Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært til samtale på Riksen og i første omgang skal jeg ha en lap undersøkelse(om 2-4 uker).

Så fikk jeg beskjed om at jeg skulle igjennom 2-3 inseminasjon etter det, dersom jeg ikke blir gravid underveis. Så var neste stopp IVF.

Noen der ute som har vært igjennom inseminasjon på Riksen og vil dele noen erfaringer?

Har så mange spm... Hvor kort tid etter lap'en begynnte dere med hormonkurer?

Hvor mange sprøyter måtte dere ha? Legen jeg snakket med nevnte ca 3 sprøyter i tillegg til Pergotime og EL sprøyte. Setter dere disse sprøytene selv eller får dere dem satt på Riksen? Insemineres man en gang eller flere?

Ikke minst hva koster dette?

Jeg har bakovervendt livmor og legen tror dette kan ha noe med at jeg ikke blir gravid. Han mente svømmerne til mannen ikke fant frem....Gynekologen min, som er spesialist på barnløshet, sa at det ikke hadde noe å si.

Noen der ute som har bakoverbøyd livmor og som har vært igjennom inseminasjon?

Takker og bukker for alle svar.... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skal ringe Riksen på nesten mens for første AIH.

Inseminasjon koster 1500 i egenandel, pluss 265 per sædprøve for mannen.

Husker jeg sjekket prisene på medisinen i felleskatalogen, tror de var ca som følger: Pergotime - 80 kr, Menopur, 5 sprøyter - 1100 kr, Ovitrelle - 350 kr. Om 10 dager håper jeg å sitte med medisinene i hus. Husk å spare på kvitteringene, for det er mulig disse medisinene teller med i 15 000,-kr-potten ved IVF (sykepleier viste ikke helt enda).

Jeg begynte med pergo første syklus etter lap, så det skulle vel ikke være noe i veien for å begynne med AIH rett etter lap heller.

Lykke til!

Endret av Poca
Skrevet

Disse medisinene får du ikke godskrevet, de må gå av egen lomme.

Jeg satte sprøytene selv, går veldig greit, du blir vist hvordan du gjør det. (og jeg har egentlig sprøyteskrekk)

Har hatt et AIH forsøk og er igang med mitt andre nå.

Man blir inseminert 2 dager på rad på riksen. Første forsøket måtte jeg ha 10 sprøyter, men det varierer fra person til person.

Lykke til!

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg har bakovervendt livmor og legen tror dette kan ha noe med at jeg ikke blir gravid. Han mente svømmerne til mannen ikke fant frem....Gynekologen min, som er spesialist på barnløshet, sa at det ikke hadde noe å si.

Noen der ute som har bakoverbøyd livmor og som har vært igjennom inseminasjon?

Jeg har bakoverbøyd livmor, og jeg blir gravid så lett som bare det. Gynekologen på Rikshospitalet sa at det ikke hadde noe å si for om man ble gravid eller ei, så akkurat det tror jeg ikke du skal bekymre deg over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...