Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vet ikke om dette er riktig forum å legge dette inn på, men prøver her.

Da jeg giftet meg, hadde vi en kar til å filme hele bryllupet med et digitalt kamera. Dette skulle jeg gjerne hatt over på en DVD-plate. Er det noen steder man kan få utført dette? Den ene tapen jeg har er filmet med et amerikansk digital-kamera, den går det ikke ann å spille av i mitt digitalkamera. Noen som vet om det er også går å få over på en DVD-plate (vi har ikke det amerikanske kameraet her, var en gjest som filmet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.....Glemte å spørre; kan jeg gjøre dette selv? Har DVD-spiller, ikke DVD opptaker.

Skrevet

Hei. Dette skal være greit å fikse. Enten på egenhånd (gratis) eller å sette bort jobben (koster noe).

Det er flere selskaper/butikker som gjør jobben for deg. Bare å labbe litt rundt i Oslo, hvis det er der du bor.

Hvis du skal gjøre det selv, blir det ca. sånn:

Hvis filmen er spilt inn med et amerikansk kamera, så er det sikkert NTSC han har brukt. Dette kan du enkelt stille i ditt eget kamera. Hvis du går inn i innstillingene på kameraet og finner noe som f.eks. heter Video Output eller Format eller noe, så står det sikkert PAL der.. Forandre dette til NTSC, så skal det gå an å spille av filmen.

Legg den så inn på en pc

Rediger som du vil

Brenn ut til DVD.

(Kort fortalt - spør igjen hvis det er mer du lurer på)

Er ikke verre enn det.

Skrevet

Tusen takk for svar.

En liten ting til; er fullstendig grønn på dette,så må jo bare spørre, er det f.eks fotobutikker som evnt. gjør dette? Bor i Oslo, ja.

Skrevet

Jaja.. har da sett noen her og der når jeg har vandret rundt. Kommer ikke i farten på hvor. Men det går også an å sende inn over nett.

Da jeg var i USA nylig så virket det som om hver eneste lille sjappe bortetter, kunne lage DVD ut av videoene dine, så det burde være ganske greit her hjemme også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...