Snupsi79 Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 Jeg ser de reklamerer med rimelige hus (veldig rimelige). Alle priser står på nettsiden deres. Si f.eks på et av husene til 1.100.000. Er de dårlige, eller er de helt greie?
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #2 Skrevet 24. april 2006 Dette lurer jeg veldig på også. Kan godt tenke meg å få et "elementhus" og slippe alt mas med egeninnsats, spare byggelånsrente osv. Anyone??? (Eller kansje noen som vet om andre elementhusfirma?)
Snupsi79 Skrevet 24. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2006 Dette lurer jeg veldig på også. Kan godt tenke meg å få et "elementhus" og slippe alt mas med egeninnsats, spare byggelånsrente osv. Anyone??? (Eller kansje noen som vet om andre elementhusfirma?) ← Akkurat det samme jeg tenkte. Og siden jeg er alene akkurat nå har jeg ikke råd til så innmari dyrt.
Gjest Fruktfat Skrevet 25. april 2006 #5 Skrevet 25. april 2006 joda, vi har det. huset kom i slutten av november og vi flyttet inn tre uker senere. greit å slippe byggelån. men vi er ikke fornøyd, og jeg anbefaler absolutt IKKE dette firmaet til NOEN!!! "håndverkerne" kan ikke en dritt, du må vente år og dag på 1års kontrollen, mase på alt som er, osv osv... vi hadde tatt en uke fri fra jobb da huset kom for å være med. de danske snekkerne som kom satte opp huset, takstolene og plast over disse, så dro de... og ble borte EN uke!! tingen er at huset skal settes opp i løpet av første uka, så skal det stå litt, deretter legger de gulvbelegg og tapeter... da de kom igjen var de et par dager, så reiste den ene igjen, så det var igjen en lærling. han gadd ikke å gjøre noe de to dagene han var alene, for han var lærling... det skulle være med en servicemann som skal justere varmepumpa, montere oppvaskmaskinen og litt sånne ting. han var selvfølgelig ikke med. dette var rett før jul, vi skulle ha familie på besøk og fikk beskjed om at servicemannen kom innen TO måneder... og han kom nøyaktig to måneder senere. det var små skader på alle vinduene, gulvbelegget var ikke bra og flere steder var det ikke limt ordentlig fast i gulvet, skjøtene i huset sank så vi fikk store søkk i gulvet, tapetene så helt jævlige ut, osv osv. vi har gått runt i huset og skrevet opp flere sider med feil og mangler. etter nesten to år kom servicemannen -en arrogant jævel-, da jeg viste ham forskjellige ting hadde han dårlige svar på alt, han mente at jeg var ei stakkars jente som ikke hadde greie på noen ting, så jeg ringte samboeren min og ba ham komme hjem fra jobb. da ble det noe annet. noe av det mest irriterende var at under overtakelsen fikk vi beskjed om at på 1års befaringen skulle det blant annet skiftes tapeter om de hadde vridd seg, det kan jo henden i løpet av et år osv. da de endelig kom fikk vi beskjed om at kosmetiske feil ikke gjøres noe med... men vi har fått nytt gulvbelegg og byttet tapeter der det så jævlig ut, men ikke tro at de kan jobben sin. det ser fortsatt ikke bra ut. den siste som var servicemann her er snekker, grovsnekker (heter det det?) og det merkes... og han skulle fikse de små tingene på tapetene og det ser forsatt ikke bra ut. gulvbelegget er ikke bra, det er ikke mønstertilpasset og et par steder er det skikkelige skader. vi fikk beskjed om at det skulle ta 4 dager, de brukte godt over en uke. så nei, jeg har ikke noe positivt å si om alvsbyhus.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #6 Skrevet 25. april 2006 Jeg er gjesten over. Andre som har erfaring med Älvsby eller andre modulhus? Har lett litt på nettet og funnet modulhus fra Sverige og Finland. Venter nå på mer informasjon. Noen som har erfaring med å importere seg hus? Gjerne i ferdige moduler, har fremdelse lyst å bygge hus på et par uker, jeg...
Gjest Fruktfat Skrevet 25. april 2006 #7 Skrevet 25. april 2006 vi så også på sidensjøhus, men de var grisedyre. husk at katalogprisen kun inkluderer det helt enkle.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #8 Skrevet 25. april 2006 vi så også på sidensjøhus, men de var grisedyre. husk at katalogprisen kun inkluderer det helt enkle. ← Kan jeg spørre om hvor mye dere hus kom på totalt i forhold til katalogpris?
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #9 Skrevet 25. april 2006 Når det gjlder noe så kostbart som hus, så er det viktig å ikke gå for den enkelste og billigste løsningen. Kanskje blir det til slutt likevel billigst å betale noen tusenlapper ekstra i byggelån. Jeg ville aldri ha kjøpt elementhus hvor alt skal gå fort og gæli. Da ville jeg heller ventet med å kjøpe hus til jeg hadde råd.
Gjest Fruktfat Skrevet 25. april 2006 #10 Skrevet 25. april 2006 (endret) vi havnet på 1,7 mill, da kostet tomta 350 000. i tillegg alle avgifter (påkoblings- osv). komfyren som er med er med fire plater, ikke keramisk topp, vaskemaskinen som er med hadde vel 1100 omdreininger, det er (selvfølgelig) for lite stikkontakter, det er sidehengslet innadslående vinduer (komplett idiotisk!). blant annet satte vi inn dør på vaskerom, mange fler stikkontakter, flyttet et vindu og verandadør, oppgraderte komfyr, kjøpte vaskemaskin selv, byttet alle vinduer til vanlige husmorvinduer, valgte andre skapdører på kjøkkenet. katalogpris var vel 1.030000,- med uinnredet 2etg, den har vi fortsatt ikke gjort noe med. Endret 25. april 2006 av Fruktfat
Gjest Fruktfat Skrevet 25. april 2006 #12 Skrevet 25. april 2006 det er sikkert mange som er kjempefornøyde, ellers hadde det ikke gått men vi har hatt maks uflaks. vi pratet med noen som hadde huset vi ville ha før vi bygde, de hadde ikke noe som helst negativt å si. kjørte gjennom nannestad/jessheim for en stund siden, der var det masse alvsbyhus!
Snupsi79 Skrevet 25. april 2006 Forfatter #13 Skrevet 25. april 2006 (endret) Takk for svar Har ikke hørt noe særlig om älvsbyhus, men jeg tror nok jeg slår tanken fra meg. Dessuten blir det for dyrt for meg som er alene. Jøss, avviket ble veldig stort fra katalogpris da, ca 300.000 pga noen vinduer og stikkontakter hørtes mye ut Endret 25. april 2006 av Snupsi79
Gjest Fruktfat Skrevet 25. april 2006 #14 Skrevet 25. april 2006 hmm, husker ikke hva f.eks stikkontaktene kom på, vinduene mener jeg det var ca 350 ekstra pr stk. men du, ble litt usikker her nå, mulig 1.030000 var for huset uten vannbåren varme? (ikke i gulv, men i radiatorer). sluttsummen ble ihvertfall 1,7 mill, og i utgangspunktet kosta huset 1.030000,- (i tillegg kommer alt det andre som veranda, garasje, opparbeing av hage osv.) og ja; "småting" som å bytte vinduer, få fler stikkontakter, oppgradere hvitevarer, en ekstra dør og et ekstra vindu, få andre skapdører på kjøkkenet, osv blir fort penger.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #15 Skrevet 25. april 2006 Det var leit dere ikke ble fornøyd da, dere har jo lagt mye penger inn i huset Kjempefint at du fortalte dine erfaringer Fruktfat
Gjest Fruktfat Skrevet 25. april 2006 #16 Skrevet 25. april 2006 (endret) bare hyggelig! altså; jeg synes huset vårt er fint (det er varmt, bruker lite strøm, perfekt planløsning (for oss)) , og trives i det, det er firmaet og de som jobber der jeg ikke har noe særlig til over for Endret 25. april 2006 av Fruktfat
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #17 Skrevet 25. april 2006 Syns ikke det var ille med totalpris på 1,7 når selve huset var på 1.03. Vi har vurdert et hus til 1.260 og regner med å komme i 2,3 totalt (med helt normal standard).
Gjest Fruktfat Skrevet 25. april 2006 #18 Skrevet 25. april 2006 nei, jeg synes heller ikke det er ille. men vi har ikke fliser på bad da, og belegg på alle gulv. sånt tar vi etterhvert. ikke har vi gjort ferdig 2 etg heller, men det kommer. så vi er nok oppe i to mill vi også før vi er ferdig min bror skal bygge nå, de har regnet med 1,9 mill, da har de fått tomten.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2007 #19 Skrevet 30. november 2007 I stedet for å velge elementhus ville jeg anbefalt å se på rimelige hus hos andre leverandører. Da har dere mer mulighet til å påvirke sluttresultatet, og dere kan velge billige løsninger om dere ønsker det. Selv har vi bygget gjennom Norhus og er strålende fornøyd. Kjempegod oppfølging. Eneste som har blitt feil hittil er at to verandadører kom i feil finish, og da ble disse byttet ut med en gang. Regner med å komme ut på ca 2.7 mill. men da er det ikke et billig hus, og vi har valgt mange dyre løsninger... Vent et par år til man får noen 100 000 ekstra å rutte med og bygg da er vel mitt råd
Gjest johnny Skrevet 23. mai 2008 #20 Skrevet 23. mai 2008 Hej. Jeg har montert å byggd di husen i 4 år i Finland ok det er ikke noe att anbefalle.. men det er stor forskjell på hvordan de blir montert. Du kan få ett rimeligt bra hus hvis det blir montert bra og nöye.. men di fleste blir montert å byggd på accord og resultatet derefter. mvh johnny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå