Gå til innhold

Ønskeliste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er bare litt nysgjerrig... Hva setter dere opp på ønskelisten?

Vi ønsker oss servise, glass, Hardengerbestikk. Lurer på om det er noe mer det kan være lurt å ønske seg... Noen som har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ønsker oss akkurat det samme :) Også noen panner/ gryter og kniver

Skrevet

Kan være lurt med vaser og fat og sånn som man normalt ikke kjøper seg selv.

Litt avhengig av ønsker ellers er jo kjøkkenmaskin, møbler, kunst o.l. fine gaver.

Skrevet

Jeg skal i et bryllup nå hvor de har ønsket seg mest store, dyre ting (flatskjerm TV, vaskemaskin etc.), så har gjestene sendt penger til brudgommens bror med beskjed om hva de ønsker pengene skal gå til. Jeg er ikke helt sikker på hva de gjør om de ikke når opp med alle ønsker (så langt har de fått en halv TV, 1/3 vaskemaksin, og 6 tallerkener og 2 dekktalerkener av et servise). Jeg bare tenkte jeg skulle nevne dette, da jeg synes dette var et fint alternativ til "mange småting man egentlig ikke ønsker seg" og pengegaver.

Gjest Dilledant
Skrevet

Lekre håndklær og sengetøy har jeg gitt bort til mange brudepar, og det har alltid falt i smak.

Skrevet

Jeg trenger veldig tips så jeg får følge med her....

Vi har bodd sammen i 7 år og føler liksom at vi har "det vi trenger".

Vi skal gifte oss i utlandet og hadde egentlig ikke tenkt vi ville få gaver men nå har noen begynt å spørre om hva vi ønsker oss allerede. Vi har funnet ut at vi må ha en liten liste i tilfelle flere spør etterhvert....

Eneste vi har kommet på er en Tivoli Radio.....

Skrevet

Andre ting enn kjøkkenting og servise:

*Telt, stormkjøkken og annet turutstyr

*Spill

*Oppslagsverk

*Sengetøy, håndklær

*Akvarium

Skrevet

Vi har sengetøy, gavekort på møbelsenter, koffert, kjeler, masse forskjellige kjøkkenting fra EvaSolo, ting fra Tilbords, duk/håndkler/løper/brikker fra Princess. Også penger da..

Skrevet

vi ønsker gavekort fra jernia og skeidar.

Skrevet

Ønskeforslag utover allerede nevnt:

*kurs som dere begge kan følge: friluft, dans, kokkekurs, osv.

*Bøker, både praktbøker, dvs såkalte "coffetablebooks", kokebøker, faktabøker (lekiskon på cd?), og romaner til bokhylla. (bøker kan koste lite, kjekt å ha noen slike alternativ også)

*CD, billig og hyggelig.

*Møbler.

*Friluftsutstyr/fritidsaktivitetsutstyr, stort potensialer her, tenkt på slikt dere kan gjøre sammen!

Er altfor lenge til dagen til at jeg kan sette opp ønskeliste, men innspill til andres kan jeg komme med :)

Skrevet

gave til en veldedig organisasjon

Blomsterkort (gavekort hos blomsterbutikk)

Spa behandlinger (gavekort et sted dere har sett dere ut, eller fritt valg)

Avis/bladabonemang

Bidrag til bryllupsreise/ferie

klippekort på det lokale svømmebasenget

karaffel til vann og vin

vin (årgangsvin)

Gjest Gjest_Trine Lill_*
Skrevet

Tusen takk for mange gode forslag. :klem:

Jeg noterer flittig :)

Skrevet

Her er vår ønskeliste (sakset fra hjemmeside):

Glass/bestikk/servise/kjøkkenting:

* Ønskelister er lagt ut hos Kitch'n og Glass Thomsen

ellers ønsker vi oss:

* "Pisa" bestikk, 24 deler (Tilbords)

* Hardangerbestikk, "Nina", 24 deler + kakesett

Hus og hjem:

* Gulvteppe i kuskinn (brunt og hvitt)

* Vaser/krukker i kul design

* Kunst (skulptur/"pyntegjenstander")

* Gavekort hos Living, Bohus, Skeidar, Ikea

Fritid:

* HelSport "Nordmarka 3" telt (xxl sport)

* HelSport "Haukeli" høyre/venstre soveposer 2 stk. (xxl sport)

* Ajungilak "Light-mat" liggeunderlag 2 stk. (xxl sport)

* Digitalt videokamera

* Penger - vi har veeeldig lyst til å dra på bryllupsreise :)

Vi har en ganske lang ønskeliste, men tenker bare på det som greit for gjestene å ha litt å velge mellom i ulike prisklasser.

Skrevet
Kan være lurt med vaser og fat og sånn som man normalt ikke kjøper seg selv.

Litt avhengig av ønsker ellers er jo kjøkkenmaskin, møbler, kunst o.l. fine gaver.

Møbler+ kunst? eg hadde følt det ekkelt å skrive en slik liste. kravstort hadde jeg tenkt som gjest. så en liste hvor brudeparet ønsket seg peis og det var ikke en gave ellers som kostet under 1000 kroner.

Skrevet
Møbler+ kunst? eg hadde følt det ekkelt å skrive en slik liste. kravstort hadde jeg tenkt som gjest. så en liste hvor brudeparet ønsket seg peis og det var ikke en gave ellers som kostet under 1000 kroner.

Jammen, hele poenget er jo at man bør sette opp i alle prissjangere! Både for naboen som bare skal sende en hilsen (100-200kr), for "vanlige" gjester, og for de som ønsker å gå sammen og spleise (møbler/kunst og annet tilsvarende dyre ting). Jeg synes dessuten ikke at listen kan bli for lang, det er mye greiere å velge ut en gave dersom jeg har endel å velge i slik at jeg kan gi brudeparet noe jeg liker også! (og i rett prisklasse) ;)

Skrevet
Jammen, hele poenget er jo at man bør sette opp i alle prissjangere! Både for naboen som bare skal sende en hilsen (100-200kr), for "vanlige" gjester, og for de som ønsker å gå sammen og spleise (møbler/kunst og annet tilsvarende dyre ting). Jeg synes dessuten ikke at listen kan bli for lang, det er mye greiere å velge ut en gave dersom jeg har endel å velge i slik at jeg kan gi brudeparet noe jeg liker også! (og i rett prisklasse) ;)

Helt enig!

Skrevet (endret)

Servise, brødrister i børstet stål, pene håndkær, vitrineskap fra Ikea, Rosendahl vinstativ, gavekort på ikea/ Skeidar/ Indiska o.l., digitalkamera, brødbakemaskin

Endret av kitekatt
Skrevet (endret)

Vi har ønsket oss Hedda (bestikk), Rosendalh (glass, karaffler og div.)

en vase Filligran... blandt de øvrige ønskene finner man gaver fra ca 150 kr til opp til 600,-

Eller så har vi ønsket oss penger til sofa, for det trenger vi.

Knagger til gangen.

salongbord

Tvbord

kjøkken bord.

Ja....gavekort på skeidar.

Og bilder fra fame som vi tok da tassen var mindre!

Endret av Lykketrollet
Skrevet

Vi har ønsket oss

* Glass fra Magnor

* Hardangerbestikk

* Gryter og panner

* Duker

* SPisebord

* Gavekort på Bohus

* Viktorinox kniver

* Tebrygger fra Eva Solo

* Termokanne

* Eggkoker

* Toastjern

* Lakensoveposer

* Bunnduk til Lavvo

* Innertelt til Lavvo

* Gassgrill

* Kaffekopper

* Gavekort på kunst

...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...