Baby Skrevet 23. april 2006 #1 Del Skrevet 23. april 2006 Har akkurat booket Sterling til Mallorca i sommer. Fikk bra pris på billettene, men nå ser jeg at det ikke er inkl. mat ombord, og at det er forbudt å ta med egen mat! Det syns jeg er ganske tåplig. Ikke at vi trenger så mye mat, men datteren min syns sikkert litt kjeks og boller er greit. Ikke selger de noe særlig barnevennlig mat heller så da får de bare godta at jeg tar med litt. Syns det begynner å ta litt av når de skal presse prisene på den måten for så å legge på for alt mulig som var inkl. før. Hva syns dere? Syns jeg ser NSB innføre mat og drikkeforbud på sine ruter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marlena Skrevet 23. april 2006 #2 Del Skrevet 23. april 2006 Kan ikke skjønne at det kan virkelig være lovlig. Jobber selv som flyvertinne i et annet selskap og der selger vi også mat men nektar da ingen dersom de har med matpakker og drikke. jeg skjønner de faktisk godt jeg....blodpris på flyet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 23. april 2006 #3 Del Skrevet 23. april 2006 Det ville jeg faktisk ikke brydd meg noe om. Ta med mat til datteren din med god samvittighet (de kan ikke godt kaste deg av heller ) .. og sier de noe - se på dem med store øyne - og si at det er spesialmat - - og at du selvfølgelig måtte ta med det - siden de ikke tilbyr det i sin meny. (Du lyver jo ikke .. det er mat spesielt til barnet ditt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 23. april 2006 #4 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg tror nok at mat til et barn er helt greit. Har flydd flere ganger med Sterling og de selger enkel mat, som sandwich o.l. Men som på kafeer og restauranter, så ønsker de nok å selge av det de har i stedet for at folk drar med seg mat og masse søppel inn på flyet. Jeg tviler sterkt på at du vil få noen problemer med å gi barnet ditt en bolle eller en brødskive på flyet. Vi pleier å spise på Gardermoen før vi reiser, for man vet aldri om det er nok mat på flyet. En gang opplevde vi faktisk at det kun var sjokolade og drikkevarer igjen når det ble vår tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baby Skrevet 23. april 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg tror nok at mat til et barn er helt greit. Har flydd flere ganger med Sterling og de selger enkel mat, som sandwich o.l. Men som på kafeer og restauranter, så ønsker de nok å selge av det de har i stedet for at folk drar med seg mat og masse søppel inn på flyet.Jeg tviler sterkt på at du vil få noen problemer med å gi barnet ditt en bolle eller en brødskive på flyet. Vi pleier å spise på Gardermoen før vi reiser, for man vet aldri om det er nok mat på flyet. En gang opplevde vi faktisk at det kun var sjokolade og drikkevarer igjen når det ble vår tur. ← Skjønner tankegangen, men jeg ser ikke helt på et fly som en kafe eller restaurant. Går vel mer på å få solgt mest mulig av sine varer til overpris Marlena: Kan heller ikke skjønne at de kan gjøre det med loven i hånd. Skal ta en liten ringerunde i morgen bare for moro skyld. LilleBille: "her er en fallskjerm, hopp!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baby Skrevet 23. april 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 23. april 2006 Lea: Siden du har litt erfaring med Sterling, vet du om de virkelig praktiserer det det med 100 kr for å ha med triller til barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #7 Del Skrevet 24. april 2006 Lea: Siden du har litt erfaring med Sterling, vet du om de virkelig praktiserer det det med 100 kr for å ha med triller til barn? ← Jepp, det praktiseres. Ble innført i fjor. Er jo en grunn til at du får billettene så billig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 24. april 2006 #8 Del Skrevet 24. april 2006 Samme på MyTravel, chartertur. Ikke lov å ta med mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. april 2006 #9 Del Skrevet 24. april 2006 Samme på MyTravel, chartertur. Ikke lov å ta med mat. ← Jeg har flydd med Mytravel og hatt med egen mat. Skulle like å se den flyvertinnen osm greier å nekte meg å spise min egen mat fremfor den heslige flymaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 24. april 2006 #10 Del Skrevet 24. april 2006 Lea: Siden du har litt erfaring med Sterling, vet du om de virkelig praktiserer det det med 100 kr for å ha med triller til barn? ← Min samboer går helt selv, så dette har ikke vært aktuelt for meg noen gang Jeg kan ellers forstå dette matmakke-forbudet til en viss grad. Det er klart at de ønsker å selge sine egne varer på flyreisen. Matpakker = masse søppel. Og det er jo ikke noe offentlig sted. Kan ikke skjønne at de bryter noen lov ved å gjøre dette. For min del synes jeg at det er uproblematisk. Det er få flyselskap som serverer mat for tiden. Særlig på korte turer. Det er mulig å få i seg litt mat på flyplassen (der er det lov med matpakker også, så lenge den spises utenfor serveringsstedene). Jeg ser problemet med barn som blir sultne og tror, som sagt, at dette er helt uproblematisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 24. april 2006 #11 Del Skrevet 24. april 2006 akkuratt til barnet ditt trur jeg nepper at de nekter deg å servere henne litt kjekes eller boller (i allefall dersom hun ikke er så gammel.. og siden du spør om trille er hun vel neppe det). Men jeg skjønner godt flyselskapet, at de ønsker å selge sin egen mat. et sted må de jo tjene inn de billige flybilletene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blære ikke reg Skrevet 24. april 2006 #12 Del Skrevet 24. april 2006 Det håndheves vist nok svært strengt. (Har kun lest om det i media) De tar vist maten fra deg. De påstår at det er av sikkerhetsgrunner, men det er bullshit, det er kun for å få selge mest mulig. Men som sagt det håndheve vist nok svært strengt. Leste forøvrig at de andre selskapene som har hatt forbud nå har fjernet det men ikke Sterling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 24. april 2006 #13 Del Skrevet 24. april 2006 Reiste med sterling i fjor, og det var matpakkeforbud. Mange som hadde med likevel og ingen som fikk beskjed om å pakke bort maten sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ona Skrevet 24. april 2006 #14 Del Skrevet 24. april 2006 At en unge spiser boller på et fly, hadde ikke gjort meg noe. Verre er det om noen drar frem en boks med krydra mat som lukter skikkelig ille, eller enda verre: tørrfisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 24. april 2006 #15 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Flydde med sterling sist uke og hadde med medbrakt. Ingen som klagde på det. Skal jeg kjøpe mat av dem får de jaggu ha en god nok meny for meg. Det er ikke en restaurant jeg har booket, men en flyreise. Så jeg viser dem såpass respekt at jeg ikke drasser med meg et sas-fly inn i kabinen. Men der går grensa. Endret 24. april 2006 av punktom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 24. april 2006 #16 Del Skrevet 24. april 2006 Og hva med alle de som har mat allergi. Jeg er selv allergisk for mange matvarer og det er ikke mye jeg kan spise på reustaurant og antageligvis ingenting på flyet. Og barn liker jo ofte ikke det de serverer på flyet. Jeg hadde ihvertfall tatt med min egen mat. Skal huske det til neste gang jeg skal reise med de, så skal jeg ringe og spørre om de kan lage spesial mat til meg siden jeg ikke får lov og ta med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 24. april 2006 #17 Del Skrevet 24. april 2006 På våres bestilling står det OBS! Av hygienemessige årsaker gjør vi oppmerksom på at vi ikke tillater medbrakt mat og drikke om bord på flyet. Men det er helt greit for meg, vi spiser som regel det vi får og så har vi jo spist litt før vi drar også. Men de har jo litt å velge inmellom og dette kan man bestille før man reiser. Måltider på flyet Måltid for diabetiker Holiday Meal (vår velkjente måltidsbrikke) Mat ombord t/r Glutenfritt måltid Laktosefritt måltid Vegetarmåltid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 24. april 2006 #18 Del Skrevet 24. april 2006 Er man allergisk og man sier i fra om dette får man jo gjerne mat tilpasset allergien sin på flyet. Men på billigfly som sterling er det ikke sikkert at dette gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 24. april 2006 #19 Del Skrevet 24. april 2006 Det er ikke en restaurant jeg har booket, men en flyreise. Så jeg viser dem såpass respekt at jeg ikke drasser med meg et sas-fly inn i kabinen. Men der går grensa. ← Gemt gjort av deg synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knurr Skrevet 24. april 2006 #20 Del Skrevet 24. april 2006 Er vel ikke noe problem å juge på seg noen sære allergier vel i tillegg til diabetes eller noe slikt sånn at man er nødt til å spise. Har dog aldri opplevd å bli hivd ut i fallskjerm eller fratatt maten, så jeg lurer. Fôr ungen din med boller, du. Sterlings meny er neppe tilrettelagt for *alle* allergier og særheter. Glutenfritt, laktoseredusert dia-veganermat fritt for soya, tofu og tomat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå