Gjest Godjenta79 Skrevet 27. april 2006 #21 Del Skrevet 27. april 2006 Så spennende Håper dere faller pladask da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 27. april 2006 #22 Del Skrevet 27. april 2006 Vi tok han med oss hjem :-D Bare for en uke riktignok, men herregud for en nydelig hund. Han er utrolig søt, kjemperolig og veldig veloppdragen. VI er vant til en spinnvill border collie, så dette er omveltning.. Hehe Nyydelig hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Godjenta79 Skrevet 28. april 2006 #23 Del Skrevet 28. april 2006 Åååå, så koselig! Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 28. april 2006 #24 Del Skrevet 28. april 2006 Ja dette var herlig Vi var litt spente på hvordan han skulle reagere til natta, men han lå på et teppe ved siden av senga mi i hele natt. Lagde ikke en lyd. Døra stod oppe så han kunne bruke hele huset, siden han var vant til det, men han lå hos meg hver gang jeg var våken for å se etter han ihvertfall.. Nusselige gutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Godjenta79 Skrevet 28. april 2006 #25 Del Skrevet 28. april 2006 å - fikk lyst på hund igjen jeg også, savner kosegutten vår så sinnsykt mye om dagen Men, vi får vente en stund til vi tror jeg, har sagt vi skal ha hund igjen når vi får barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 1. mai 2006 #26 Del Skrevet 1. mai 2006 I morgen leverer vi han tilbake. Vi kommer til å si vi vil ha han. Så da er det bare å vente å se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 2. mai 2006 #27 Del Skrevet 2. mai 2006 Hei - et vennepar av oss hadde en nydelig tispe som ikke passer inn i beskrivelsene dere gir her i det hele tatt - vi passet henne rett som det var vi, og hun gikk meget lett sammen med våre belgere.. Hun var rolig og veloppdragen, tuslet alltid uten bånd og løp aldri ut (slik den ene vi har gjør...) Hun har aldri gått på noe kurs sammen med sjefen sin men har alltid vært med ham fra dag en.. Det er med hånden på hjertet jeg kan si at den damen var den enkleste hunden jeg har hatt i hus, passet på barna og lot katten i fred... Eneste problemet de hadde var at hun røytet noe enormt i perioder - noe polaroljen hjalp litt på men alikevel... Har man hund har man hår til overs i perioder... Jeg hadde ikke nølt dersom jeg kjente til hund og eier med å "ta over" en voksen hund - men som sagt - jeg ville kjent både hund og eier først eller hatt returrett etter en tid dersom det ikke går bra. Er aldri lett å ta over andre sine hunder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 2. mai 2006 #28 Del Skrevet 2. mai 2006 Hei - et vennepar av oss hadde en nydelig tispe som ikke passer inn i beskrivelsene dere gir her i det hele tatt - vi passet henne rett som det var vi, og hun gikk meget lett sammen med våre belgere.. Hun var rolig og veloppdragen, tuslet alltid uten bånd og løp aldri ut (slik den ene vi har gjør...) Hun har aldri gått på noe kurs sammen med sjefen sin men har alltid vært med ham fra dag en.. Det er med hånden på hjertet jeg kan si at den damen var den enkleste hunden jeg har hatt i hus, passet på barna og lot katten i fred... Eneste problemet de hadde var at hun røytet noe enormt i perioder - noe polaroljen hjalp litt på men alikevel... Har man hund har man hår til overs i perioder... Jeg hadde ikke nølt dersom jeg kjente til hund og eier med å "ta over" en voksen hund - men som sagt - jeg ville kjent både hund og eier først eller hatt returrett etter en tid dersom det ikke går bra. Er aldri lett å ta over andre sine hunder... ← Det inntrykket du har, er det jeg sitter med etter å hatt denne tolleren. Han er kjemperolig og fin inne, men er vill og leken ute Helt perfekt. Vi har allerede sett på agility-sett til å ha i hagen, så tror nok vi er rimelig sikre på at han blir vår Han røyter no helt forferdelig nå, og huset er fullt av hår igjen (endelig). Vi leverer han tilbake nå i ettermiddag, så da er det opp til eier når vi får han. Det virket som hun var ganske innstilt på å gi han fra seg fort. Men men, tilbake til hjemmeeksamen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaya Skrevet 2. mai 2006 #29 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Føler nesten at jeg ga et litt feil inntrykk av min toller når jeg leste over innlegget jeg skrev tidligere, han høres jo helt kokko ut! Han er ikke det altså, skal jeg ha en hund til en gang blir det en toller det også, jeg er SÅ fornøyd med rasen! Han har stukket av bare en gang, da hadde jeg ikke lukket porten skikkelig og han ville ut og leke med katten vår som drev og løp ute på plenen. Ellers hvis vi skal åpne porten eller det ringer på døra ber jeg ham om å bli, og han sitter stille og rolig og venter helt til døra blir lukket igjen, samme hva som foregår utenfor. Han er også flink til å komme på innkalling når han løper løs, og er generelt en lydig hund som er lett å trene. Når vi er ute og går tur har vi så god kontakt at han snubler i murkanter og nesten faller ned i grøfter fordi han er så opptatt med å se på meg. Han elsker mennesker og andre dyr, og vil helst hilse på og være bestevenn med hele verden, omtrent. Det eneste jeg kan kalle et problem når det gjelder ham, er at han er ekstremt tispegal! Er det ei tispe med løpetid, eller som nettopp har hatt det i nærheten, kan jeg bare glemme å prøve å få kontakt med ham. Men så er jo min midt i puberteten også, så sannsynligvis vil dette bedre seg etterhvert. Håper jeg ihvertfall. Og forresten - det hylet du snakket om fikk jeg høre for et par dager siden. Har jo hørt snakk om "tollerhylet" jeg også, men ikke hørt det før nå. Fy flate, det er det verste jeg har hørt! Man skulle jo tro at jeg hadde hengt ham opp etter ørene og drev og dengte løs på ham med en stokk eller noe, men så holdt jeg bare på og dusjet ham med hageslangen. Jaja, naboene får tro hva de vil. Du får ha lykke til med din! Endret 2. mai 2006 av Jaya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 3. mai 2006 #30 Del Skrevet 3. mai 2006 hehehe det tollerhylet håper jeg å få høre en gang Han vi har fått er ikke veldig godt dressert merker vi. Han hører ikke på navnet sitt, lite på innkalling, og kan ellers ingenting av lydighet. Han kan sitt, dekk og gi labb. Dressurkurs neste!! Vi vet ikke hvordan han reagerer på tisper enda, men han er fullstendig rabiat mot alle hannbikkjer. Problem, ja.. Men nå ble det ikke bestemt før i går at han er vår, så vi får begynne å jobbe med han snart. Vi har ihvertfall et topp utgangspunkt, for bikkja er jo snill som dagen er lang, og veldig rolig. Håper dette går bra :-D Må si jeg hadde det moro med han i går, vi var ute i hagen å lekte litt, og først var han helt uinteressert i alt, så plutselig klikka det for han og han lekte som en gal! Løp og løp og løp, jeg lo og lo og lo Gleder meg til å begynne å jobbe med den lille slasken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå