Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2002 #1 Skrevet 29. november 2002 Mannen min betaler maksimumsbidrag på to barn til sin eks. Dvs ca 11500 i mnd'en. Vi har vel egentlig ikke råd til et barn nå, men sånn gikk d allikevel. Nå viser det seg at det er tvillinger..... Det betyr jo et veldig stramt budsjett for oss, noe som føles veldig urettferdig når han betaler såpass mye i bidrag. Har vi rett på å få noen ekstrastønader? Kan bidraget settes ned? Må innrømme at meldingen om tvillinger var veldig uventet, hvordan skal vi få råd til dette...
siina Skrevet 29. november 2002 #2 Skrevet 29. november 2002 Hei, og gratulerer! :D Mener å ha lest et sted at bidraget han betaler til eksen sin blir redusert når han får flere barn ja. Og kan det stemme at han havner i en annen skatteklasse? (Det kan godt være at jeg har funnet på akkurat dette selv.. ) Trygdekontoret er vel de nærmeste til å vite noe om dette. Ta en oppklarende telefon du! -siina-
LilleBille Skrevet 29. november 2002 #3 Skrevet 29. november 2002 Her finner du ganske mye om bidrag .. - http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=familie
Gjest Martin Skrevet 29. november 2002 #4 Skrevet 29. november 2002 Din mann betaler i dag 18% av sin lønn til sin ex. Satsene er 11% for et barn, 18% for to barn, 24% for tre barn og 28% for fire barn. Når dere får tvillinger, skal han betale bidrag til sin ex SOM OM han betaler til fire barn. Skjønner? Derfor: Fra tvillingene er født skal han fra da av ikke lenger betale 18%, men 14% til sin ex av sin bruttolønn. Fra 1. oktober neste år, endres imidlertid alt dette. Da kommer nye bidragsregler. På www.trygdeetaten.no er det en egen kalkulator der du kan gå inn og regne deg fram til hva bidraget da blir. Da regnes din manns og hans exs faktiske inntekt med, og hva din mann har av samvær. For øvrig forsvinner fradraget fra samme dato. Selv om dere får barn, har han ikke krav på skattekl. 2. Det får kun enslige forsørgere.
Cassandra Skrevet 30. november 2002 #5 Skrevet 30. november 2002 Gjest skrev: Mannen min betaler maksimumsbidrag på to barn til sin eks. Dvs ca 11500 i mnd'en. :o Han må jo tjene utrolig bra for å komme opp i slike summer???? Min eksmann betaler 2100 pr. barn, og han tjener ca. 500 000 kroner i året. Hans bidrag blir regnet utfra at han har fire barn.
Gjest sexysadie Skrevet 30. november 2002 #6 Skrevet 30. november 2002 må være 1150 kroner hun mener Har han råd til å betale 11500kroner for to barn har han råd til å få to til...
Labella Skrevet 30. november 2002 #7 Skrevet 30. november 2002 må være 1150 kroner hun mener Har han råd til å betale 11500kroner for to barn har han råd til å få to til... Det er noe rart med disse tallene, ja... Hvis 11500 er 18% av inntekten har han en bruttoinntekt på godt over 60 000 i måneden, og burde kunne klare å fø på to barn til... Og 1150 kan neppe kalles maksimumsbidrag :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå