Mary77bgo Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 Er det noen av dere andre som ikke skal ha barn med på selve bryllupsfesten? Er det frekt å kreve det fra gjestene? Vi har skrevet navn på dem som inviteres i invitasjonene og håper på at det er i orden for gjestene at festen kun er for voksne. Har så langt ikke fårr høre noen kommentarer ang. det, men jeg vet om noen i familien som kanskje vil spørre om de kan ha ungene med... eller vil de ikke komme....
Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 24. april 2006 #2 Skrevet 24. april 2006 Vi skal ikke ha barn med i middagen heller. Den yngste er et søskenbarn på 15 år. Men så er det heller ikke mange av gjestene som har så små barn heller, slik at det er et barn på ett år og et barn på to år som vi kunne ha invitert, men som vi altså ikke gjør.
Prinsesse på erten Skrevet 24. april 2006 #3 Skrevet 24. april 2006 Ingen barn i mitt bryllup. Og det er av hensyn til foreldrene (nesten alle med barn har hvisket meg i øret at de synes det er fint med en unnskyldning for å ha en voksenkveld...), barna (som trolig vil synes det blir en laaaang og kjedelig dag) og oss selv (som ikke ønsker talene og middagen ødelagt av en hylgrinende 5-åring). Dessuten skal det serveres alkohol, og jeg synes ikke barn og alkoholservering går spesiellt bra sammen..
Gjest Piper Skrevet 24. april 2006 #4 Skrevet 24. april 2006 (endret) Vi hadde mine tre og søsken sine barn, men ellers var ikke barn invitert. Endret 24. april 2006 av Piper
Susan Sto Helit Skrevet 24. april 2006 #5 Skrevet 24. april 2006 Har invitert våre tre nevøer, men de er godt oppe i skolealder, og klarer helt sikkert å oppføre seg. Ellers inviteres ingen barn. Har ikke fått en eneste negativ kommentar. Ikke noen som har spurt om å få ta med seg barna. Tror de fleste setter pris på å få være uten barn en kveld.
Gjest Gamle Alex Skrevet 24. april 2006 #6 Skrevet 24. april 2006 Vi hadde satørste jenta vår ( 7 år) og tante barn + 2 babyer ( bare noen uker gamle , som måtte være med ) ellers ingen andre barn invitert.
Arkana Skrevet 24. april 2006 #7 Skrevet 24. april 2006 Vi skal ikke ha barn i vårt bryllup. Nå skal bryllupet vårt være lite med kun nærmeste familie, men likevel er det to barn som kunne vært aktuelle (barna til min samboers storebror) som bare må finne seg i at de ikke blir invitert.
Kara W Skrevet 24. april 2006 #8 Skrevet 24. april 2006 Vi skal heller ikke ha barn i bryllupet vårt. De blir 2-3 stykker på 16 år, og det er opp til foreldrene deres om de skal få lov til å drikke eller ikke, synes jeg. Forloveren min har en sønn som da vil være nesten 3 år, og stebroren til forloveden har tre barn, ellers er det ingen barn i familien vår. Jeg synes det er greit å slippe, både at gjestene skal bli forstyrret, og at barne skal kjede seg.
Gjest gjest1 Skrevet 24. april 2006 #9 Skrevet 24. april 2006 Bryllup uten barn er fine greier. Selv ville jeg nok invitert barn, men understreket at disse burde være i seng tidlig på kvelden.
Elise_ Skrevet 24. april 2006 #10 Skrevet 24. april 2006 Ingen barn i mitt bryllup. Og det er av hensyn til foreldrene (nesten alle med barn har hvisket meg i øret at de synes det er fint med en unnskyldning for å ha en voksenkveld...), barna (som trolig vil synes det blir en laaaang og kjedelig dag) og oss selv (som ikke ønsker talene og middagen ødelagt av en hylgrinende 5-åring). Dessuten skal det serveres alkohol, og jeg synes ikke barn og alkoholservering går spesiellt bra sammen.. ← Her har man minst 4 gode grunner, og jeg tenker på samme måte. Skal vel ha med snuppa mi i vielsen, men rett etter det blir hun nok tatt med et annet sted tenker jeg.
Gjest si Skrevet 24. april 2006 #11 Skrevet 24. april 2006 Vi skal ikke ha barn i bryllupet, det er jo ofte betraktet som en voksenfest. Man kan vel skaffe barnevakt til denne ene kvelden. Med en del alkohol og laaaaang middag kan jeg ikke tenke meg at et barn synes det er spesielt moro, og heller ikke de som evt må "underholde" disse barna. Jeg vet at de av våre slektninger og venner som har barn gleder seg til en kveld uten dette ansvaret
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #12 Skrevet 24. april 2006 Vi ønsker å ha barn tilstede, men har lagt opp til en uformell familiefest med lite alkohol slik at det er naturlig å ha barna med. Men i en mer formell og voksen setting med åpen bar og lange taler er det naturlig å ikke ha med barna. Jeg synes det ser greit ut å skrive navnene på de voksne. Da er ikke barna invitert.
