Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 Jeg lurer på om det er noen som vet om man får sykepenger når man jobber som vikar og ikke har noen fast arbeidstid? Dersom jeg feks ikke har noe jobbing en uke og så blir jeg sykemeldt den uka, får jeg sykepenger denne uka? Ellers går man jo nedenom og hjem om man skulle bli sykemeldt som vikar...
Mette Skrevet 24. april 2006 #2 Skrevet 24. april 2006 Ja man får sykepenger om man er vikar, men må oppfylle visse krav først. Disse kan variere fra plass til plass. Men tror de fleste kjører at du må ha jobbet sammenhengende i 14 dager for å bruke sykemelding og 2 mnd for å bruke egenmelding. For å bruke egenmelding på barn varierer det fra 14 dager opptil 1 mnd om jeg ikke tar helt feil.
IdaC Skrevet 24. april 2006 #3 Skrevet 24. april 2006 Tror gjesten lurte på om vikarer får penger den uka de er sykemeldt dersom de ikke har noen vakter? Stemmer det? Jeg tror desverre ikke det, tror du må bli langtidssykemeldt for at de skal beregne grunnlaget fra de foregående mnd slik at du får penger selv om du er sykemeldt.
Mette Skrevet 24. april 2006 #4 Skrevet 24. april 2006 Sånn ja Det spørs, men jeg tror nesten du bør høre med de, hvordan det fungerer.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #5 Skrevet 24. april 2006 du får kun for de første 16 dagene dersom du står oppsatt på noen vakter denne perioden. Er du sykemeldt utover 16 dager regnes et gjennomsnitt av det du har tjent tidligere og du får sykepenger utifra dette.