Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2006 #1 Skrevet 25. april 2006 Kjøpte i desember 2003 Prägel laminat benkeplate fra Ikea til kjøkkenet mitt, men nå etter drøye 2 år er de blitt stygge. Allerede etter et par måneder etter at de ble satt opp, så jeg at platen begynte å sprekke mellom nedre kant foran og undersiden ved vasken. Nå har platen sprukket opp hele lengden, men i tillegg har jeg oppdaget at de andre platene (ikke i nærheten av vann) også har begynt å sprekke. Jeg har allerede reklamert til Ikea og venter på tilbakemelding, men er det andre som har opplevd det samme med disse benkeplatene? Selv om det er laminat hadde jeg egentlig forventet en litt lengre levetid... Og bare så det er sagt, jeg griser ikke spesielt mye med vann på kjøkkenet mitt!
Arkana Skrevet 25. april 2006 #2 Skrevet 25. april 2006 Vi pusset opp kjøkkenet vårt i fjor og hadde opprinnelig valgt en laminat-benkeplate. Den ble faktisk ødelagt og sprakk før vi engang hadde festet den på benkeskapene. Så vi tok dem tilbake (for et styr med de digre tunge platene som skulle inn og ut av bilen og fram og tilbake til Ikea!) og sa vi ikke ville ha nye, men betalte heller mellomlegget og valgte heltre (noe vi overhodet ikke har angret på! De er mye bedre på alle måter.). Synes absolutt dette er for dårlig og at dere skal få pengene igjen for disse (eller nye benkeplater) og hvis jeg var dere hadde jeg da vurdert å kjøpe heltre istedet.
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2006 #3 Skrevet 25. april 2006 Takk for svar Arkana! Bra det ikke er bare meg med dårlig erfaring. Vurderte heltre, men benkeplatene skulle bare være en mindlertidig løsning i noen år før vi eventuellt pusset opp kjøkkenet skikkelig. Irriterende er det likevel, så håper jeg får klagen igjennom!
Arkana Skrevet 25. april 2006 #4 Skrevet 25. april 2006 Ja, hvis det er en midlertidig løsning skjønner jeg jo at dere ikke er interessert i å betale noe mer. Men jeg tror dette skulle gå i boks, en benkeplate (uansett materiale) er definitivt ment å skulle vare mer enn 2 år.
Gjest meloveshopping Skrevet 27. april 2006 #5 Skrevet 27. april 2006 jobber på et av Ikea varehusene her , og sitter på kundeservice avdelingen.Kan si med en gang at det er reklamasjon og garanti på alle benkeplater . Ikea dekker både monter og ny plate viss du har reklamasjonen på din side. Det eneste de vil er at du da reklamerer innenfor rimlighetens tid og ikke kommer med en benkeplate som sprakk for over 2 år siden eller som begynnte å svelle for lenge siden. Har du kvitteringen og gir beskjed med en gang så er det ingen problem. Har selv benkeplate ifra Ikea og er kjempefornøyd.
Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2006 #6 Skrevet 5. mai 2006 Jippi! Får nye benkeplater! Det eneste de vil er at du da reklamerer innenfor rimlighetens tid og ikke kommer med en benkeplate som sprakk for over 2 år siden eller som begynnte å svelle for lenge siden. Har du kvitteringen og gir beskjed med en gang så er det ingen problem. Har selv benkeplate ifra Ikea og er kjempefornøyd. ← Akkurat det at jeg hadde ventet med å reklamere var ikke noe problem faktisk! Benkeplater skal ha lengre levetid enn 2 år, så Ikea kan ikke nekte å behandle klagen. Så nå får jeg nye plater montert snart.
Gjest gjesten Skrevet 6. mai 2006 #7 Skrevet 6. mai 2006 Benkeplatene fra IKEA er av varierende kvalitet etter om de er ferdig tilskjært (til vask) eller ikke. Vet at den som ikke er ferdig tilskjært fra fabrikk har bedre kvalitet enn den andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå