Lillesøster Skrevet 24. april 2006 #1 Del Skrevet 24. april 2006 Er det noen her inne som har eller som har benyttet seg av ammeseng. Så det i GRAVID bladet fra forrige utgave. Virket som en praktisk ting å ha, spesielt når du skal løfte barnet over fra min seng til vogga. Er interessert i å høre fra dere som har erfaring med denne type seng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plym Skrevet 24. april 2006 #2 Del Skrevet 24. april 2006 Jeg har ikke prøvd det, så jeg skulle vel egenetlig ikke svare . Men jeg har ammet og sovet sammen med to babyer, og er helt sikker på at det er kjempepraktisk. Hadde helt klart kjøpt det hvis jeg skulle kjøpe babyseng nå. Tror nok jeg ville sovet mye bedre da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 24. april 2006 #3 Del Skrevet 24. april 2006 Ammeseng? hva er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 24. april 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 24. april 2006 Ammeseng? hva er det? ← Det er nok veldig nytt for når jeg søker på nett etter den finner jeg den ikke. Men det er en liten seng, ser ut som en liten kasse, bare at det er en myk liten seng som lett kan forflyttes. Jeg har ikke prøvd det, så jeg skulle vel egenetlig ikke svare . Men jeg har ammet og sovet sammen med to babyer, og er helt sikker på at det er kjempepraktisk. Hadde helt klart kjøpt det hvis jeg skulle kjøpe babyseng nå. Tror nok jeg ville sovet mye bedre da. ← Takk for svar Plym. Sengen skal visst ha to funksjoner: 1. Barnet ikke skal bli klemt imellom foreldre. 2. Unngå å vekke barnet når man forflytter det fra min seng til voggen. Så er det jo selvsagt en grunn til og den nevner du her: 3. mor skal sove bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 24. april 2006 #5 Del Skrevet 24. april 2006 så det er nesten som en slags bag ungen kan ligge i? og det er meningen at den skal kunne ligge i dne både i sin egen seng og foreldrene sin seng.. og evt bli ammet i den?.. eller må man ta løfte ungen ut av den senga`? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillepusen Skrevet 24. april 2006 #6 Del Skrevet 24. april 2006 Lurer på om det kan hete Dry Bed?? Sett at de har det på flere babybutikker, eks Fru Lyng og Babyshop. Husker ikke prisen. Kjempegod ide! Skal huske på det når det klaffer for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillepusen Skrevet 24. april 2006 #7 Del Skrevet 24. april 2006 eh... mente DryKid!! Hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillepusen Skrevet 24. april 2006 #8 Del Skrevet 24. april 2006 Fant dette om madrassen. (hvis dette blir for mye reklame eller no, får moderator heller fjerne det...) Med DRYkid ammemadrass kan det nyfødte barnet ligge i samme trygge og kjente miljø hele natten. Søvnen blir ikke forstyrret hvis babyen flyttes tilbake til egen seng etter amming, og madrassen gir god beskyttelse når barnet ligger mellom foreldrene. Ved amming brettes karmen ned og du får barnet tett inntil deg. Når du er ferdig brettes karmene opp og spedbarnet ligger trygt og godt. DRYkid ammemadrass hindrer søl i sengen ved amming, gulping eller ved lekke bleier. For premature og nyfødte kan det være godt å ha en liten seng i sengen den første tiden. Verden blir fort stor nok. DRYkid ammemadrass gir en lun innramming. Passer også i de fleste vugger. Fiberplatene i sideveggen er gjennomhullet slik at det skal være luftsirkulasjon. -Du slipper å bekymre deg for lekkasjer da væsken transporteres gjennom et tykt lag og inn i et høyabsorberende lag med vanntett bunn. -Trekket kan vaskes på 60°C, fiberplaten kan skylles i vann om nødvendig. - Mål: 39x67x14 cm, nedfoldet 61x91 cm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 24. april 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 24. april 2006 Åja, der er den. Søkte bare etter ammeseng og fikk naturligvis ikke noen liker opp. Jo, den har jeg lyst til å kjøpe meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #10 Del Skrevet 24. april 2006 har sikla en del på den jeg og, men den er jo DRITDYR! 700 kr for en madrass Ideen er jo veldig bra, men vi får se om vi ikke kan snekre sammen noe sjøl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Windy Skrevet 25. april 2006 #11 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg går og lurer på om vi skal kjøpe denne, dyr er den men det virker ganske greit. Kommer ikke bare til å bruke den til amming, men god å ha når vi flytter med oss babyen mellom rommene tror jeg Det er jo en "luksus" da, men jeg er nøktern på annet unødvendig utstyr så Her er en link til bilde og info (samme info som over, men også mange andre produkter her). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plym Skrevet 25. april 2006 #12 Del Skrevet 25. april 2006 Det var en annen type enn den jeg trodde du snakket om. Den jeg kommenterte lenger oppe er en slags sprinkelseng som mangler en vegg, og som festes på foreldresengen, slik at du bare kan skyve barnet inn i barnesengen når du er ferdig med å amme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå