Gjest gjesta Skrevet 23. april 2006 #1 Skrevet 23. april 2006 Har et gullanheng og en gullring liggende som jeg fikk i konfirmasjonsgave, men som jeg ikke har brukt en eneste gang. Det er noen år siden nå, og jeg tror ikke smaken min vil forandre seg så drastisk at jeg vil ta på meg dem i fremtiden heller. Men så er det jo litt dumt å ha såpass dyre smykker bare liggende. Går det an å få det smeltet om til noe annet? Koster det evt veldig mye penger?
Gjest Gjesta Skrevet 23. april 2006 #2 Skrevet 23. april 2006 Det går fint an. Hva det koster aner jeg ikke.
Catzy Skrevet 23. april 2006 #3 Skrevet 23. april 2006 Har hørt at det koster mye å få gjort det, muligens nesten like mye som å bare kjøpe en ny ring. Mulig jeg tar feil. Kanskje du kan snakke med en gullsmed, eller sende en epost til en av gullsmedskolene i landet? Catzy
Gjest gjesta Skrevet 23. april 2006 #4 Skrevet 23. april 2006 Gullsmedskole var slett ikke en dårlig ide... Takk for tipset Catzy
fargegla82 Skrevet 23. april 2006 #5 Skrevet 23. april 2006 Enig i den!har noe liggende jeg også så gullsmedskoler skal herved kontaktes!",)
Krista83 Skrevet 23. april 2006 #6 Skrevet 23. april 2006 jobbet i gullsmed som yngre, der hadde vi byttekataloger. dette var rett og slett kataloger som viste frem produkter og det var spesifisert hvor mange gram gull det trengtes og hvor mange kroner som beregnes i arbeid... husker ikke prisene, men det skal en del gull tild da. kan jo høre innom en gullsmedbutikk å høre om de har slike kataloger, om ikke for å bestille, men for å se hvor mye gull du må beregne, design og priser..
tuji Skrevet 23. april 2006 #7 Skrevet 23. april 2006 Har også jobbet hos gullsmed, og det lønner seg ikke å smelte om gull. Det er veldig dyrt. Jeg ville heller spart på smykkene og gitt dem til noen som liker dem senere, evt. vente på at de blir moderne igjen.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #8 Skrevet 23. april 2006 men hva gjør man da med gamle forlovelses- og gifteringer som man ikke lenger har lyst til å ha i hus? men som likevel er verdt en tusenlapp?
tuji Skrevet 23. april 2006 #9 Skrevet 23. april 2006 Ikkeno Neida, jeg har selv over 100 gram med gull som en vakker dag skal smeltes om. Selv om det er dyrt, kan man jo få et smykke som ser ut akkurat som man vil. Ikke rart at det koster litt. Sånne byttegullsordninger som ble nevnt ville jeg styrt unna. Det er stort sett bare gørre/kjerringaktige smykker. Skulle jeg først bruke opp gullet mitt, ville jeg lagd eget design, selv om det er enda dyrere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå