Lillebi Skrevet 23. april 2006 #1 Skrevet 23. april 2006 (endret) Vi skal bygge garasje og fikk spørsmål om vi ville at garasjeporten skulle være av tre eller stål. Hva anbefaler dere? At den i stål ikke kan males i en annen farge er helt greit, for jeg vil nok alltid ha den hvit. Derfor tenker jeg at med stålport slipper vi å male og ha det vedlikeholdet. Likevel så tviler jeg... Har noen her positive eller negative erfaringer med stålport? Endret 23. april 2006 av Lillebi
Rannva Skrevet 23. april 2006 #2 Skrevet 23. april 2006 Ingen erfaringer enda, men her i huset har mannen nettopp bestillt stålport. Mye pga vedlikeholdet tror jeg.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #3 Skrevet 23. april 2006 Har ingen erfaringer, men vil bemerke et problem mange har på hvite porter: Oljesøl og skittf fra Åpne-/lukkemekanismen i taket renner ned på porten slik at hvite porter gjerne har en brunaktig stripe nedover på midten. På stål går det vel an å vaske den, men våre naboer med treporter må ut og male......
Gjest Embla s Skrevet 23. april 2006 #4 Skrevet 23. april 2006 Malte stålporter blir vel også avskallet ? Jeg har porter i mørkt tre. De ble behandlet i fjor, så i år trengs det ikke! :-) Syns treporter er finest med mindre du bor i et funkishus el.l.
Impala Skrevet 24. april 2006 #5 Skrevet 24. april 2006 Vi har treport som vi har beiset i en fin brunfarge som jeg ikke husker hva heter i farta. Ville valgt tre igjen for jeg syns det er finest.
Gjest Gjest_zadine_* Skrevet 25. april 2006 #6 Skrevet 25. april 2006 Med stålporter får man dem ofte isolerte. Stor fordel;-) Stålporter leveres med "trelook", de er pene å se på. Man slipper vedlikehold, man vasker dem bare. Om man vil skifte farge så er det ikke noe i veien for det. Anbefaler stålport. har hatt begge deler.
Gjest Fruktfat Skrevet 25. april 2006 #7 Skrevet 25. april 2006 min samboer vil ikke høre snakk om noe annet en stålport, så her blir det vel det
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #8 Skrevet 25. april 2006 ser naboen har hvit treport, og den er virkelig stygg av slitasje, selv om den ikke er mer enn 6-7 år gammel. spesielt nederst er den slitt, antar det er etter snø etc. foreldrene mine har metallport, og etter mer enn 20 år er de like fine, og de har aldri blitt gjort noe med annet enn vasket med høytrykkspyler en meget sjelden gang.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #9 Skrevet 25. april 2006 Vi har isolert stålport. Det har også foreldrene mine. Veldig pen og se på med trestruktur og vindu. Tåler mye og lite vedlikehold. Jeg ville ikke valgt noe annet. Har besteforeldre med treport. Bare arbeid, og er du ikke et arbeidsjern som holder det iorden vil det fort bli nedslitt og det er virkelig stygt.
Lillebi Skrevet 25. april 2006 Forfatter #10 Skrevet 25. april 2006 Det er nettopp det at jeg vil male porten hvit uansett at jeg tenker at det er like greit med stålport. Jeg vil ikke ha brune eller beisete dører, men jeg tenker liksom at stålport ruster, setter seg fart, får stygge riper etc. Det er kanskje det at jeg er vant til treplater på de nye garasjedørtypene, så jeg måtte bare forhøre meg om ståldører er blitt "vanlig"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå