Gå til innhold

Ingen tale fra mannen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du blitt lei deg viss din tilkommende mann hadde gitt grei beskjed om han ikke kom til å holde noen tale? Hva om moren og søsteren din sa akkurat det samme...?(Far er død.) Det må dere selvfølgelig gjøre som dere vil med sa jeg,det viktigste er jo tross alt at vi blir gift! Men når jeg har tenkt litt mer på det , så føler jeg faktisk at det betyr en hel del alikevel...

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg tror faktisk,jeg,ville,blittveldig,lei,meg

Skrevet

Jeg hadde nok blitt lei meg ja.

Det kan jo være mange grunner til at noen ikke vil holde tale. Har han problemer med å snakke blant folk, angst eller lignende grunner hadde jeg ikke lagt ytterligere press på han. Men om det er fordi han ganske enkelt ikke vil hadde jeg rett og slett blitt sur.

Min mann skal holde tale til meg. Han er ikke noen stor taler, er ikke vant til store forsamlinger og gruer seg litt. Men jeg har sagt til han at han skal snakke fra hjertet og ikke tenke på at flere ser på han. Og at han ikke trenger holde en timinutters tale. Han senket skuldrene litt da jeg tok litt av presset vekk fra han...

Foreldrene hans vil ikke holde tale. Noen grunn har han ikke fått, de har bare gitt beskjed om at de ikke kommer til å gjøre det. Jeg tror det sårer han litt, jeg har ganske mange på min side som ønsker å holde tale, og så får han ingen.... så der må noe gjøres. Det er ikke morsomt at den ene av et brudepar får tre-fire taler rettet mot seg og den andre ikke får noen.

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempelei meg, men er redd det samme skjer meg når den tid kommer. :tristbla:

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt lei meg. Jeg skal ikke holde tale selv, og synes ikke man skal kreve eller forvente det av mannen heller. Man kan ha mange grunner til å ikke ønske å holde tale, og det synes jeg skal respekteres, selv om grunnen måtte være at han bare ikke vil. Dessuten mener jeg at taler som oftest blir litt vel klissete og fulle av klisjéer og man trenger ikke taler for å vise at man elsker hverandre og er lykkelige på bryllupsdagen.

Skrevet

Jeg hadde nok blitt litt lei meg.

Man trenger jo ikke å si så mye, som Ithaca sier, og et par ord klarer vel de fleste å lire av seg selv om man ikke er noen stor taler. De færreste er jo det, og de fleste blir nervøse, men man får jo bare denne ene bryllupsdagen.

Jeg håper i alle fall at min sambo sier noen få ord, og jeg har tenkt å gjøre det samme for ham.

Gjest Gjesta
Skrevet

jeg hadde ikke blitt lei meg. Folk er forskjellige.

Skrevet

Ja, det hadde jeg syntes var leit! Jeg liker kliss og klisjeer, og det er en grunn til at det er nettopp klisjeene som blir klisjeer!

Selvfølgelig TRENGER man ikke taler, verken for å bli lykkelige på dagen, eller for å vise at man elsker hverandre (det er det vel strengt tatt ingen som tror? :roll: )

Men det varmer om hjertet at noen ønsker å si noen ord, og det er noe i hvertfall jeg setter stor pris på. :klem:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg kan si her og nå at jeg som forelder ikke kommer til å greie å holde tale til noen av barna mine på bryllupsdagen deres. Gjør det meg til et dårlig menneske?

Jeg mener, jeg er så klart villig til å prøve, men jeg vet at jeg ikke ville ha fått frem et ord, jeg vet at jeg ville ha begynt å grine uten å gjøre meg forstått i det hele tatt. Bør jeg ha dårlig samvittighet?

Gjest gjest1
Skrevet

Hun "hjelpelæreren" på sjarmørskolen sa at det er gjort undersøkelser på hva folk er mest redd for.

Nr 1 er å holde tale

nr 2 er å dø

Konklusjon: det er helt greit å dø, bare jeg slipper å holde tale... :ler:

Over til temaet, ja jeg hadde blitt skuffet, men ikke uopprettelig, og jeg vet at hvis jeg noengang holder bryllup kommer hverken min far eller bror til å holde tale. Har heldigvis en søster som elsker litt oppmerksomhet, så den biten går nok i boks.

Skrevet

Tror jeg også ville blitt litt lei meg..

ikke det at jeg forventer noen kjempetale av mannen min,men håper jo han vil si noen ord.! Eller lager en sang eller et dikt eller noe slikt..:roll:

Skrevet

Sambo kommer nok ikke til å holde tale.

Jeg blir ikke lei meg for jeg vet han syns det er fryktelig vanskelig.

Men jeg hadde selvsagt blitt utrolig glad hvis han skulle finne på å gjøre det!

Skrevet

Jeg hadde blitt like lei meg som han hadde blitt hvis ikke jeg skulle holde tale for meg.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg tror nok jeg hadde blitt litt lei meg, en forventer liksom en tale fra brudgommen. Men samtidig, jeg tviler på at jeg selv kommer til å holde tale for han, så da har jeg vel egentlig ingen rett til å kreve det av han heller.

Skrevet

Min samboer kommer ikke til å holde tale for/til meg, og det er helt greit. Det er en dag vi skal glede oss til, og da skal han få slippe presset om å skrive en bra tale og grue seg til å holde den. Jeg hadde ikke klart å glede meg over dagen om jeg måtte holde tale, og vil ikke legge det presset på ham. Jeg vet hva han føler, uten at han må stå og si det foran hele slekten.

Skrevet
Jeg kan si her og nå at jeg som forelder ikke kommer til å greie å holde tale til noen av barna mine på bryllupsdagen deres. Gjør det meg til et dårlig menneske?

Jeg mener, jeg er så klart villig til å prøve, men jeg vet at jeg ikke ville ha fått frem et ord, jeg vet at jeg ville ha begynt å grine uten å gjøre meg forstått i det hele tatt. Bør jeg ha dårlig samvittighet?

Nei, du er ikke et dårlig menneske, og jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Barna dine kjenner vel mamman sin, og dermed vet de at du har trøbbel på det området. Da er det helt greit, mener jeg. Som jeg sa tidligere, man skal ikke tvinge noen som ikke vil, og det kan være mange grunner til at en person ikke vil holde tale.

Om du bare nektet, uten å gi grunn, om så bare for å være vanskelig, da blir det verre. Fremdeles ikke dårlig menneske, men dårligere, om du skjønner ;)

Gjest Tita K
Skrevet (endret)
:) Endret av Tita K
Skrevet

Min bedre halvdel holdt ikke tale å vårt bryllup. Synes det var utrolig sårt før den store dagen, men slo meg til ro med at han har jo hver dag resten av livet til å fortelle meg at han elsker meg..... Hvorfor skulle jeg presse han til noe jeg ikke ville gjøre selv! Men jeg laget en sang som han satte pris på!

Ikke la en slik sak bli avgjørende for hvordan dagen deres blir.....

Skrevet
Jeg hadde ikke blitt lei meg. Jeg skal ikke holde tale selv, og synes ikke man skal kreve eller forvente det av mannen heller. Man kan ha mange grunner til å ikke ønske å holde tale, og det synes jeg skal respekteres, selv om grunnen måtte være at han bare ikke vil.

Enig i dette. Min kommende mann vil holde tale, han synes det er stas å gjøre det. Og selvfølgelig synes jeg det er kjempekoselig!

Min far kommer ikke til å holde noen tale, han takler det ikke. Så det vil nok ikke bli noen taler fra min side, og det gjør meg ingenting.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Ikke det hele tatt, jeg gifter meg da ikke for å høre taler fra folk. Vet ikke om samboeren min ville gjort det eller ikke, men hadde ikke blitt noe overrasket om han hadde latt være. Tviler på om jeg ville holdt en tale til han også, siden jeg lider av litt sceneskrekk. Har ellers mange talere på min side av familien, men ville absolutt ikke forventet det av noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...