Gå til innhold

Paris

Rebelle

Anbefalte innlegg

Heisann,

Da har min mann og jeg bestilt oss tur til Paris i helga.

Siden jeg aldi har vært i Paris eller Frankrike, og kan heller ikke ett ord fransk fra før så har jeg noen spørsmål...

1. Hvordan er det egentlig å snakke engelsk til franskmenn, de vil vel helst ikke prate det..

2. Hvordan er det å bestille på restaurant - blir det mye peking? ;p

3. Er det noen som vet av noen billige butikker - klær/sko - trenger ikke være designer i det heletatt.

4. Noen tips til steder man bør dra, liker ikke museer og den slags...

Rebelle

Endret av Rebelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Har vært i Paris en gang, og da var det ikke noe problem med språket. Alle vi var i kontakt med (folk på hotellet, museer, servitører etc) snakket engelsk. Det gikk så greit så :) Joo.. var kanskje en restaurant utenfor turiststrøket de ikke snakket engelsk, men det gikk helt fint å bestille mat allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre deg om hvor du fikk tak i billetter? Min mann og jeg har også lyst til å dra til Paris i vår, men det er vanskelig å få fly for en langweekend (evt. så koster det skjorta). Ser det står bosted London på deg, så da spørs det vel om du skal dra derfra.....

Det er lenge siden jeg har vært i Paris og da var jeg sammen med ei som hadde bodd der, så det var ikke noe problem med språket. Min erfaring fra Nice er at det hjelper nok litt å kunne "Bon jour" (god dag) og "Merci" (takk) på fransk. Men jeg tror nok franskmenn har blitt mye bedre enn det ryktet som henger ved dem.

God tur!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tati har mye til en billig penge, og en kan faktisk finne en del kule ting der også.

HB: norwegian har billige fly til Paris, og søker du på ving.se kan du finne billig hotell utenom sesongen. Ellers er det bare til å surfe vilt på Internett, for det er mange hoteller å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvordan er det egentlig å snakke engelsk til franskmenn, de vil vel helst ikke prate det..

- Bedre enn Spania og Italia, synes jeg. Går stort sett bra med engelsk.

2. Hvordan er det å bestille på restaurant - blir det mye peking? ;p

- Har aldri hatt problem med det, men nå kan jeg litt fransk.

3. Er det noen som vet av noen billige butikker - klær/sko - trenger ikke være designer i det heletatt.

- Ta en tur på kjøpesenteret Les Halles, der er det litt av hvert.

4. Noen tips til steder man bør dra, liker ikke museer og den slags...

- Hva slags ting liker du? Jeg synes Montmarte og Sacre Coeurområdet er veldig koselig. Ellers liker jeg bare å rusle rundt og kjenne på atmosfæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...