Gå til innhold

Dansespill og dansematte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det før dere ble flinkere i sånne dansemattespill, og ikke fikk boo hele tiden? Jeg forsøker jo så godt jeg kan, men selv på lesson mode får jeg boo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forresten ingenting feil med dansematten, har sjekket.

Skrevet

Hvilket nivå har du valgt da?

På vårt spill måtte jeg spille tre ganger på det aller enkleste før jeg komm inn i det. Vi har fem ulike vanskelighetsnivå. Har stilt på et nivå høyere etter tre uker sammenhengende spilling. Har en venninne som ikke takler det letteste nivået enda og hun har spilt mange ganger.

Stå på :klem:

Skrevet

Er ganske dårlig ennå, men er ganske flink på sanger med god rytme og lette trinn. Men alt annet enn det enkleste nivået er for avansert for meg.

Nå bruker ikke jeg matta så ofte heller, og jeg og en venninne forsket ut at som trening var det mer effektivt å hoppe hele tiden, enten en fot på høyre og en på venstre pil, eller en på fram og en på tilbake pil.

(Det gir faktisk ganske gode resultater også.)

Skrevet

Problemet mitt er at jeg aldri får et eneste steg uten boo. Om jeg så konsentrerer meg om å få ET steg rett på en hel omgang går det ikke. Når er det egentlig meningen at jeg skal tråkke, er det ikke når pilen er oppe på kanten av skjermen?

Skrevet

Du skal tråkke når pilen treffer streken/pilen øverst i bildet.

(Det er faktisk det vanskeligste å forstå med hele spillet.)

Hvis du er i tvil, stå stille og tråkk fort opp og ned på en pil. Se når du får treff.

Lykke til!

Skrevet
Du skal tråkke når pilen treffer streken/pilen øverst i bildet.

(Det er faktisk det vanskeligste å forstå med hele spillet.)

Hvis du er i tvil, stå stille og tråkk fort opp og ned på en pil. Se når du får treff.

Lykke til!

Takk! Får man noen indikasjon på at man får treff, bortsett fra at man ikke få "boo"?

Skrevet

Nei, jeg tror ikke du får noen annen indikasjon enn at det kommer opp noe annet på skjermen.

Treffet rangeres gjerne etter OK, Good og Perfect, der OK er nesten treff, Good er greit treff, og perfect er korrekt treff.

Det kan jo være greit å bare finne ut hvordan dette fungerer på ett bein. (Det er nemlig lett å hoppe seg ut av stilling på en sånn matte.

Men som sagt, fungerer fint for meg å sette en fot på høyre pil, en på venstre pil og hoppe det jeg klarer i takt med musikken. (Gir perfekt treff på ca 45% :ler: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...