Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 I nyhetene i dag kommer det frem at Frp vil fjerne halvparten av bøndene, fra 52000 til 26000. Hva synes du om det?
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #2 Skrevet 24. april 2006 Jeg synes ikke noe om det, til tross for at jeg oppfatter bøndene som mer subsidiert enn andre grupper. Vi trenger dyrking av norsk jord, for å være mest mulig selvberget med mat, det synes jeg er et viktig prinsipp. Dessuten blir Jan Mayen for liten, hvis 26000 bønder skal dit i tillegg til alenemødrene og de narkomane....
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #3 Skrevet 24. april 2006 Jeg synes ikke noe om det, til tross for at jeg oppfatter bøndene som mer subsidiert enn andre grupper. Vi trenger dyrking av norsk jord, for å være mest mulig selvberget med mat, det synes jeg er et viktig prinsipp. Dessuten blir Jan Mayen for liten, hvis 26000 bønder skal dit i tillegg til alenemødrene og de narkomane.... ← Jeg synes vi snart skal pumpe Frp og Hagen ned sammen med CO2-utslippene tilbake i oljefeltene. Om ti milliarder år kan det hende man kan finne et bruksområde for dem og? Om ikke annet som fyringsolje.
Missbumblebee Skrevet 24. april 2006 #4 Skrevet 24. april 2006 Jeg synes vi snart skal pumpe Frp og Hagen ned sammen med CO2-utslippene tilbake i oljefeltene. Om ti milliarder år kan det hende man kan finne et bruksområde for dem og? Om ikke annet som fyringsolje. ←
Diktern Skrevet 24. april 2006 #5 Skrevet 24. april 2006 Jeg trur det er et dårlig forslag. For det første er det utrulig mange som kommer til å miste jobben, men jeg ser heller ikke på det som positivt at det skal bli enda færre men større gårdsbruk her i landet, både av hensyn til arbeidsplasser, dyr og miljø.
Gjest King James II Skrevet 24. april 2006 #6 Skrevet 24. april 2006 Jeg synnes ikke vi skal kvitte oss med halvparten. Jeg synnes vi skal KVITTE oss med ALLE bøndene.
Diktern Skrevet 24. april 2006 #7 Skrevet 24. april 2006 Jeg synnes ikke vi skal kvitte oss med halvparten. Jeg synnes vi skal KVITTE oss med ALLE bøndene. ← Var det ikke du som ALDRI ville stemme FrP? Du skriver jo som en ekte en...
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #10 Skrevet 24. april 2006 hvordan skal det ordnes sånn praktisk sett? skal vi ha skuddpremier? arrangere loddtrekning eller utstemming? "slette" alle fra a til m?
Gjest Gjesta Skrevet 24. april 2006 #11 Skrevet 24. april 2006 hvordan skal det ordnes sånn praktisk sett? skal vi ha skuddpremier? arrangere loddtrekning eller utstemming? "slette" alle fra a til m? ← Det blir selvsagt arrangert en fire år lang Farmen-konkurranse på TV2 (selvsagt ikke på ARK), der 15 stemmes ut hver dag. Da kommer man nesten i mål. Oddvar Steenstrøm blir programleder, og DU bestemmer.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #12 Skrevet 24. april 2006 I nyhetene i dag kommer det frem at Frp vil fjerne halvparten av bøndene, fra 52000 til 26000. Hva synes du om det? ← Vi kan fjerne halvparten av hver bondegård, låne hver bonde en presenning til å dekke hullet i veggen med, og dele ut subsidiene til Frps ivrige nettbrukere, slik at de slipper å komme seg i arbeid
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #13 Skrevet 24. april 2006 Jeg er enig med FrP i forslaget om å fjerne halvparten av all bondevirksomhet. Det koster mer enn det samker å ha bønder i Norge. Bøndene i grisgrendte strøk er bønder fordi de ikke vet om annet, fordi de ikke vil flytte fra bygda og fordi det er alt de kan og vil. De produserer lite og er svært lite bevisste og lite visjonære... Fjern subsidieordningen, fjern halvparten av bøndenes virksomhet, vi trenger ikke tjenestene deres til den pris de har.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #14 Skrevet 25. april 2006 Jeg er enig med FrP i forslaget om å fjerne halvparten av all bondevirksomhet. Det koster mer enn det samker å ha bønder i Norge. Bøndene i grisgrendte strøk er bønder fordi de ikke vet om annet, fordi de ikke vil flytte fra bygda og fordi det er alt de kan og vil. De produserer lite og er svært lite bevisste og lite visjonære... Fjern subsidieordningen, fjern halvparten av bøndenes virksomhet, vi trenger ikke tjenestene deres til den pris de har. ← Hva vil du gjøre med alle bøndene da? Hvis dette er det eneste de kan, blir det vel like dyrt å la dem leve på sosialen...?
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #15 Skrevet 25. april 2006 Jeg er enig med FrP i forslaget om å fjerne halvparten av all bondevirksomhet. Det koster mer enn det samker å ha bønder i Norge. Bøndene i grisgrendte strøk er bønder fordi de ikke vet om annet, fordi de ikke vil flytte fra bygda og fordi det er alt de kan og vil. De produserer lite og er svært lite bevisste og lite visjonære... Fjern subsidieordningen, fjern halvparten av bøndenes virksomhet, vi trenger ikke tjenestene deres til den pris de har. ← Ja, vi bør avfolke bygde-Norge snarest mulig
Carrot Skrevet 25. april 2006 #16 Skrevet 25. april 2006 Ja, vi bør avfolke bygde-Norge snarest mulig ← Ja og så kan vi bruke alle menneskene der som nye stortingsrepresentanter..... De er jo også subsidiert av våre skattepenger..........
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #17 Skrevet 25. april 2006 Ja, vi bør avfolke bygde-Norge snarest mulig ← Ja, det synes vi bør. Jeg er helt enig med urbanist Erling Fossen i at byge-Norge bør avfolkes og alle bør flytte inn til alle de små byene vi har i dette grisgrendte landet. Det koster så enormt mye å bevare distriktene og bondevirksomhet!
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2006 #18 Skrevet 25. april 2006 Ja, det synes vi bør. Jeg er helt enig med urbanist Erling Fossen i at byge-Norge bør avfolkes og alle bør flytte inn til alle de små byene vi har i dette grisgrendte landet. Det koster så enormt mye å bevare distriktene og bondevirksomhet! ← Er det ingen som ser det ironiske i å kalle seg "urbanist" og likevel bo i knøttlille Oslo? Byen med det store egoet?
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #19 Skrevet 25. april 2006 De siste hundre år er da 90% av bøndene blitt borte. Skal utviklingen stoppe nå?
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #20 Skrevet 25. april 2006 Hvordan fjerne halvparten av bøndene? Enkelt. La bøndene få markedspris for brukene sine. Slik som det er pr. idag er brukene så utrolig billige fordi en er påtvunget å drive gården når en kjøper. Bakgrunnen for dette er å bevare kulturlandskapet og gårdsdrift i bonde-norge. Statlige intervensjoner og reguleringer. Fungerer helt prima det, eneste ulempen er at denne formen for drift er ineffektiv. Klassisk sosialøkonomisk tankegang tilsier at det er bedre med spesialisering enn at hver enkelt lager sine egne sko, sine egne poteter, sin egen nintendo.. etc. Norge har ingen framtid innenfor agrarvirksomhet. Kvaliteten vet vi ingenting om, for kontrollene er faen ikke noe mer å stole på enn i EU (Har studert i et EU-land). Nei, jeg personlig skulle gjerne ha kvittet meg med bøndene og fått dem over i annen næring på lang sikt. Det er ikke fordi bøndene er teite, dumme, eller alle mulige andre FrP fordommer- men fordi bondevirksomhet i Norge ikke er en god utnyttelse av arbeidskraften i samfunnet vårt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå