Gå til innhold

Er jeg gravid?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Aqunie_mee

Hei,

Jeg har nesten nettopp begynt på p-pillen. Det har tatt den sjuende pillen min i dag. Lurer på en ting. Det sies at man ikke er sikker før den åttende dagen, men det er vel overdrevet..?

Dere skjønner, den fjerde dagen jeg tok dem, fikk kjæresten min utløsning inne i meg. Var jeg trygg likevel da?

Hilsen ei som håper på at hun ikke er gravid. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Esmeralda

Man skal begynne med p-piller umiddelbart etter at man er ferdig med menstruasjon, og hvis man gjør det er man sikker fra første dag, siden man jo ikke kan bli gravid da - dette er opplysninger fra min gynekolog.

Men hvis du lurer på om du er gravid er det jo enkelt å ta en test, så slipper du å gå og lure. Du kan ta testen hos legen din, eller kjøpe en på apoteket. Begge er like pålitelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astra unplugged

Hvis du tar pillen første dag i mensen (dvs den dagen blødningene starter) skal du være trygg fra dag 1. Jeg har brukt Trionetta, og legen sa at man er beskytta fra dag 1 HVIS mant tar dem på riktig måte, dvs til samme tid hver dag, og ikke har diaré eller oppkast (som kan minske kroppens opptak av pillene).

Hvis du starter alle andre dager enn dag 1, bør du beskytte deg ekstra i et par uker før du er helt sikker :-)

Ta en graviditetstest på den dagen du forventet mens om du tror du kan være gravid.

Lykke til!

Astra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du tar første pille på FØRSTE dag av menstruasjonen er den sikker fra første dag. Ellers må man bruke annen prvensjon ved siden av i 1-2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

P-piller skal startes på første dag når menstruasjon kommer. Virkningen av p-pillene er ikke "full" beskyttelse før du har tatt dem i 14 dager. Dette da hvis det er første brett med p-piller. Har du derimot spist ett eller flere brett tidligere, så er beskyttelsen der hele tiden. Hvis du vil være helt sikker på å ikke bli gravid, kan du jo be om "angrepillen" hos legen.

Håper du ble noe klokere av det jeg har skrevet.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-piller skal startes på første dag når menstruasjon kommer. Virkningen av p-pillene er ikke "full" beskyttelse før du har tatt dem i 14 dager.

Meeep! Feil!;)

HVIS hun begynner på p-pille første dag i mens. er de trygge fra dag 1.

HVIS hun derimot begynner midt i en syklus, da er de sikre ca. etter 14dager. Det var iallefall det helesøster byrkjeflot i mosjøen svarte meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Mulig det kan variere fra merke til merke, men mine er i alle fall "garantert" sikre fra første dag, om man begynner på første dag av mensen. (det er trionetta ja) anbefaler at vedkommende leser det papiret som følger med i pakken, der står når man skal begynne, og når den da er trygg. Begynner man til andre tider, så er den nok ikke trygg fra første dag nei. Fikk klar beskjed fra legen om å ikke begynne før første dag på neste mens, men eksakt den dagen. så det gjorde jeg, og det har funket utmerket.

Men om hun er gravid, det kan jo en test fortelle, og vi kan ikke fortelle det. Så enkelt er det med den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...