Gå til innhold

Vaske, vaske oppvaskkum

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå høres det vel ut som om vasken min aldri får seg en skrubb, men det stemmer ikke. Den blir vasket - men ikke så bløtlagt som før oppvaskmaskina gjorde sitt inntog.

Så den er langt fra blank og fin. En "generaloppvask" kunne gjort seg :) . Er det noen som har gode tips til hvordan jeg skal få den blank og fin uten å ripe den opp?

Flytende Jif skurepulver funker bra på flatene, men i området ved avløpet sitter det igjen litt "gugg" som er vondt å komme til. Stålull har jeg, men er litt redd for å ripe opp overflaten sånn at det blir enda vanskeligere å få den blank.

Endret av Cata
Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Fyll vasken med varmt vann, og hell oppi litt oppvaskmaskinmiddel. Rør litt med oppvaskskosten, og la stå litt. Vask rundt med oppvaskkosten eller en svamp, og hell ut vannet. Skyll.

Det pleier å funke bra, og man slipper skuring. Husk hansker hvis du må ha hendene nedi.

Er det forresten noen som har noen tips til å gi en gammel ripete oppvaskkum en liten ansiktsløftning? Noe som får ripene til å synes litt mindre?

Skrevet (endret)

Lurt!

*iler på kjøkkenet og prøver med en gang*

For å gi vasken en ansiktsøftning så går det an å prøve med noe som kalles "Stahlfix". Det er et slags polermiddel for stål, tror jeg. Det fungerer i allfall utmerket på kranen og platen oppå oppvaskbenken. Mulig det funker nedi vasken også når den er skikkelig rengjort.

Endret av Cata
Gjest gjest1
Skrevet

Rundt kranen kan du bruke en liten børste (tannbørste el.l)

Skrevet

Jeg bruker bilvoks - smører på, lar den tørke og polerer til slutt.

Skrevet

Swiffer Magic Eraser er det vi bruker her i huset! Blir kjempebra!

Gjest Skogsbæret
Skrevet

Jeg bruker Nylonvask, jeg. Tar en cm Nylonvask i kummen, fyller med varmt vann og lar det stå litt. Så vasker jeg med en vanlig oppvaskbørste og skyller til slutt. Vasken blir så blank og fin at den ser nesten ny ut. Lykke til !!!

Skrevet

Metallpolish for biler er supert!

WD40 renser/vasker.

Skrevet

Her hadde det drysset inn gode råd, gitt. Nå blir det blanke vasker i noen hjem, i allfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...