Gå til innhold

Mulig å videresende mail fra hotmailadresse?

Anbefalte innlegg

Gjest camillo
Skrevet

Jeg har en hotmail-adr jeg sjelden sjekker. Skulle gjerne videresendt posten til denne, til min egentlige mail.

Er dette mulig, og i tilfelle, hvordan gjør jeg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet det går an, men husker ikke hvordan. Sorry at jeg ikke kunne hjelpe med alt, men nå vet du iaf at det går an så du slipper å lure på det.

Skrevet

Man tenger ikke å bruke noe eget program for det Cronos.

Jeg gjorde en innstilling i enten hotmail eller onlinekontoen - eller begge (husker dessverre ikke), og fikk hotmailposten rett til onlinekontoen. :)

Kan du ikke forsøke å lete litt i innstillinger på hotmailkontoen Camillo, så kanskje du finner ut av det.

Skrevet

Dette har jeg også lett etter, men fant det ikke....

Skrevet

Selv bruker jeg ikke hotmail, men en ordentlig mail som Gmail. :)

Skrevet
Dette har jeg også lett etter, men fant det ikke....

Let igjen, jeg vet jeg fikk det til den gangen jeg gjorde det - og da var jeg en skikkelig datagrønnskolling. :ler:
Skrevet
Selv bruker jeg ikke hotmail, men en ordentlig mail som Gmail. :)

Nå var vel poenget at vi ikke brukte disse adressene og derfor skulle videresende fra de ;)

Skrevet (endret)

tror ikke Hotmail tilbyr videresending av e-poster. Hadde du hatt gmail derimot... :P

Du kan få en gmail-account av meg, men det hjelper vel ikke i dette tilfellet.

En annen ting er: Hvis du ikke bruker hotmail adressen din, hvorfor har du den? Send en mail til alle som sender deg mail på hotmailadressen om at du har skiftet mail. Når jeg sier alle mener jeg såklart bare de du vil skal vite din nye adresse...

Endret av Dolly_WoW
Gjest camillo
Skrevet

Hehe, jeg skjønner det går an å bytte adresse. ;)

Poenget er at jeg bruker hotmailen som anonym mailadresse, men gidder sjelden sjekke den og skulle derfor hatt videresendt eventuelle mails til den egentlige mailboksen min.

Skrevet
tror ikke Hotmail tilbyr videresending av e-poster.
Hvorfor tror du ikke det? Har det blitt endringer på dette de siste årene?

Hvis du ser lenger opp, så har jeg skrevet at jeg gjorde akkurat det trådstarter spurte om for noen år siden - 2001 for å være eksakt. Det kan selvfølgelig hende det har blitt endret, men vet du ikke noe om det - så er det vel ingen vits i å svare.

Camillo: Jeg husker som sagt ikke helt hva jeg gjorde, men vet jeg gikk inn og endret serveradressen for hotmailposten.

Skrevet

Hotmail tilbyr så vidt jeg vet ikke videresending, nei. Jeg sjekket dette for noen år siden, men da var det i alle fall ikke mulig.

Dersom noen finner ut at det er mulig, så fortell meg gjerne hvordan, for jeg har samme problem (altså at jeg har skiftet adresse, men liker å ha den i bakhånd)

Skrevet
Hotmail tilbyr så vidt jeg vet ikke videresending, nei. Jeg sjekket dette for noen år siden, men da var det i alle fall ikke mulig.
Vet ikke når du sjekket, men jeg hadde som jeg har skrevet dette i 2001. Kunne vært interessant å vite hvem du sjekket det med, eller var det at du ikke fant utav det?

Camillo - mulig jeg gjorde de innstillingene i online - skrev fra hvilke andre epostservere jeg skulle motta email fra.

Det som er litt dumt, er at hvis man svarer på hotmail som er viderekoblet til online, så er det onlineadressen som blir stående som svarer. Dette kan løses ved at man logger seg på hotmailkontoen og svarer derfra.

Gjest camillo
Skrevet
Camillo - mulig jeg gjorde de innstillingene i online - skrev fra hvilke andre epostservere jeg skulle motta email fra. 

Det som er litt dumt, er at hvis man svarer på hotmail som er viderekoblet til online, så er det onlineadressen som blir stående som svarer.  Dette kan løses ved at man logger seg på hotmailkontoen og svarer derfra.

Ah, kanskje det går? Skal prøve. Jeg har ikke online, men mulig det fungerer likt.

Takk for tips.

Gjest camillo
Skrevet

Det fungerte ikke, og når jeg tenker meg om så er det jo opplagt - ellers kunne jo alle bare skrevet inn endringer og fått alle andres e-post. :ler:

Skrevet
Ah, kanskje det går? Skal prøve. Jeg har ikke online, men mulig det fungerer likt.

Takk for tips.

Sorry, jeg mente outlook. :ler:

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Jeg har en hotmail-adr jeg sjelden sjekker. Skulle gjerne videresendt posten til denne, til min egentlige mail.

Er dette mulig, og i tilfelle, hvordan gjør jeg det?

På en måte kan du jo gjøre det, men da vil det stå ditt navn på de mailene du mottar på den egentlige mailen din da..

Gjest camillo
Skrevet
På en måte kan du jo gjøre det, men da vil det stå ditt navn på de mailene du mottar på den egentlige mailen din da..

Den skjønte jeg ikke. På de mailene jeg mottar?

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Den skjønte jeg ikke. På de mailene jeg mottar?

Altså, når du sender de mailene du har på din gamle mailadresse til din nye mailadresse vil ditt navn stå som avsender i innboksen.

Hvis du vil gjøre det er det jo ikke verre enn å gå inn på mailene du vil sende til din nye adresse, trykke på "videresend" på toppen av siden (ved siden av "svar" og "svar til alle"), skrive inn din nye mailadresse og trykke på send ;)

Skrevet
Altså, når du sender de mailene du har på din gamle mailadresse til din nye mailadresse vil ditt navn stå som avsender i innboksen.

Hvis du vil gjøre det er det jo ikke verre enn å gå inn på mailene du vil sende til din nye adresse, trykke på "videresend" på toppen av siden (ved siden av "svar" og "svar til alle"), skrive inn din nye mailadresse og trykke på send ;)

Var jo ikke sånn hun mente det. Hotmailposten skal gå automatisk til hennes andre mailadresse, uten at hun fysisk går inn på hotmailkontoen og videresender for hver gang hun mottar hotmail.

Har du sett noe mer på det Camillo? Jeg prøvde å kikke litt her, men vet ikke om du har samme system som meg - jeg har som sagt outlook.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...