Gjest lilletroll Skrevet 24. april 2006 #13 Skrevet 24. april 2006 Vi ønsket ikke barn i vårt bryllup, og hadde kun vår egen lille datter som da var 9 mnd. Hun hadde barnevakt og dro med henne sånn i 17-18 tiden var det vel.
Gjest LoisLane Skrevet 24. april 2006 #14 Skrevet 24. april 2006 Tror de fleste setter pris på å få være uten barn en kveld. ← Er enig i at en formell bryllupsfest er det like greit å utelate barna. Men husk at det ikke er like lett for alle å komme uten barn - særlig hvis "hele" familien er invitert i bryllupet. Også vanskelig hvis man har små barn som ammes.
Trampe Skrevet 24. april 2006 #15 Skrevet 24. april 2006 Ingen barn i mitt bryllup. Og det er av hensyn til foreldrene (nesten alle med barn har hvisket meg i øret at de synes det er fint med en unnskyldning for å ha en voksenkveld...), barna (som trolig vil synes det blir en laaaang og kjedelig dag) og oss selv (som ikke ønsker talene og middagen ødelagt av en hylgrinende 5-åring). Dessuten skal det serveres alkohol, og jeg synes ikke barn og alkoholservering går spesiellt bra sammen.. ← Enig. Vi skal heller ikke ha barn, og har skrevet navn i invitasjonene. Men en fetter av meg som kommer tilreisende får muligens problemer med å skaffe barnevakt den helga, så jeg har sagt til han at han kan ta med seg barna. Jeg vil fremdeles ikke ha de med på festen når en begynner, jeg synes ikke barn og alkohol hører sammen - vi får se hvordan vi skal løse det.
Gjest Neffi Skrevet 24. april 2006 #16 Skrevet 24. april 2006 Enig. Vi skal heller ikke ha barn, og har skrevet navn i invitasjonene. Men en fetter av meg som kommer tilreisende får muligens problemer med å skaffe barnevakt den helga, så jeg har sagt til han at han kan ta med seg barna. Jeg vil fremdeles ikke ha de med på festen når en begynner, jeg synes ikke barn og alkohol hører sammen - vi får se hvordan vi skal løse det. ← Hm Ja, hva gjør jeg med de barna der foreldrene kommer tilreisende? Kan jo ikke forlange at de skal bli hjemme mens hele slekten er borte en helg... Hm..
C Skrevet 24. april 2006 #17 Skrevet 24. april 2006 Vi skal ikke ha med barn i bryllupet vi heller. .Egentlig! Men min forlovedes to barn på 7,5 og 12 skal være med til middagen er over, - så er de i seng. Det samme gjelder for mine to søsken på 11 og 12 år. Vi har leid et eget rom til dem der de skal sove. Der skal vi plassere DVD-spiller med filmer, godteri og spill.
shi Skrevet 24. april 2006 #18 Skrevet 24. april 2006 Hm Ja, hva gjør jeg med de barna der foreldrene kommer tilreisende? Kan jo ikke forlange at de skal bli hjemme mens hele slekten er borte en helg... Hm.. ← I et bryllup jeg deltok i ordnet man med barnevakt(er) i et eget lokale (her i en barnehage ved siden av). Det var en stor suksess hvor barna fikk en egen fest med mat, kaker og lek. Sove kunne de også når det ble tid for det. Genial løsning om tilreisende må ha med barna, men ikke kjenner noen i området som kan passe. Selve arrangementet med barnepass kan sikkert overlates til barnevaktene, mange dyktige og kreative ungdommer som kan utnyttes.
Gjest Neffi Skrevet 24. april 2006 #19 Skrevet 24. april 2006 I et bryllup jeg deltok i ordnet man med barnevakt(er) i et eget lokale (her i en barnehage ved siden av). Det var en stor suksess hvor barna fikk en egen fest med mat, kaker og lek. Sove kunne de også når det ble tid for det. Genial løsning om tilreisende må ha med barna, men ikke kjenner noen i området som kan passe. Selve arrangementet med barnepass kan sikkert overlates til barnevaktene, mange dyktige og kreative ungdommer som kan utnyttes. ← Ja, det kommer sikkert til å løse seg! :-) Vet noen om man kan fikse noe slikt på hotell?
Susan Sto Helit Skrevet 25. april 2006 #20 Skrevet 25. april 2006 Hm Ja, hva gjør jeg med de barna der foreldrene kommer tilreisende? Kan jo ikke forlange at de skal bli hjemme mens hele slekten er borte en helg... Hm.. ← Vi har flere gjester med barn som kommer tilreisende. Noen av disse er litt usikre på om de kommer, siden de må finne barnevakt for hele helgen. (Å ta med seg barna til Oslo er ikke noe alternativ, da alt av familie her skal på festen.) Andre har ikke nevnt barnevakt med et ord, og har sannsynligvis ordnet dette allerede. Men vi har da ikke invitert "hele slekta" heller, så noen er sikkert hjemme og kan være barnevakter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå