Gjest Tanita Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 Jeg er 25 år og kler meg kanskje litt ungt av og til og blir ofte tatt for å være yngre enn det jeg er - hender fortsatt at jeg må vise legitimasjon når jeg kjøper røyk. (Kanskje takket være huden min som jeg har tatt vare på i alle år? ) ((Og ja, jeg vet at røyking er en av de to verste tingene man kan gjøre mot huden sin - men har akkurat begynt med uvanen, og vil nok ta litt tid å venne seg av akkurat nå)) Følger jo moten, men har nok min egen stil også. Elsker å bruke tettsittende, små klær. Støvletter utenpå jeansen og tettsittende jakker. Så til dere som er 24-26 år, hvilke klær bruker dere, stil osv? Og hvor handler dere klærne deres? Hva bruker dere til daglig? Begynner å tro at jeg har litt mer "ung - pike - stil", så kanskje det er på tide med en liten makeover... Alle tror jeg er 17-18 år. Noen gode tips?
birgitte242 Skrevet 25. april 2006 #2 Skrevet 25. april 2006 Hold på stilen din men legg til tidløse og klassiske elementer, på f.eks. støvletter - veske og annet tilbehør. Slik får du ny look samtidig som du tilfører ungpike-stilen din en mer voksen og eksklusiv touch
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2006 #3 Skrevet 25. april 2006 Jeg er 32 og blir tatt for å være 25 (når jeg ikke har med meg barna, så klart ) så jeg tror det har mye med ansiktet å gjøre også..........
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #4 Skrevet 25. april 2006 Jeg er 25. Kjøper nesten alle klærne mine på Oasis. Liker en litt klassisk stil, med forskjellig type tilbehør.
Blackjack Skrevet 25. april 2006 #5 Skrevet 25. april 2006 Jeg er 25 om en mnd, og tror jeg kler meg mer "kjærring" enn som en 25-åring. Men jeg blir også spurt om leg. når jeg skal kjøpe røyk! (vel og merke hvis jeg kommer usminket og i joggebukser) Men det er mye på grunn av jobben, som ofte krever dresser/drakter og typisk "jeg er en proff businesskvinne-klær". I fritiden er jeg vel ganske slapp når det kommer til mote og klær, har ingen spesiell stil eller favorittplagg. Egentlig altfor slapp, var mye flinkere før. Men flere års samboerskap og mindre sosial aktivitet (utenom jobben) har gitt meg både flere kilo og dårligere stil. Burde sikkert fått meg en total makeover jeg og... Noen som melder seg frivillig?
Millis Skrevet 25. april 2006 #6 Skrevet 25. april 2006 Hvorfor se eldre ut? Jeg stortrives i mine jeans og topper, og har masse samme type tøy som mine nieser på 20 og 24. Betalte barn på bussen til jeg var 28, og må fremdeles vise bevis på 23 årsgrenser av og til. For et halvt år så meldte jeg meg arbeidsledig da jeg var ferdig med barselpermisjon og de to gangene jeg var innom aetat ble jeg øyeblikkelig henvist til ungetat over gangen (folk opptil 25 år..) Nå venter jeg mitt andre barn hvert øyeblikk, men har absolutt ikke behov til å se ut som 33 jeg altså... Men de sier at man blir eldre i ansiktet for hvert barn... Men en ting til jeg tjener på er at jeg til vanlig er lita og nett (ikke nå da, er høygravid med en gigamage). Men som sagt. Til vanlig elsker jeg jeans, og topper og joggeaktige sko og bikbok lignende og hm tøy. Skal jeg pynte meg litt tar jeg på litt mer designertøy. Liker feks Norah Faroh Sonia rykiel og lignende. Piff det opp også med pene vesker (skinn og ikke fakes!!! det er bare råharry) samt noen pene sko. Og kanskje et eksklusivt skjerf! Accessoarer er MYE!! Jeg liker jo heller ikke fjortismoten med drainpipes og vans da... Så jeg holder meg på 20 åra mote jeg...
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #7 Skrevet 25. april 2006 Jeg er 24..blir 25 i år. Jeg skal ikke begynne å kle meg som en kjerring forde. Går mye i klær fra Only, vero moda og H&M. Veldig laidback, jeans-topp-joggesko jente. Man skal gå i klær man trives i, jeg trives ikke i dressjakke f.eks. Det er ikke meg!! Og jeg gidder ikke prøve å se voksen ut, for jeg er ikke så voksen Blir spurt om legg på polet hver eneste gang... liker det, hehe
Scheherazade Skrevet 25. april 2006 #8 Skrevet 25. april 2006 (endret) Jeg kjøper klær på HM, Vero Moda, Cubus (litt i det siste faktisk, men bare noen topper), dongeri på JC eller Carlings og i Frankrike(Mim, Carla B, La Redoute osv) Går vel som oftest i jeans og topp/genser. Går ikke med korte gensere, hater når magen synes, i såfall bruker jeg lang singlet under. Prøver selv å kle meg litt mer fresht, ikke bare ensfarget genser og dongeri. Det er ikke så enkelt! Har egentlig lyst til å kle meg mer moteriktit, med feks kortere bukser, fine støvletter, lag-på-lagtopper, bluser osv, men her jeg studerer ville skilt seg sånn ut. Pluss jeg måtte kjøpt ny garderobe. Neste år skal jeg i jobb, da MÅ jeg kjøpe nye klær, og da tipper jeg at det blir litt dyrere butikker og mer "damete" klær. Må vel gå til innkjøp av drakt også tipper jeg! Hvilke klær aner jeg ikke, tror jeg bare må gå inn i en butikk og spørre om hjelp! Hvis ikke ender jeg bare opp med det jeg alltid kjøper. Endret 25. april 2006 av Scheherazade
womanpower Skrevet 25. april 2006 #9 Skrevet 25. april 2006 Hmm....Det blir jo dumt å endre klesstil når du ikke selv vil, bare være deg selv... Jeg er 26 år, men har fått hørt fra folk som trodde jeg så ut som fra 18 år - oppover......... Har blitt stoppet før også Vel, men vi er jo kjempeheldige å se ung ut....når senere i livet vårt ser vi ikke så veldig gamle og sure ut ....... Jeg bruker klær fra vero moda, h&m etc...men ser ung likevel hvordan jeg kler meg ut ...følte at ansiktet som "bestemmer"....
Gjest *Snart medlem* Skrevet 25. april 2006 #10 Skrevet 25. april 2006 Jeg er 27, men forbeholder meg retten til å svare for det Jeg har alltid blitt tatt for å være yngre enn jeg er basert på utseende, og helt inntil jeg flyttet utenlands for to år siden viste jeg legitimasjon jevnlig både på polet, i butikker og på utesteder. Viste faktisk legitimasjon sist i oktober da jeg var hjemme en tur Jeg har alltid hatt en svartkledd/rocka/goter-aktig stil, noe jeg kommer til å holde på selv om jeg stadig blir eldre. Men jeg har blitt flinkere å supplere med plagg som ikke er svarte, feks stilige skjorter, bukser og gensre, ikke for å se eldre ut, men for variasjonens del og for å ha et antrekk til enhver anledning. For meg har det hvertfall vært en oppfrisker på det personlige plan, selv om det ikke gjør så mye med det faktum at jeg er lav og tynn og har et barnslig utseende i ansiktet.
Gjest Neffi Skrevet 25. april 2006 #11 Skrevet 25. april 2006 (endret) Jeg kjøper klær på HM, Vero Moda, Cubus (litt i det siste faktisk, men bare noen topper), dongeri på JC eller Carlings og i Frankrike(Mim, Carla B, La Redoute osv) Går vel som oftest i jeans og topp/genser. Går ikke med korte gensere, hater når magen synes, i såfall bruker jeg lang singlet under. Prøver selv å kle meg litt mer fresht, ikke bare ensfarget genser og dongeri. Det er ikke så enkelt! Har egentlig lyst til å kle meg mer moteriktit, med feks kortere bukser, fine støvletter, lag-på-lagtopper, bluser osv, men her jeg studerer ville skilt seg sånn ut. Pluss jeg måtte kjøpt ny garderobe. Neste år skal jeg i jobb, da MÅ jeg kjøpe nye klær, og da tipper jeg at det blir litt dyrere butikker og mer "damete" klær. Må vel gå til innkjøp av drakt også tipper jeg! Hvilke klær aner jeg ikke, tror jeg bare må gå inn i en butikk og spørre om hjelp! Hvis ikke ender jeg bare opp med det jeg alltid kjøper. ← Neida, du må ikke nødvendigvis handle i dyrere butikker for å få deg en fin stil Det finns massevis av dress-kombinasjoner der ute både på hm, mango, zara, og andre, som ikke koster skjorta. Må tillegge, det værste, det aller aller værste, er da jeg ser 25-åringer i hel "buisiness-stil" Kombiner heller dressjakken med en pen bukse/jeans/skjørt/shorts. bruk glade farger til, og bli ikke en kjedelig dame på 60 bare for at du skal sitte inne på et kontor og muligens treffe litt kunder. Jeg er selv 25 (ca ), og har nettopp fått meg jobb. Ingen andre enn nettopp 25-åringene eller selgerne bruker dress eller dyrerer designerklær som noen foreslår her. Det å finne sin egen stil har ingenting med penger å gjøre. Endret 25. april 2006 av Neffi
Blackjack Skrevet 25. april 2006 #12 Skrevet 25. april 2006 Må tillegge, det værste, det aller aller værste, er da jeg ser 25-åringer i hel "buisiness-stil" ← Men noen 25-åringer har faktisk en jobb som krever at de ser 100 % "business" ut, uansett hvor stygt andre synes det er. Og man risikerer faktisk ikke å tape kunder/jobber fordi andre unge synes det er teit.
Gjest Neffi Skrevet 25. april 2006 #13 Skrevet 25. april 2006 Men noen 25-åringer har faktisk en jobb som krever at de ser 100 % "business" ut, uansett hvor stygt andre synes det er. Og man risikerer faktisk ikke å tape kunder/jobber fordi andre unge synes det er teit. ← Blackjack! Joda, såklart er det de som har en jobb som faktisk krever dette!! Det er ikke det jeg mente.
Gjest Vinga Skrevet 25. april 2006 #14 Skrevet 25. april 2006 Jeg er litt misunnelig på dere som ser yngre ut enn dere er. Sånn i det stille. Fikk selv høre at jeg kunne gå for å være 20 da jeg var 13-14. Moro DA, ikke like moro nå. (Er 22, men ser sikkert en del eldre ut!)
Blackjack Skrevet 25. april 2006 #15 Skrevet 25. april 2006 Blackjack! Joda, såklart er det de som har en jobb som faktisk krever dette!! Det er ikke det jeg mente. ← Ok. Da misforsto jeg. For selv om man ser "proff" ut på jobb trenger man ikke nødvendigvis å se sånn ut ellers og. Hadde sikkert skremt vettet av vennene mine hadde de sett meg i jobb-outfit.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 25. april 2006 #16 Skrevet 25. april 2006 Jeg er litt misunnelig på dere som ser yngre ut enn dere er. Sånn i det stille. Fikk selv høre at jeg kunne gå for å være 20 da jeg var 13-14. Moro DA, ikke like moro nå. (Er 22, men ser sikkert en del eldre ut!) ← Jeg har bare blitt yngre og yngre med årene, har gått for å være 20 i ti år nå. Steinbukker er visst slik
Blackjack Skrevet 25. april 2006 #17 Skrevet 25. april 2006 Jeg er litt misunnelig på dere som ser yngre ut enn dere er. Sånn i det stille. Fikk selv høre at jeg kunne gå for å være 20 da jeg var 13-14. Moro DA, ikke like moro nå. (Er 22, men ser sikkert en del eldre ut!) ← ¨ Minnet meg på at jeg slapp inn på et utested med mammas bankkort som leg når jeg var 20. Skal si dørvakten fikk panikk når jeg kom løpende ut igjen og skjeller han ut etter noter fordi jeg så absolutt IKKE ser ut som en på noen og førr, og tvinger han til å sjekke på mitt eget leg. istedet.
afr0dite Skrevet 25. april 2006 #18 Skrevet 25. april 2006 (endret) Jeg er snart 25 og blir fortsatt spurt om leg. Hva vet jeg, kanskje folk kommer til å tro at jeg er min egen brudepike i bryllupet mitt i sommer! :grine2: Bryr meg ingenting om det, og kler meg i hva jeg vil, men Gud forby at jeg noen gang tar støvlettene utenpå buksene! Det synes jeg er direkte smakløst! Endret 25. april 2006 av afr0dite
Netten Skrevet 25. april 2006 #19 Skrevet 25. april 2006 Jeg blir 24 i år, men kan bli spurt om leg. på polet om hvis jeg handler øl på butikken. Når det gjelder klesstil, så går jeg med alt fra Bik Bok joggebukse+hettegenser og skatesko, til jeans, støvletter, topp+cardigan og kåpe, så det varierer mao veldig! Liker så mye forskjellig, og handler de fleste plaggene mine på Vero Moda, Only og Bik Bok. Stikker også av og til innom Fretex for å se om jeg finner noe jeg kan sy om/fikse litt på
Gjest lilletroll Skrevet 25. april 2006 #20 Skrevet 25. april 2006 Jeg har sort dress og hvit skjorte på jobb, og fleece dress eller dongeri på privaten Handler bukser på Pop In, BikBok og Veromoda for der får jeg lange nok bukseben, og topper hvor som helst jeg måtte finne noe jeg liker. Jeg bruker IKKE college genser, og jeg har IKKE buksen inni støvlettene og jeg har sjelden eller aldri mer enn to forskjelige farger på meg på en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå