Gå til innhold

Hvem skal betale?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Trulseline

Jeg lurer på hvem som skal betale for overnattingen.

Må vi som brudepar gjøre det, eller kan gjestene gjøre det selv?

Det blir jo veldig dyrt hvis vi skal betale det.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi legger ved et lite skriv sammen med invitasjonen der det blant annet står forslag til overnatting med priser. Over halvparten av våre 80 gjester er langveisfarende så det er uaktuelt for oss å betale hotell for disse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulseline

Da er vi i samme situasjon. Vi har ikke råd til å betale for gjestene. Det er kjedelig å må utsette bryllupet, for å spare mer penger, slik at vi kan betale overnattingen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Vi skal også gi tips om overnatting av forskjellig pris og standard, så får de tilreisende selv bestemme...OG betale:)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gjestene betaler selv hos oss dersom de skal overnatte på hotellet. Når det gjelder de tilreisende som kommer så har vi ordet med innkvartering hos familie da icon_smile.gif

33 dager igjen12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oops litt rask på knappen der icon_smile.gif

De som kommer langveisfra hos oss skal vi innkvartere hos familien.Den ene familien kommer fra england og skal bo de første nettene hos besteforeldrene mine, for så og bo hos oss når vi er på bryllupsreise. Dette blir billig for dem og vi har noen som kan passe dyrene mens vi er borte.

glede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren min har en venninne viss sønn skal gifte seg snart. De får flere gjester langveis fra - Danmark. Denne venninnen "gledet" seg stort til å måtte betale for alle disse... Så det er nok vanlig blant den eldre garde. Men vi skal ikke betale for min slekt som kommer langveis fra. Men vi har sendt dem diverse forslag på hoteller og pensjonater som de kan velge blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skla heller ikke betale for de gjestene som evnt. skal bo på hotell.

Da vi var i et bryllup i sommer, bodde vi på hotel, og det var ingen som tilbød seg å betale for det, så jeg regner ikke med at det forventes icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du fører opp hoteller med telefonnummer på invitasjonen, evt. et vedlegg. Så skjønner de vel at de må betale selv. De som skal innkvarteres privat kan man jo snakke med når de ringer for å svare på innbydelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det som kanskje hadde vært greit er at du hadde kontaktet et hotell og fått en pakkepris siden dere skal ha flere rom. Så får dere det nok billigere enn vanlig.

Så skriver du navnet på dette hotelle + pris i innbydelsen til gjestene.

Og det forventes ikke at brudeparet betaler for hotell til gjestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har aldri hørt om at man betaler overnatting for gjestene. De fleste gjestene våre er langveisfarende, og vi har ikke råd til å betale for dem. Vi har innkvartert de nærmeste privat, resten skal bo på hotell, pensjonat, vandrerhjem etc alt etter økonomi. Vi har ellers fått ordnet grupperabatt på et av hotellene. La ved forslag til overnatting på baksiden av invitasjonen, rangert etter pris. Det ble positivt mottatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...