Gå til innhold

Ulike barløsninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er veldig usikre på om vi har råd til å ha åpen/fri bar for gjestene våre hele kvelden. Er det noen som har noen gode alternative barløsninger??

Siden gjestene betaler en del for reisen til bryllupet, synes jeg det blir gnient å ikke spandere en del ihvertfall......

Det vi spanderer foreløpig er:

1 glass champagne ved mottakelse

Vin til middag (3-retters)

Kaffe med likør eller cognac

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Spander det de har råd til, fortrinnsvis vin til maten og konjakk/likør til kaffen! :)

Skrevet
Spander det de har råd til, fortrinnsvis vin til maten og konjakk/likør til kaffen! :)

Det får de helt sikkert :)

Snakket nylig med en av våre fremtidige gjester som akkurat hadde vært i bryllup og som var sjokkert over at de måtte betale alt i baren etterpå. Nå var det veldig stive priser på det stedet de var (60kr for 0,4l øl) så det var nok det han reagerte mest på... men jeg ble likevel litt :overrasket: og fikk litt angst :forvirret:

Skrevet
Det får de helt sikkert :)

Snakket nylig med en av våre fremtidige gjester som akkurat hadde vært i bryllup og som var sjokkert over at de måtte betale alt i baren etterpå. Nå var det veldig stive priser på det stedet de var (60kr for 0,4l øl) så det var nok det han reagerte mest på... men jeg ble likevel litt  :overrasket:  og fikk litt angst  :forvirret:

Et annet alternativ er å ha drikkebonger etter maten? SI at dere f.eks skal spandere 2 valgfrie drikker? Vår løsning er at vi har åpen bar på øl, vin og brus. Drikker med sterkere alkoholinnhold (som vanligvis er dobbelt så dyrt) betaler gjestene selv.

Gjest gjest1
Skrevet
Et annet alternativ er å ha drikkebonger etter maten? SI at dere f.eks skal spandere 2 valgfrie drikker? Vår løsning er at vi har åpen bar på øl, vin og brus. Drikker med sterkere alkoholinnhold (som vanligvis er dobbelt så dyrt) betaler gjestene selv.

Det var ein fin løsning.

Skrevet

Det var ein fin løsning.

Det synes jeg også!! '

*notere bak øret*

Skrevet (endret)

Oi, ja den var fin :) En bedre løsning en bonger synes jeg

Da kan man jo plukke ut akkurat hva man vil spandere for selv.

Det er riktignok en god del ølhunder blant gjestene da :ler:

Endret av marsy
Skrevet (endret)

..

Endret av Nordlandspia
Skrevet

vi leier et lokale hvor vi skal ha bar og tar en tier pr.drink for å dekke det litt. har vært med på dette i flere bryllup og syns det er en grei måte å løse problemet på. ellers så går det jo ann å la gjestene ta med det de selv vil ha å drikke utover kvelden

Skrevet

Jeg ser ikke problemet med å la gjestene kjøpe sin egen drikke på kvelden. Man har tross alt forsynt dem med god mat og drikke gjennom hele middagen.

Skrevet

vi har valgt å holde vellkomst drinken (muserende hvitvin og mozell) to galss rødvin til middagen, og 2 baileys eller cognac under kaffen. å på kvelden holder vi blongt brennevin og resten av vinen, baileysen, og cognacen.

men alikavell kjem d folk som BARE vil ha øl til maten, og en av mine beste veninner som kunne fortelle at om der ikkje var cider på festen kom ikke hun til å drikke...... vell en cider er jo ca 25 kr på boks eller noe sant??? da blir d jo 150 kr for 6 stk da, og om alle skal drikke så mye blir d jo kjempe dyrt......

å så sier hun at hun ikke liker rødvin, og vil ha øl til middagen. vi har fått vinen av pappa og damen i julegave, og vi har ikke råd til å kjøpe øl til alle som måtte ønske det. det tar jo lang tid bare å helle opp jo. setter en flaskene på bordet, er det ofte noen som kan klare å få tak i mer en de trenger før festen starter.

hun sier det er småli at vi ikkje holder alle sorter, er det virkeli det???? jeg trodde vi var ganske greie og holdt det meste jeg, og har sagt at om det er noen som ønsker noe spess, kan de ta med sjøl.

hadde vi kjøpt øl hadde vi enda opp på tuborg, å ej tvila ikkje et sekund på at d da hadde komt nåken som absolutt måtte ha hansa??? :ironi:

Skrevet

Lillemy: uff, så sært! Sier hun det rett ut? At det er smålig? Det synes jeg er rett og slett uoppdragent! Hvis hun ikke vil ha med selv, eller drikke det dere tilbyr, så får hun drikke vann! Er ikke deres oppgave å sørge for hver enkelt gjests særegne behov!

Det skal ikke være enkelt dette her, å tilfredstille alle på "vår" dag! :ler::klem:

Skrevet
Jeg ser ikke problemet med å la gjestene kjøpe sin egen drikke på kvelden. Man har tross alt forsynt dem med god mat og drikke gjennom hele middagen.

Enig. :Nikke: Det tror jeg de fleste gjester forstår også, selv om det alltid er noen som MÅ reagere negativt á la "hvis de ikke har råd til å skjenke meg på festen så kan de heller la være å kjøpe seg dyr brudekjole".

