Gjest motorrypa Skrevet 29. november 2002 #1 Del Skrevet 29. november 2002 dette tar jeg som et sikkert tegn på at både min kropp å babyen forbreder seg på fødsel. kynnere har jeg hatt hele tiden, men svært svake, mest irriterende i grunn. men dette er jo helt normalt i et svangerskap. men i går kveld var jeg å pappaen ute å kjørte. å på tur hjem fikk jeg KJEMPE sterke kynnere. da den første kom. så gidda jeg ikke å kommenter noe til han, å holdt kjeften igjen å lata som ikkeno. men da den andre kom ti minutter senere da jeg var på tur ut av bilen var det ikke sjans å ikke vise noe, for jeg ble temmelig krokbøyd i det jeg gikk ut. da skjønte han jo at det var noe. så jeg sa at det var bare en kynner, men jeg tror ærlig talt ikke at han vet hva dette er å ikke gidda jeg å ta meg bryderiet med å forklare det heller. det varte noen timer med kynnere med jevne mellomrom åsså roet det seg en liten stund før jeg gikk å la meg. altså ikke noe å bekymre seg for i det hele tatt. å hvis det hadde vært fødselen som hadde satt i gang så tidlig så ville jeg nok ha merket det enda bedre enn det jeg opplevde i går. men det er fortsatt 8 uker igjen satser på at det går fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CEL. Skrevet 29. november 2002 #2 Del Skrevet 29. november 2002 Har du født barn før? Jeg spør siden det virker som om du var veldig rolig. Har et vennepar som dro til legevakten hver gang det var antydning til noe 'unormalt'. De er da veldig 'hysteriske' til vanlig også, så det ligger nok der. Hvorfor forklarer du ikke mannen din hva som skjer? Bekymrer han seg mye? Nå er jeg såvidt blitt gravid ;-) og mannen min er allerede kjemperedd for meg og det jeg har i magen min. Han ringer meg på jobb (noe han aldri har pleid å gjøre før) og spør hvordan det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 29. november 2002 #3 Del Skrevet 29. november 2002 hei ja jeg har jo også 8 uker igen og min kynner er også begyndt at blive ganske kraftige nu, men da det er nr 4 så ved jeg jo hvad som sker, og man er ikke i tvivl om når fødslen begynder og der bliver 10 minut imellem hver i lllllllllllaaaaaaaaaaaaannnnnnnngggggggg tid, men det er nu godt trættende når knotte øver for han øver på de forkert tidspukt :D altid når jeg har tænk mig at sove... det med at forklare for manden hvad som sker well jeg plejer at lægge min kærestes hånd på maven så han kan mærke hvor hård den bliver det giver ham jo et lille indblik i hvordan jeg føler og hvorfor jeg sidder og puster så underligt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2002 #4 Del Skrevet 29. november 2002 Du merker når fødselen er i gang ja, det kan jeg love deg. Hos noen er kynnerne sterker enn andre så du skal ikke se bort fra at det er en forberedelse på fødselen. Hadde selv kynnere under svangerskapet og det er ikke godt. Lykke til fremover! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 29. november 2002 #5 Del Skrevet 29. november 2002 Hadde aldri en kynner jeg Ikke merket jeg at fødselen var i gang heller, trodde DET endelig var de kynnerene jeg hadde hørt så mye om Sykehuset ble innvadert med 10 cm åpning og først DA var det skikkelig vondt. Det nærmer seg for flere av dere ja. Blir så gøy atte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 29. november 2002 #6 Del Skrevet 29. november 2002 Jeg hadde mye kynnere siste trimester. Jeg ble innlagt med svangerskapsforgiftning ca åtte uker før termin, og under en sånn derre måling av fosteraktivitet osv, hadde jeg endel. Jordmora som leste av resultatet så nøye på meg, og spurte på om jeg var sikker på om det ikke var veer..? Men neida det var bare kynnere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motorrypa Skrevet 30. november 2002 #7 Del Skrevet 30. november 2002 nei jeg føler meg såpass trygg på meg sjøl at jeg gidder ikke stresse når jeg vet det bare er kynnere som er i anmarsj. jeg satser også på at når det endelig er fødselen som er igang så kommer jeg til å skjønne det det eneste jeg synes er en litt ubehagelig tanke er at jeg ganske enkelt er alene mesteparten av tiden, så om ting skulle skje veeeldig fort så at jeg ganske enkelt ikke skulle nå å få tak i folk. men det ordner seg vel det å Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mira1 Skrevet 3. desember 2002 #8 Del Skrevet 3. desember 2002 8) Hei. Jeg hadde kynnere i første svangerskap, og KYNNERE i andre svangerskap. Du bør være obs hvis de pågår lenge. 8 uker igjen, da kan kynnere starte fødselen hvis de fortsetter lenge. Det er litt positivt med sterke kynnere også på slutten. Da kan du øve på pusteteknikk. Er du heldig så går åpningstiden også fortere når tiden er kommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå