Gå til innhold

Kan dyr være pollenallergikere?

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg kom til å tenke på noe. Jeg er veldig allergisk selv, bl.a mot pollen. Kan dyr også bli allergiske mot pollen? Logisk sett kan de vel det, men jeg har aldri hørt om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg har hørt om det. En regel er vel at alle dyr kan få de samme sykdommen som oss.

Skrevet

Hunder kan ihvertfall bli alergiske..

Både mot pollen og husstøv.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg leste om en hest som var allergisk mot høy m.m.. Eieren ga et annet fôr, jeg vet ikke hva, og brukte opprevet avispapir istedet for halm eller flis i boksen.

Dyr er nok like disponert som oss, men kanskje ikke i samme grad. I england har de funnet ut at f.eks. hunder kan være allergisk mot mennesker, så alt går visst an...kanskje ikke så rart, siden vi kan reagere på hund...

Skrevet

Har lest det ja. De kan ha støv, pollen og røyk allergi bl.a.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg har hørt om dyr som er allergisk mot mennesker, ja. De blir avlivet. Tenk om jeg som er allergisk mot dyr måtte dø pga det. :tristbla:

Skrevet

Åjoda, allergiske det blir de!

Stakkars lille pusejenta mi er allergisk mot det meste som finnes av pollen, men det gir ikke nødvendigvis utslag på samme måte som hos mennesker. Hun klør i huden, og da vasker man seg forferdelig mye, noe som fører til misting av pels og slikkesår hvis det får foregå for lenge.

Hun får tabletter og salve hvis hun rekker å slikke for lenge, så det kan behandles.

Dette er visst noe som ofte kan komme når de blir litt eldre, så hvis katten plutselig mangler pels, ofte på magen eller sidene, så kan det være en ide å sjekke om den er allergisk.

Skrevet

Kjenner en hund som reagerer på pollen og kjenner en hund som er allergisk mot husstøv ...så ja

Skrevet

Hunden min er allergisk mot bla pollen, støv, katter osv. Hun får hydrokortison.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...