Gjest King James II Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 Er dette maleriet av Rembrant kalt for Belshazzar`s Feast et fint maleri eller et styggt maleri ?
Gjest King James II Skrevet 24. april 2006 #2 Skrevet 24. april 2006 jeg glemte og skrive adressen http://www.artunframed.com/images/artists54/rembra249.jpg
Gjest gjest1 Skrevet 24. april 2006 #3 Skrevet 24. april 2006 Fint malt, men stygt motiv/stygge folk. Men hvordan personene ser ut har ikke noe å si på kvaliteten, mannen var jo flink til å male stygginger! Så; fint.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #5 Skrevet 24. april 2006 Jeg synes maleriet er utrolig flott malt - se de uttrykkene - som et fotografi, men jeg likte ikke motivet. Vil tillegge at jeg nødvendigvis ikke er noen tilhenger av malerier som ser ut som fotografier, men kun en kunstner i ypperste klasse klarer å male noe sånt.
Ginen Skrevet 24. april 2006 #6 Skrevet 24. april 2006 I utgangspunktet ikke så flott motiv. Men for et arbeid! Så ja, det er fint. Ganske så kulturell av deg du, Trajan Cicero?
Gjest Elfrida Skrevet 24. april 2006 #7 Skrevet 24. april 2006 Jeg syns ikke det var noe fint - kjedelig motiv som ikke gjør noe inntrykk på meg. Det ser litt ut som om det kunne hatt godt av en rens, grumsete og rar bakgrunn i venstre øvre hjørne. Er dette en kunstnerisk gjengivelse hendelsen hvor de ser 'skriften på veggen'? Noe fra det gamle testamentet tror jeg, ett eller annet med at det står at han er veiet, og funnet for lett.
Mrs. K Skrevet 24. april 2006 #8 Skrevet 24. april 2006 Flott maleri med masse detaljer og masse action.
Anglofil Skrevet 24. april 2006 #9 Skrevet 24. april 2006 Jeg synes det er et flott maleri. Mvh Yvonne
Cronos Skrevet 25. april 2006 #10 Skrevet 25. april 2006 Flott motiv, godt arbeid. Se detaljene på kappen. Selv om jeg synes et par av hendene virker litt malplassert. Men alt i alt et flott maleri.. om enn ikke det beste av Rembrandt.
Gjest King James II Skrevet 25. april 2006 #11 Skrevet 25. april 2006 Nei det er ikke det beste. det beste er etter min mening. Er The Nigth Watch ( malt i 1642 om jeg ikke tar feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå