Gå til innhold

Dansekurs

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

No ser det ut til at det ordnar seg med dansekurs for oss, på den aude plassen vi bur.. :ler:

Det lokale ungdomslaget steller i stand eit privat kurs til oss, der dei skal (prøve å) lære oss det vi måtte ønske... Skummelt.. Hehe..

Vi har lyst å lære oss brudevals (vanleg, ikkje wiener) og nokre enkle swing-trinn.. Kor mange timar treng vi på dette, mon tro? Vi skulle ringe tilbake når vi visste meir om nett kva vi har lyst å lære, og når vi kan gå på kurs...

Kva slags dansekurs går de andre på eigentleg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Markblomsten
Skrevet

Vi var på dansekurs som de kalte brudevalskurs. Der lærte vi altså brudevalser. Først var det å terpe inn trinnnen, for deretter å få på musikk. Vi danset da i flere ulike tempo, men wienervals-tempoet kunne de spart seg for vår del. Håpløst for oss som ikke er vant med å danse i det hele tatt.

Kurset tok 2,5 time og det var i grunnen passe. Burde ikke vært lenger hvertfall, for vi ble slitne :ler:

Vi kunne ingenting fra før, så hadde veldig stort utbytte av det. Øvrige danser lærte vi ingenting om...

Gjest gjest1
Skrevet

Greier de å danse brukbart no då? Uff, er livredd vi ikkje kjem til å greie å danse i det heile tatt eg!!! Blir så flaut!! Hehe.. Men vi skal da prøve!! :)

Gjest Markblomsten
Skrevet

Vi dansa ganske brukbart til de siste sangene (med unntak av wiener) på kurset ja :sjarmor:

Men det var med joggesko og gode bukser... Ser for meg kaoset med høye hæler, slep, stor kjole med stive ringer i underskjørtet + + + :ler:

Skrevet

Siden dere skal ha både vals og litt swing, ville jeg nok anbefalt at dere delte det opp i to omganger. Den ene gangen lærte dere hvordan dere skal gjøre dette, og fikk litt hjelp til dere fikk det til. Så kan dere gå hjem, tenke og slappe av, og kanskje trene litt alene.

Til slutt bør dere ha en time igjen, der dere får lært på nytt det dere ikke får til, og får hjelp til å luke ut feil.

Hvis det bare er dere, ville jeg sagt at 2x 1,5 time er passelig. (Eller mer enn nok)

Vi tok et swingkurs over 8 uker. (Deltok bare på 6) Da var det ca 40 min hver gang. Ut ifra dette lærte vi masse swing, litt cha-cha og brukbart med brudevals.

Valsen er jo greit å kunne, hvertfall litt til bryllupet. Swing kan vi ha mye morro av resten av livet.

Skrevet

Vi har gått på standard og latin begynnerkurs i 12 uker, og skal nå på brudevalskurs over 5 uker på samme danseskole. I tillegg har jeg gått på swingkurs.

Engelsk vals (vanlig brudevals) er en del av standarddansene, så vi lærte jo litt av den på det kurset vi gikk på, men føler ikke vi lærte nok til å danse en perfekt brudevals (det vil nemlig jeg... :sjarmor: ).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...