BAMBI<3 Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 hvis jeg tar opp ett lån fra statens lånekasse når jeg skal bak skolebenken til høsten igjen og setter de pengene inn på en konto uten å bruke noe av de, vil jeg tjene på det da, i løpet av et skoleår? med tanke på renter osv?
Snupsi79 Skrevet 24. april 2006 #2 Skrevet 24. april 2006 Javisst. Hvis du ikke tjener over 113.000 per år, så vil du få igjen en del av summen etter du består eksamene (visse unntak, f.eks hvis du er gift, er samboer med felles barn, da teller inntekten til samboer/mann inn). Rentene vil du ikke tjene stort på da....ikke rare greiene banken gir i rente nå.
BAMBI<3 Skrevet 24. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2006 jeg gifter meg i juni, men han er lærling på 2 året. Har det noe å si i forhold til inntekta hans da?
Snupsi79 Skrevet 24. april 2006 #4 Skrevet 24. april 2006 jeg gifter meg i juni, men han er lærling på 2 året. Har det noe å si i forhold til inntekta hans da? ← Det spørs hvor mye han tjener. Hvis du går inn på www.lanekassen.no, så kan du veld hjelp av kalkulatoren regne ut hvor mye du blir trukket i stipend/lån pga hans inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå