Gjest Kålungen Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 Ja det lurer jeg på. Jeg har sendt ett par sms til en som er i Spania nå, og prøvd å ringe. Jeg har rett og slett ikke tenkt på å taste ett nr først, men det har ringt vanlig i tlf når jeg har ringt, så virker ikke som jeg må det? Eller? Kanskje ikke sms'en jeg har sendt har kommet frem heller??
skrue Skrevet 24. april 2006 #2 Skrevet 24. april 2006 Landskode til Spania? Det vil bare være et poeng om vekommende bruker et spansk telefonabonnement. Du kan alltid slenge på et +47 om du ringer til et norskt abonnement, men det spiler ingen rolle om du er i Norge selv. Generelt kan du ikke vite hvor mottageren av et norsk abonnement befinner seg i verden så det er meningsløst å bruke noe spesielt nummer for å angi mottagerlandet.
Cronos Skrevet 24. april 2006 #3 Skrevet 24. april 2006 Jeg er i England og sender ofte sms'er hjem. Jeg tror ikke jeg har brukt +47 foran alltid, men jammen har de ikke kommet frem også de uten +47.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #4 Skrevet 24. april 2006 Om du er i Norge og ringer/ sender SMS til et norsk abonnement trenger du ikke slå +47. Om du er i utlandet og skal ringe til et norsk nummer må du skrive +47 først. Det trengs ikke om du sender SMS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå