Gå til innhold

Hvis man har en del gamle frimerker....

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis man har en del gamle frimerker.....

og lurer på om de er verdt noenting........

og ikke har peil på frimerker i det hele tatt..........

Hva gjør man da?

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Det lurer jeg på og. Da jeg hjalp mormor å rydde i et skap, oppdaget jeg at hun har et ubrukt frimerke som er over 100 år gammelt!

Gjest Gjesta
Skrevet

Jøss, det er sikkert verdt litt ja......

Jeg har liksom ikke lyst til å bare troppe opp hos en samler eller en brukthandel heller, sidne jeg ikke har peil blir jeg sikkert lurt trill rundt......

Gjest Gjesta
Skrevet

Jo, men poenget er at det er så mange, så jeg ville ikke merket det om noen ble borte......

Gjest gjest1
Skrevet

Ta det med til en samlerbutikk og få det vurdert. Evt søk på nettet for å se om det er noen frimerkekyndige i nærheten av der du bor.

Gjest Gjesta
Skrevet

Men de kan vel ikke stå og vurdere det mens jeg står og ser på? Og dessuten, jeg har så lite peil, at hvis de sier at det er verdt fex en tusenlapp, så tar jeg det for god fisk, og selger hele ruklet...... jeg ville ikke skjønt det om de lurte meg.....

Gjest gjest1
Skrevet

Ikke selg til første og beste. Få de vurdert av flere, og så evt innhent tilbud, hvis det er noen godbiter.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har faktsik frimerker som er fra 1800 tallet.....

Har ikke sett på disse på åresvis!!

Gjest gjest1
Skrevet

søk litt på nettet det er sikkert haugevis med filatelist sider der. Evt lån en bok på biblioteket, ikke dumt å stille litt forberedt. Er det none andre i familien som har kjennskap til samlingen og som kan hjelpe.

Gjest Gjesta
Skrevet

Nei, det er ingen som har peil her, dette er faktisk min arv fra bestefaren min, som jeg har hatt liggende siden jeg var jentungen...............

Skal søke litt på nett, kanskje det er en eller annen hobbysamler i nærheten som kunne tenke seg en titt.....

takk for svar :)

Gjest gjest1
Skrevet

klart vi må hjelpe, kanskje du blir millionoksånær... :D

Gjest gjest1
Skrevet

Fint, jeg er klar for øl når som helst :)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Takk for nyttoge tips og linker. Er selv oppi dette nå, og må prøve å finne ut hva samlingen er verdt. Har også noen frimerker fra 1800-tallet.

Skrevet

Såvidt jeg vet så er frimerkene stort sett bare verdifulle dersom de er behandlet svært pent. Dvs at alle "rillene" må være hele, og frimerkene bør ikke være stemplet. I spesielle tilfeller type samlemerker tror jeg kanskje de kan være stempel på hvis det er riktig dato, men jeg er ikke helt sikker.

Må bare få understreke at jeg langt fra er noe ekspert. Dette er bare det jeg har hørt.

Skrevet

Høres logisk ut. Det er flere permer med frimerker jeg har, så det er nok en del som er av god kvalitet. Men de fleste er stemplet har jeg sett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...