Gå til innhold

krypgrønt

Anbefalte innlegg

Gjest Simbilla
Skrevet

Har spurt flere hva jeg skal plante. Jeg vil ikke ha einer. Gjerne noe med blomst på,men hva?

Det var en som foreslo...husker ikke latinske navnet. Han sa at det norske navnet som ble brukt var Hjeltnes? Aldri hørt om

har søkt rundt på nett,men uten resultat.

det ble vist hvite blomster på om sommeren

Gjest gjest1
Skrevet

Hva med timian, bl.a sitrontimian kryper og blir stor og hvis du bor et sted hvor vinteren ikke er for hadr kommer den igjen år etter år.

Skrevet

Krypmispel - små hvite blomster om våren og rødorangebær om høsten?

Skrevet
Krypmispel - små hvite blomster om våren og rødorangebær om høsten?

vet du om noen plass på nett hvor det er bilde av den?

Kan ikke være høye, helst slike som legger seg "flat"

Skrevet
Hva med timian, bl.a sitrontimian kryper og blir stor og hvis du bor et sted hvor vinteren ikke er for hadr kommer den igjen år etter år.

Vil helst ikke ha de store,helst helt krypende. Gjerne noe som blir hengende over muren.Dette er i et oppmurt bed

Skrevet

Krypmispel høres jo ut til å være det rette for deg. Som navnet sier så er det jo en krypende plante det er snakk om her. Ta deg en tur til ett hagesenter,det kan jo hende de har flere alternativer. Ellers så kan du jo prøve å google litt,er godt mulig det finnes bilder på nett.

Lykke til

Alial

Skrevet
Krypmispel høres jo ut til å være det rette for deg. Som navnet sier så er det jo en krypende plante det er snakk om her. Ta deg en tur til ett hagesenter,det kan jo hende de har flere alternativer. Ellers så kan du jo prøve å google litt,er godt mulig det finnes bilder på nett.

Lykke til

Alial

Skal gjøre det...takk takk

Skrevet
vet du om noen plass på nett hvor det er bilde av den?

Kan ikke være høye, helst slike som legger seg "flat"

Da jeg svarte, så søkte jeg på bildesøk hos Google for å se om jeg fant bildet, men de bildene som lå der var så stygge at de bare vil skremme deg fra å kjøpe sånn plante. :ler:

Jeg har krypmispel selv og synes de er fine.

Kikk litt rundt i skråningene hos folk, er mange som har dem - de har bittesmå, mørkegrønne blader.

Ok, skal legge inn link til bilde da, men de er altså mye finere i virkeligheten. :)

http://www.miljolare.no/innsendt/bilder/11...d1443fa2a25.jpg

Det visne greiene på bildet er ugress, og har ikke noe med krypmispelen å gjøre.

Skrevet

Lykke til

Alial

Vil bare informere om at krypmispel ikke kryper lavt langs bakken - den blir gjerne litt over halvmeteren høy. ;)

Skrevet
Vil bare informere om at krypmispel ikke kryper lavt langs bakken - den blir gjerne litt over halvmeteren høy. ;)

mens timianen som er nevnt over her blir maks 10 cm høy, den vokser i tette tuer lave tuer. Er veldig mye brukt mellomheller og i grusganger forde de holder seg lave.

Skrevet

fant bilde,men halvmeter høy? jeg får se.....

Skrevet
fant bilde,men halvmeter høy? jeg får se.....

Tror ikke du får noen krypbusker som er lavere enn 50 cm, men du kan selvfølgelig klippe av de greinene som strekker seg så langt opp.
Skrevet

Hva med lamium? Fås i flere varianter og sprer seg ganske kjapt. Men det er en staude, ikke en busk... Blomstene er små, men pene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...