Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 Jeg lurer på om det er noen som vet om man får sykepenger når man jobber som vikar og ikke har noen fast arbeidstid? Dersom jeg feks ikke har noe jobbing en uke og så blir jeg sykemeldt den uka, får jeg sykepenger denne uka? Ellers går man jo nedenom og hjem om man skulle bli sykemeldt som vikar...
Mette Skrevet 24. april 2006 #2 Skrevet 24. april 2006 Ja man får sykepenger om man er vikar, men må oppfylle visse krav først. Disse kan variere fra plass til plass. Men tror de fleste kjører at du må ha jobbet sammenhengende i 14 dager for å bruke sykemelding og 2 mnd for å bruke egenmelding. For å bruke egenmelding på barn varierer det fra 14 dager opptil 1 mnd om jeg ikke tar helt feil.
IdaC Skrevet 24. april 2006 #3 Skrevet 24. april 2006 Tror gjesten lurte på om vikarer får penger den uka de er sykemeldt dersom de ikke har noen vakter? Stemmer det? Jeg tror desverre ikke det, tror du må bli langtidssykemeldt for at de skal beregne grunnlaget fra de foregående mnd slik at du får penger selv om du er sykemeldt.
Mette Skrevet 24. april 2006 #4 Skrevet 24. april 2006 Sånn ja Det spørs, men jeg tror nesten du bør høre med de, hvordan det fungerer.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #5 Skrevet 24. april 2006 du får kun for de første 16 dagene dersom du står oppsatt på noen vakter denne perioden. Er du sykemeldt utover 16 dager regnes et gjennomsnitt av det du har tjent tidligere og du får sykepenger utifra dette.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #6 Skrevet 24. april 2006 Jeg lurer på om det er noen som vet om man får sykepenger når man jobber som vikar og ikke har noen fast arbeidstid? Dersom jeg feks ikke har noe jobbing en uke og så blir jeg sykemeldt den uka, får jeg sykepenger denne uka? Ellers går man jo nedenom og hjem om man skulle bli sykemeldt som vikar... ← har du eks en kontrakt på at vikariatet ditt skal vare 4 uker8eller mere) og du skulle bli sykemeldt den første uken, så får du sp de ukene. de første 16 dager av arb.giver og resten av trygdekonto. har du stått i jobben 4 uker får du sykepenger tilsvarende lønnen du hadde. har du stått under 4 uker blir sykepenger tilsvarende eks ledighetspenger du hadde.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #7 Skrevet 25. april 2006 Jet vet at jeg får penger dersom jeg har vakter den uka, men det jeg lurte på er om man får penger hvis man IKKE har noen vakter.. eller vikariat. Blir oppringt kvelden før eller max et par dager i forveien. Har gått å vært syk KJEMPE lenge nå, og ser ikke ut som jeg blir bedre, men jeg kan jo ikke bli sykemeldt hvis jeg ikke får noen penger for det. Hvis jeg ikke får noen inntekt på 14 dager, så går det ikke så bra... Jeg lurte på om det kanskje var sånn at man ikke fikk penger fra arbeidsgiver disse dagene, men at man fikk penger fra andre hold... menmen. Det er rart at folk skal kunne få økonomiske problemer av å være syk her i velferdsnorge . Men på den andre siden.. jeg har sluttet å bli overrasket over hvor lite rettigheter nyutdannede og vikarer har... Og jeg hører inn under begge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå