HIAS Skrevet 17. mars 2002 #1 Skrevet 17. mars 2002 Vi skal til Finland i sommerferien, nærmere bestemt Åbo, Nådendal og Mummidalen. Vi har vært der før, så det jeg lurer på nå er om noen har forslag til dagsturer med bil i området. Kanskje litt innover i landet og se på alle innsjøene osv. Har tenkt oss til Helsinki hvis det ikke blir for langt. Vi skal selvsagt tilbringe en dag i Mummidalen, og noen timer i Nådendal og Åbo. Men det hadde vært kjekt å sett noe mer også.
Linda Skrevet 17. mars 2002 #2 Skrevet 17. mars 2002 Heisann! Vi var i Åbo i fjor sommer. Hadde en veldig fin ferie der. Lå på Hotell Caribia. Et badehotell som absolutt er å anbefale. Går ann å besøke selv om man ikke ligger der. Ellers så var vi ikke på så veldig mange turer. Hadde kjempefint vær mens vi var der. Strålende sol og mellom 30-34 grader hver dag. Vi hadde tenkt oss en tur til Helsinki, men klarte ikke tanken på å sitte i bil i 6-7 timer(det er et godt stykke fra Åbo til Helsinki) !!! Vi lå mest på stranda og badet. Ellers så var vi litt rundt på flere museum og Åbo Festning. Håper dere får en flott tur!!!! Klemmers fra,12
Angelina Skrevet 3. april 2002 #3 Skrevet 3. april 2002 Finland er så mye mer enn Mummiland...., og det er absolutt verdt å bruke litt tid på å se seg rundt. Skal du bo på hotell i Turku (Åbo), vil jeg på det sterkeste anbefale Naantali Kylpylä (forholdsvis närt Mummiland). Det koster litt, men er verdt hver eneste krone. Turku i seg selv har veldig mye å by på for enhver smak, men ta gjerne bilen fatt og kjör inn til Helsinki. Tar ca. 1,5 time, og det er motorvei nesten helt inn til sentrum. Eller hvorfor ikke legge veien rundt triangelen av store byer? Fra Turku til Tampere er det ca. 2 timer, og fra Tampere til Helsinki ca. 2 timer. Da får du med deg de störste byene samtidig som dere får sett en del av naturen innimellom. Dersom du reiser med barn (regner med det, siden du skal til Mummiland) kan Tampere oppvise en av de störste fornöyelsesparker i Finland. Kjempegöy for både store og små! Angelina
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2002 #4 Skrevet 3. april 2002 det tar mer enn 1,5 time fra Åbo til Helsinki. Det er som Linda sier bortimot 6 timer med bil.
Angelina Skrevet 4. april 2002 #5 Skrevet 4. april 2002 Nå har det seg slik at jeg bor ganske närt Åbo, så jeg tror jeg har ganske god kontroll på avstandene heromkring. Fra Åbo til Helsinki er det ganske nöyaktig 122 km, rundt regnet 1,5 times kjöring. Bare for å oppklare eventuelle misforståelser her.... Angelina
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå