Gå til innhold

Ryddesjau!

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Siden vi skal ha visning på huset om ikke lenge, har vi leid en kontainer for å bli kvitt rot og skrot som har hopet seg opp inne og ute! Det er så utrolig deilig å bli kvitt alt dette som jeg i flere år har irritert meg over! :ler: Innimellom trengs det en skikkelig vårrengjøring uansett grunn! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Også så deilig når man ENDELIG får kastet det man har spart på (uvisst av hvilken grunn...) i maaange år!!!

Lite som slår den følelsen!! :ler:

Skrevet

Vi har årlig slike ryddesjau! Men vi trenger ikke leie container siden det blir såpass ofte, men fyller bilen med alt skrotet!

Gjest Gjesta
Skrevet

*ønsker at jeg får med gubben på sjau*

Skrevet
Vi har årlig slike ryddesjau! Men vi trenger ikke leie container siden det blir såpass ofte, men fyller bilen med alt skrotet!

Sånn gjør vi og det.

Gjest Embla s
Skrevet

Åja! Ingenting er som å kvitte seg med masse man har stående! Har nettopp tatt en skikkelig sjau, gitt bort masse til noen som trengte akkurat de tingene, kastet en hel del og levert masse på loppis! :husarbeid:

Skrevet

Vi har også tatt hele kjelleren og to store boder! Det er så deilig å være kvitt alt det tullet som vi har tatt vare på! En ordentlig deilig måte å starte våren på!

Skrevet

Hva koster det å leie en container egentlig?

Gjest gjest1
Skrevet

Selve containerleien er mellom 1000-1500 kroner, og da har vi den nesten så lenge vi vil. Men så må vi betale for avfallet og det blir vel et par tusenlapper det også. Siden det var masse skrot fra tidligere leieboere, noen mugne gamle møbler og kartonger i et uthus etc. har vi ikke orket å kjøre det selv. Å fylle xx antall tilhengere med skrot var ikke noe hverken jeg eller sambo hadde orket. Enklere med container i vårt tilfelle. ;)

Skrevet

Borettslaget hos oss har containere fremme på vår- og høstdugnad. Så da får man kastet ting på en mer regelmessig basis.

Skrevet

Bor sammen med en skrotnisse, jeg.... Får aldri han med på noe ryddesjau. Det meste kan man ta vare på, selv elektriske tannbørster som ikke pusser mer og 8 år gamle erotiske blader... :roll:

Gjest gjest1
Skrevet
Bor sammen med en skrotnisse, jeg.... Får aldri han med på noe ryddesjau. Det meste kan man ta vare på, selv elektriske tannbørster som ikke pusser mer og 8 år gamle erotiske blader... :roll:

Kast en bærepose hver uke, han kommer ikke til å legge merke til det engang.

Har brukt den taktikken flere ganger selv, og enda ikke opplevd at noe har vært savnet.

Skrevet

Takk for tipset, pulverheksa! Jeg har begynt i det små med blader o.lign, og det blir nok mer etter hvert. Har sagt til ham at det som har stått nedpakka i 2-3 år og som ikke er blitt savnet hittil, sannsynligvis ikke blir savnet i fremtiden heller. Men du vet, kjekkt å ha...

Gjest Gjesta
Skrevet

De er riktignok ikke særlig erotiske, men mannen min har fjorten kasser med gamle illustrerte vitenskap, vagabond og utenlandske reisemagasiner....... :riste:

Gjest Gjesta
Skrevet
Kast en bærepose hver uke, han kommer ikke til å legge merke til det engang.

Har brukt den taktikken flere ganger selv, og enda ikke opplevd at noe har vært savnet.

Pøh, mannen min sine ligger sirlig lagret i nummer rekkefølge og etter årstall....... :forvirret:

Skrevet

Det er så utrolig deilig å få tømt litt!

Nå er er jeg også i gang :)

Vurderer dessuten å melde meg på hos FlyLady, jeg trenger mer system i saker og gjøremål.... :sjenert:

Skrevet
Pøh, mannen min sine ligger sirlig lagret i nummer rekkefølge og etter årstall....... :forvirret:

Jeg mistenker enkelte menn for å begynne å samle på noe, rett og slett fordi de har glemt å kaste det lenge nok.

Enkelte ganger tror jeg mannen min kunne samla på gamle skor om det var det det sto på. Og han hadde sikkert høstet anerkjennende nikk fra andre menn som ble imponert over hans omfangsrike samling av utslitte NIKE-joggesko.

Skrevet

Det er deilig å få ryddet unna rot og skrot. Selv bruker jeg ukentlig Flylady-prinsippet om å kaste/gi vekk 27 ting.

Vi er så heldig å ha en henger utenfor døren - bruker den om sommeren til hageavfall og om vinteren til å kjøre vekk ting vi ikke har bruk for.

Forrige uke ryddet vi ut absolutt alt fra hovedstuen. Tømte alle skap (kastet og ryddet), ga vekk alt inventar der til nær familie. Malte deretter stuen egghvit, satte så på plass møbler vi har hatt stående andre plasser i huset (fikk bedre plass i de rommene også....). Hele huset har nå akkurat passe med møbler, og det er lettvint å holde i orden. Gjør seg virkelig med slike økter av og til.

Gjest gjest1
Skrevet

Samboeren min er en skrotnisse han også, og han har faktisk hatt en ikke ubetydelig samling gamle Nike joggesko... Men nå har han reist til utlandet, og JEG har en en container.... :sjarmor:

Skrevet
Samboeren min er en skrotnisse han også, og han har faktisk hatt en ikke ubetydelig samling gamle Nike joggesko... Men nå har han reist til utlandet, og JEG har en en container.... :sjarmor:

:ler: Veldig bra, Onyx!

Hurra for våren!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...