Gå til innhold

svigermor kommer hjem fra sykehuset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor hadde et hjerteinfarkt rett før påske og kommer hjem fra sykehuset på torsdag. Da hun lå på sykehuset fikk hun blomster og lesestoff av oss. Nå som hun kommer hjem vil hun sikkert få flere blomster av andre bekjente så det har vi ikke lyst til å kjøpe.

Men vi har lyst til å gjøre noe for henne, evt. kjøpe noe til henne men kommer ikke på noe.

Håper noen har noen kreative forslag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med slike praktiske ting som rent sengetøy, rydding og rengjøring, mat i kjøleskap osv. Eller en krukke med vårblomster ved inngangsdøren. Eller noe?

Gjest filosofia
Skrevet

En skrekkfilm...*ond*

:ler:

Host.. øh.. nei altså, ta utgangspunkt i noe hun liker. Håndarbeid hvis hun er den typen. Et pent broderi hun kan pusle med. Eventuellt gåstaver, så hun kan komme i form igjen!

Skrevet

Jeg synes at Vimse har mange gode forslag, kanskje også sette av litt ekstra tid til henne, høre med henne hva hun gjerne vil ha hjelp til.

god bedring til "svigermor" :klem:

Gjest gjest1
Skrevet

Støtter forslaget til vimse. Min mor ligger på sykehus nå og kommer hjem i løpet av uken en gang. Hun kommer til å være sliten og svak da, og kommer helt sikkert til å ha lite overskudd hverken til matlaging eller rydding. Så jeg tenkte å lage noe mat som hun enkelt kan ta ut av frysen og bare varme opp, og ellers hjelpe til med å støvsuge og slikt.

Pappa kommer nok til å ta større ansvar for husarbeidet, men noe sier meg at de kommer til å trenge litt ekstra hjelp den neste tiden.

Gjest Gjest_Stemor_*
Skrevet

Tid var det første som falt meg inn.

Skjønner at det kan bli vanskelig å få til, men hvis dere har muligheter til å bruke litt tid på svigermor, hjelpe henne med praktiske ting, ta henne med på butikken hvis hun føler for det. Nå vil hun vel kanskje få hjelp av hjemmetjenesten,men det er jo begrenset hva hun får av hjelp der, så litt ekstra hjelp av noen hun kjenner godt fra før vil hun sikkert sette pris på.

Ellers syns jeg det har kommet flere gode forslag her som nytt sengetøy, håndarbeid osv.

Synes tanken deres er god, å dere vil sikkert finne noe å gi svigermor som hun setter pris på.

Gaver trenger nødvendigvis ikke koste så mye i kroner, tanken teller ofte veldig mye.

Skrevet

Takk for mange gode svar :)

Jeg tror jeg skal begynne med å lage noen middager som de bare trenger å varme opp.

Og så kan jeg prøve å stikke innom med jevne mellomrom for å hjelpe til med annet husarbeid.

Svigermor er faktisk ganske sprek med tanke på hva hun har godt igjennom, så jeg er litt usikker på hvor mye hjelp hun vil ha.. Men vi får prøve oss frem og se..

Skrevet

Må jo bare få lov til å si at du er veldig snill og omsorgsfull som tenker slik du gjør

:dagens-rose:

Skrevet

Gå på besøk og snakk til henne...

ta med noe godt å spise...eller lag middag og server henne hjemme hos henne...

Muntre henne opp, og støtt henne..

Jeg er sikker på at hun har alt hun trenger, men det er tiden etter hun kommer hjem som blir vanskelige for henne....det er jo trygt å ligge på hjerteavdelingen...en skal jo være i trygge hender der....nå skal hun klare seg selv....og tankene over hva hun har opplved kommer snikende...

Skrevet
Må jo bare få lov til å si at du er veldig snill og omsorgsfull som tenker slik du gjør

:dagens-rose:

Takk for det.

Må jo innrømme at jeg er så heldig å ha fått verdens beste svigermor :)

Hun kom hjem på tirsdag og vi hadde fyllt kjøleskapet med mat, laget middag og vasket klær da hun kom. Svigermor ble kjempe glad for det.

Også lovet hun å ringe når hun trengte hjelp til noe, eller når hun savnet besøk. Heldigvis ser hun ut til å takle alt veldig bra, og hun blir bedre og bedre for hver dag :)

Skrevet

vask huset hennes, tenn lys og lag en deilig middag til henne. Det fortjener hun.

Skrevet
Svigermor hadde et hjerteinfarkt rett før påske og kommer hjem fra sykehuset på torsdag. Da hun lå på sykehuset fikk hun blomster og lesestoff av oss. Nå som hun kommer hjem vil hun sikkert få flere blomster av andre bekjente så det har vi ikke lyst til å kjøpe.

Men vi har lyst til å gjøre noe for henne, evt. kjøpe noe til henne men kommer ikke på noe.

Er hun operert, så vil hun trenge hjelp fremover. vet ikke hvor gammel hun er.Er hun operert, så vil ting være tungt for henne. hva med et gavekort til fotpleie,frisør.

Gjest gjest1
Skrevet

Kommer jo an på hva de har gjort med henne da. Folk kaller å blokke årer for operasjon, jeg ser på det som et enkelt inngrep og jeg var i fin form samme dag.

Åpner de brystkassen kan man trenge mer hjelp, ting r oft stivt og vondt i overkroppen, man kan få muskelsmerter i armer osv

Skrevet

Vi har en nyoperert hjertepasient i fam. De klarer jo ikke løfte tungt osv....

Brystkassen trenger 8 uker på å gro.

Psyken kan svinge osv. De er slitne i kroppen osv. Og de kan bli engstelige. Dette er noe som er helt for denne gruppen av hjerteopererte.

Hun begynte nå på rehabilitering 8 uker etter operasjonen,men enda får hun ikke løfte tungt osv.

Skrevet

Så heldig svigermoren din er som har deg, Leanne!!

:dagens-rose: til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...