Gå til innhold

Milla Quincampoix

Anbefalte innlegg

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg kjenner da flere som har to etternavn, men med bindestrek, så da regnes det kanskje som ett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En periode hadde jeg et to-delt fonavn (har da det enda...), mors pikenavn og eget pikenavn som mellomnavn og min manns navn som etternavn. Nå har jeg fjernet sistnevnte, og har da ett mellomnavn og ett etternavn. Synes det greier seg det... :briller:

Skrevet
Jeg kjenner da flere som har to etternavn, men med bindestrek, så da regnes det kanskje som ett.

Ja, det regnes som ett etternavn når det er bindestrek. Det er faktisk ikke tillatt med slik dobbelt etternavn med dagens navnelov, men det blir mulig etter nyttår. De som har slike "bindestreksnavn" i dag har hatt det som familienavn siden forrige gang det var tillatt (for omkring hundre år siden tror jeg).

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Ja, det er et gammelt navn. Eneste familien i Norge med det etternavnet :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvor mange navn har du egentlig?  6?

Jeg kan også minnes å huske at Milla hadde tre fornavn og 3 etternavn.

Wow, blir lang underskrift det :roll:

Skrevet

Det går da an å ha 2 fornavn og 2 etternavn uten at det er bindestrek mellom etternavnene.....kjæresten min har det.

Gjest Zalomine
Skrevet

Da har han to fornavn, et mellomnavn (eller et fornavn og to mellomnavn) og et etternavn. Det erbare dt ene som ER ETTERNAVNET, det andre er et mellomnavn. Slik er det, selv om det er et "etternavn" som navn, så er det et "mellomnavn" for ham. Mange har jo sitt pikenavn og tilgiftede navn, men da blir pikenanvet mellomnavn. velge man å gi barna også mors pikenavn, pluss fars (som kanskje også er mors) så blir det ene et mellomnavn. fordi vi bare aksepterer ETT etternavn etter norske regler.

Han har ikke to etternavn, selv om navnet hans inkluderer to navn som hver for seg er etternavn, bare det ene kan være HANS etternavn. Slik bare er det!

(ikke tolk dette som "surt", eller "belærende" det er bare ment som "opplysende" fra meg, som er trøtt! Nå tar jeg kvelden)

Skrevet

Jeg kan også minnes å huske at Milla hadde tre fornavn og 3 etternavn.

Wow, blir lang underskrift det :roll:

Minner meg litt om sånn "Pippi Langstrømpe"-navn. Kjeempelaangt. :wink: Neida!

Ikke frekt ment altså! Synes navnene til Milla er fine, jeg. :P

Skrevet

Det er ganske tåpelig, for han går rundt og bruker det ene MELLOMNAVNET sitt han da.....(fornavn nr 2)...fornavn nr 1 bare ER der...

Gjest Tristessa
Skrevet

Ja, dette med navn da. Har spurt om dette før, men må nesten spørre igjen. Jeg har to fornavn, det ene bruker jeg, det andre ikke, men liker det for det. Så har jeg min mors etternavn etterfulgt av min fars. Saken er den at jeg ved et eventuelt giftermål ikke vil miste et av mine etternav, det ene er et svensk gammelt og fint familienavn, det andre er et norsk gårdsnavn og er uhyre sjeldent. Begge navnene har mye å si for meg, men jeg vil jo kanskje ta en eventuell ektemanns navn og, og hvordan blir løsningen da?

Skrevet

Tristessa:

Hos oss ble løsningen å beholde hver våre navn og utsette diskusjonen til evt. barn kommer og skal navnes.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Det er riktig at jeg har 3 fornavn og 3 etternavn. Høres sikkert rart ut for dere men husk på at jeg kommer fra en temmelig internasjonal familie med sine regler for navn.

Milla er mitt andre fornavn og Quincampoix er mitt første etternavn/mellomnavn.

Milla

Skrevet

tøft:) liker iallefall det ene etternavnet ditt,Milla, skikkelig stilig! :wink:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
tøft:) liker iallefall det ene etternavnet ditt,Milla, skikkelig stilig!  :wink:

Takk for det!

Milla

Gjest sexysadie
Skrevet

Men var d nu egentlig nødvendig og ta m deg dette etternavnet hit?

Jeg synes Milla er et kjempenick alene.

Kort og greit!!!

Ellers da så synes jeg skikken m å gi barna flere navn er slitsom;Lær av islendingene her.

For de "heter" ikke annet enn sitt fornavn.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Men var d nu egentlig nødvendig og ta m deg dette etternavnet  hit?

Sikkert ikke, men jeg tenkte at jeg kunne gjøre det iom. at waco + div. andre spekulerte i etternavnet mitt og kom opp med mindre pene forslag.

Milla

Gjest sexysadie
Skrevet

Spekulasjoner om etternavnet ditt???

Den gjengen der har da alt for lite å gjøre???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...