Gå til innhold

Hvor tidlig etter fødsel drar du ut på byen?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0
Skrevet

Hvor lenge etter fødsel ville du venta før du dro ut på byen med venninner?

Jeg har en venninne som synes det var helt hårreisende at hennes venninne dro på fylla etter 6 uker.

hva synes du?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Hva andre orker og vil, får være opp til dem. Slik som jeg var seks uker etter fødsel så hadde det vært helt uaktuelt for meg å dra på fylla.

Hadde jeg fått en kveld fri, så hadde jeg nok heller valgt å sove.

Gjest filosofia
Skrevet

Tenke tenke...jeg tror ungen var rundt året, jeg ammet til da. Folk får gjøre som de vil, men jeg innrømmer at jeg hever et øyebryn når de har det SÅ travelt som etter seks uker. Fordi jeg selv vokste opp med en dame som ikke fatta at hun ikke var 19 og barnløs når jeg ble født og til jeg flytta ut.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg var vel ikke sånn skikkelig ute før datteren min var over året.

Skrevet

Første gang jeg var ute en 'hel/halv' kveld var lillegutt 3 mnd gammel :)

(og med pumpa i veska, hehe!)

Ser ikke noe hårreisende i å kunne unne seg en kveld med litt alkohol så lenge man har pumpet seg/ikke ammer rett etterpå.

Gjest marthepia
Skrevet

6 uker var ganske tidlig synes jeg. Men det er opp til hver enkelt mor :) Føler man seg i form til å dra ut så gjør man det.

Første gang jeg dro var tulla ca 7 mnd.

Skrevet

De fleste jeg kjenner har vært en tur ute etter 6-8 uker. Ser ikke noe galt i det, de har hatt med pumpe (eller babyen har ikke ammet, så far var hjemme og ga den vanlige flasken) og for øvrig gitt barnet alt ferdig pumpet morsmelk neste morgen.

Skjønner ikke hva som skal være "for tidlig", barna har jo hatt en far, og det å gå på byen er ikke akkurat noe de gjør støtt. Om mor heller vil ta seg en fest enn å sove, får jo det bli hennes valg.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg var på julebord da datteren min var to måneder, men jeg var i huset ved siden av barnevakten, drakk ikke alkohol og var borte i litt over tre timer.

Jeg var mer ordentlig på byen da hun var nesten fem måneder, det var på 20 års dagen min........................... Men jeg var hjemme ved ett tiden om natten og hadde bare drukket to tre øl.......

Skrevet

Jo det skal jeg si deg! Det første jeg tenkte mens jeg var gravid (på slutten og driiit lei)

Når jeg får trøkka ut denne ungen da skal jeg værtfall ta men en drink, øl, vin o.l.

Sånn ble det ikke, når bebissen kom hadde jeg ikke lyst! Gikk ut på byen sånn ca. 4 mnd. etter at baby kom

Skrevet

Arrangerte stor fest sammen med en venninne da gutten min var 6 uker. Han sov hos mamma, noe som ikke var noe prob, da jeg ikke ammet.

Gjest allium
Skrevet

Jeg synes presset var den andre veien, jeg. Både fra venner og helsesøstre.

"Har du ikke kommet deg ut på byen enda?"

"Nå må du komme deg ut da, og overlate babyen til faren."

"Det er bare å pumpe, vet du."

Hvorfor sånt mas? Det er noen få måneder i livet man har nyfødt baby. Og for meg var det aldri "bare å pumpe". Turen ut var ikke verd strevet med å hale ut nok melk.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg gikk på byen første gang da babyen var nesten 5 måneder. Jeg hadde ikke noe behov for å gå ut før, men ser heller ikke noe galt i at man drar på byen når babyen er 6-8 uker. Så lenge forholdene ligger til rette for det...

Gjest Jamila
Skrevet

En venninne av meg kommer alltid til å være mitt store forbilde i så måte. Hun var med på fest når babyen var 5 uker. Hun drakk ikke, og var nok kun der i 2 timer, men hun viste oss andre (og fram til da barnløse!) at det fint går an å være nybakt mor men også ha sosiale antenner. Kommer alltid til å se opp til henne for dette.

Skrevet

Jeg var vel ute først da sønnen vår var 18 mnd. Men folk får gjøre som de vil. Om de orker å gå ut etter 6 uker så værsågod. Jeg dømmer ingen uansett når de går på byen etter fødsel.

Skrevet
Jeg synes presset var den andre veien, jeg.  Både fra venner og helsesøstre.

"Har du ikke kommet deg ut på byen enda?" 

"Nå må du komme deg ut da, og overlate babyen til faren."

"Det er bare å pumpe, vet du."

Hvorfor sånt mas?  Det er noen få måneder i livet man har nyfødt baby.  Og for meg var det aldri "bare å pumpe".  Turen ut var ikke verd strevet med å hale ut nok melk.

Skriver under på denne jeg

Skrevet

Vi var i et 30 årlag husker jeg, men hvor mange mnd han var husker jeg ikke helt, tror han var 3 mnd. Men det jeg husker var at jeg klarte ikke slappe helt av. ;) Men vi dro på ferie til Nederland da minsten var 6 uker gammel og da hadde vi en på 18 mnd også. At jeg orket det, fatter jeg ikke i dag men vi hadde en topp ferie og alt gikk veldig greit :)

Men helt ærlig så synes jeg det opp til den enkelte å gjøre det som passer en best. Synes ikke noe om press verken den ene eller andre veien.

Skrevet
Folk får gjøre som de føler er rett for dem.

Jeg hadde ikke orket å gå ut på byen når babyen var 6 uker gammel, hadde bare bekymret meg for om barnet hadde det bra og om barnevaktene syntes det var slitsomt.

Tror vel de var godt over et halvt år før jeg lot andre passe dem hele kvelden. Og da bare fordi jeg visste at de sov sånn noenlunde godt.

Mine venner hadde alle en far som utmerket godt passet barnet, trener ikek barnevakt da.

Selv har jeg for øvrig vært barnevakt til flere babyer mens venninner har gjort ting, og jeg hadde aldri i verden takket ja til dette eller tilbudt meg tjenesten om jeg ikke ville. Håper virkelig ikke de har tenkt på om jeg har det slitsomt, om babyen skriekr eller ei (hvilket de også gjør myemed sine foreldre), så er det jo uansett bare kos og hyggelig å gjøre venner en tjeneste.

Skrevet

Da jeg fikk min første var vi borte første gang ute da hun var ca tre uker gammel, vi var i 50 årslag,ble litt alkohol. Det var helt forferdelig å dra fra henne,satt med gråten i halsen da min søster hadde hentet henne,men det gikk veldig bra,hadde pumpet ut så hun hadde morsmelk hele tiden.

Etter min andre fødsel var jeg også ute etter tre uker,hadde også morsmelk klar da. ikke så fælt da siden pappan var hjemme, bursdagsfest sammen med venninner så det ble alkohol.

Synes ikke det gjør noe om man drar ut tidlig så lenge man vet barnet har det bra,og man har melk til det.

Kan være godt for mor etter fødsel,sykehusopphold og barseltid.. :babysmokk::)

Hver enkelt føler nok hva som er best for dem..

Gjest gjesta
Skrevet
En venninne av meg kommer alltid til å være mitt store forbilde i så måte. Hun var med på fest når babyen var 5 uker. Hun drakk ikke, og var nok kun der i 2 timer, men hun viste oss andre (og fram til da barnløse!) at det fint går an å være nybakt mor men også ha sosiale antenner. Kommer alltid til å se opp til henne for dette.

Er det det som kalles å ha sosiale antenner?

Neppe.

Skrevet

jeg vet om en som var ute etter 3 uker,jeg selv var etter ca 6 mnd men rørte ikke alkohol før jeg var ferdig og amme ca 1 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...