Man spanderer det man har mulighet til, og hvis noen ikke er fornøyde med det, så kan de takke nei og holde seg hjemme.

Skrevet
vi leier et lokale hvor vi skal ha bar og tar en tier pr.drink for å dekke det litt. har vært med på dette i flere bryllup og syns det er en grei måte å løse problemet på. ellers så går det jo ann å la gjestene ta med det de selv vil ha å drikke utover kvelden

Vi har det på et hotell, så å la gjestene ta med egen drikke er ikke noe alternativ

Skrevet
vi har valgt å holde vellkomst drinken (muserende hvitvin og mozell) to galss rødvin til middagen, og 2 baileys eller cognac under kaffen. å på kvelden holder vi blongt brennevin og resten av vinen, baileysen, og cognacen.

men alikavell kjem d folk som BARE vil ha øl til maten, og en av mine beste veninner som kunne fortelle at om der ikkje var cider på festen kom ikke hun til å drikke...... vell en cider er jo ca 25 kr på boks eller noe sant??? da blir d jo 150 kr for 6 stk da, og om alle skal drikke så mye blir d jo kjempe dyrt......

å så sier hun at hun ikke liker rødvin, og vil ha øl til middagen. vi har fått vinen av pappa og damen i julegave, og vi har ikke råd til å kjøpe øl til alle som måtte ønske det. det tar jo lang tid bare å helle opp jo. setter en flaskene på bordet, er det ofte noen som kan klare å få tak i mer en de trenger før festen starter.

hun sier det er småli at vi ikkje holder alle sorter, er det virkeli det???? jeg trodde vi var ganske greie og holdt det meste jeg, og har sagt at om det er noen som ønsker noe spess, kan de ta med sjøl.

hadde vi kjøpt øl hadde vi enda opp på tuborg, å ej tvila ikkje et sekund på at d da hadde komt nåken som absolutt måtte ha hansa??? :ironi:

Hvor bor dere? Vi handler Cider i Sverige, og der er den langt billigere. Ellers tenkte vi å kjøpe Tuborg - øl på Rema. Gjør vi en avtale kan vi få levert tilbake det som ikke går. Tror Tuborg koster 10 kr/flaske, altså ikke så ille dyrt.

Skrevet
Vi er veldig usikre på om vi har råd til å ha åpen/fri bar for gjestene våre hele kvelden. Er det noen som har noen gode alternative barløsninger??

Siden gjestene betaler en del for reisen til bryllupet, synes jeg det blir gnient å ikke spandere en del ihvertfall......

Det vi spanderer foreløpig er:

1 glass champagne ved mottakelse

Vin til middag (3-retters)

Kaffe med likør eller cognac

Kan dere ikke la de få feks to bonger til baren, da kan de bruke de til hva de vil. Kan jo feks ha kaffe, te og mineralvann ubegrenset....

Dette blir mer og mer vanlig, og erfaringen min sier at gjennomsnittelig drikker ikke hver gjest to drinker....

Skrevet

Vi skal ha fri bar og setter opp en barliste med hvilke ingredienser vi har og forslag til drinker. Skal ha to profesjonelle bartendere så det blir vel bra. Har kjøpt inn en god del allerede, men har fått foreldrene våre til å tømme bodene hjemme for ulike likører og slikt.

Gjest Binna
Skrevet

I dette tilfelle vil jeg si at det er venninna di som er smålig. Hvis hun ikke liker det dere har å drikke så får hun A: drikke vann B: ta med drikke selv.

Dere har jo faktisk et bra utvalg, så skal du liksom kjøpe cider og.. Hva hvis det er flere som får lyst på cider? Da må du nok kjøpe flere enn en 6pack.. Og hva hvis jeg hadde vært tanta di som ikke ville drikke hvis jeg ikke fikk whisky?

Gjest Gjest
Skrevet

I vårt bryllup hadde vi fri bar - men vi hadde det på et sted hvor vi kunne ta med alt selv.

Folk kan ikke regne med fri bar på et hotell - d er jo svindyrt...

Det gikk mye øl i løpet av kvelden - var veldig mange som valgte d til maten hos oss, og øl er jo ikke svindyrt da...

cider trodde jeg også d skulle gå mye av - men d var det kun jeg som drakk... så d var mye igjen..

bare sån for å gi dere en pekepinne på hvor mye som går om en skal ha åpen bar og valgfri drikke til middag (vi var 45, hvorav ca 25 var unge under 35 år.)

- 30 flasker vin

- 6 kasser øl

- 2 cide

- 2 fl baileys

- 2 flasker vodka

- 2 fl gin

- 2 fl konjakk

- 2 fl wiskey

- 1 fl rom

så om en skal ha det på hotell ville disse drinkene kostet en formue (selv om jeg kanskje tror at folk ville begrensa seg litt dersom en viste d kosta mer...)

Vi kjøpte alt på utallige reiser (untatt øl og cider), og all drikke kom på ca 10.000,- så d var en stor del av budsjette - også må en legge til at da hadde vi en god del igjen!

tror folk skjønner at en ikke kan ha åpen bar på et hotell!

Bare husk å gi beskjed til gjestene - slik at de tar med penger.

Har vært i et slikt bryllup hvor en betalte 10,- for øl og vin, 15,- for sprit og cider. Der kunne en betale på forhånd - få bonger slik at en ikke trengte en haug med tiere... det syntes jeg var smart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...