Gå til innhold

Noen av deres gjester som ikke liker ønskelister?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte bare på om dere har hørt/ opplevd noen bryllupsgjester som ikke liker at man legger ut ønskelister? Personlig synes jeg at der genialt med ønskerlister, for det første trenger jeg ikke å bruke år og dag for å finne ut hva jeg skal gi brudeparet, for det andre vet jeg at jeg gir brudeparet noe de virkelig trenger eller ønsker seg. Har bare hørt at det er noen som synes at det er frekt å legge ut ønskelister.... Noen som har meninger om dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Julibrud_*
Skrevet

Vi har lagt ut ønskelister på Glasmagasinet, men ikke skrevet noe om det i innbydelsen. Synes dette er en fin middelvei. Da får de som spør etter ønskeliste vite dette, men de som ikke spør, får kjøpe det de ønsker. Da kan de jo heller ikke klage over at vi har lagt ut...

Svaret på spørsmålet ditt er forøvrig: Har ikke hørt noen av gjestene våre har sagt at de ikke liker at vi har lagt ut ønskeliste...

Skrevet

Vi har heller ikke nevnt noe om det i invitasjonen, meg har lagt det ut i hjemmesiden, siden det var mange som spurte :) Begynte bare å tvile siden leste om det i en artikkel....

Skrevet

Om noen gjester skulle misbillige at vi har lagt ut ønskeliste hadde jeg blåst en lang kabel i. De velger selv om de vil følge den eller ei.

Skrevet

Vi har vært å lagt ut liste på Glassmagasinet.

Vi skal ikke skrive det i innbydelsen, men vi kommer til legge ved et vedlegg til innbydelsen med viktige telefonnr, kart til stedet vi skal. Og vi skriver litt om hva som skjer i løpet av dagen.

Så her sniker vi det inn.

Jeg var veldig i tvil om vi skulle gjøre det. Men vi var i et bryllup i januar og de hadde gjort det. Det syns jeg var kjempe praktisk.

Og jeg syns faktisk det er litt vanskelig å skulle ramse opp "alt" vi ønsker oss hver gang folk spør..

Så hvis noen syns det er frekt så får det egentlig være dems problem :ler:

Skrevet

Vi har lagt ut liste både på Glassmagasinet og Tilbords. (To separate lister) Har ikke nevnt noe om dette i innbydelser, men sier ifra til de som spør.

I tillegg har besteforeldre og foreldre ytret ønske om en liste med litt dyrere ting, så den har vi også laget og lagt hos min kjæres bror. (Så får han holde styr på den!)

De som ikke trenger ønsker, trenger ikke å be om det, og får gi hva de vil. De som vil ha ønsker, får oppgitt hvor de kan finne listene.

Synes dette er en flott måte å oppgi ønsker uten at det blir en "kravliste".

Skrevet

Har hørt om slikt, ja. F.eks min mor synes at det er om ikke frekt, så i alle fall unødvendig og upersonlig å legge ut "bestillingsliste" i butikk, og ville med vilje ignorert en slik liste hvis hun ble invitert til noen som hadde en. Vet om flere som synes det samme. Men samtidig er det jo mange gjester som synes det er praktisk. Så vi har lagt ut lister, men har andre mer generelle ønsker også (slikt som det er ikke så farlig om en får mange av) og påpeker til gjestene at listene bare er ment som hjelp, ikke "tvang".

Skrevet (endret)

..

Endret av Nordlandspia
Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Som bryllupsgjest synes jeg ønskelister er genialt. Skjønner dem som synes det kan virke påtrengende å ha den som et eget vedlegg til invitasjonen, men en diskret link til en hjemmeside eller henvisning til hvor lista er lagt ut, synes jeg er supert. Da er jeg som gjest garantert å finne noe brudeparet faktisk ønsker seg, og det uten å bruke alt for mye tid på å finne ut hva.

Skrevet

Det eneste negative jeg har hørt om ønskelister er at noen følte de "måtte" bruke mer på bryllupsgave enn de hadde planlagt fordi ingen av tingene på ønskelisten passet deres gavebudsjett. Derfor syns jeg at man bør pøse på med MANGE ting til en lav pris, og også si at man selvsagt kan kjøpe andre ting dersom man har lyst til det.

Skrevet

Vi hadde egentlig ikke tenkt til å lage noen ønskeliste til vårt bryllup, men etter at flere har etterlyst den, tilogmed folk som ikke er invitert (og som visste at de ikke ble det) har spurt.. Særlig fordi sambo fikk endel av disse spørsmålene (han vet jo ikke hva jeg ønsker oss ;) ) laget vi en liste med ting vi ønsker oss i alle prisklasser (50 - 1000kr). Vi prakker den ikke på noen, men gir den ut til de som spør. Synes det er en fin løsning, og vi har fått hyggelige tilbakemeldinger på den!

Skrevet

jeg ser ikke helt problemet i å ha en slik liste, hvis man bare gir den ut når folk spør. Hvis den imidlertid hadde blitt lagt ved invitasjonen hadde jeg kanskje syntes at det var litt småfrekt, men alle har jo forskjellig syn på det.

Som gjest synes jeg det er flott å ha en liste å ta utgangspunkt i :) Du MÅ jo ikke kjøpe det som står på lista uansett, men det kan jo hende at paret samler på et servise eller en glasstype (som vi gjør f.eks.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...