Gå til innhold

Er det mulig å finne hvor mange barn

Anbefalte innlegg

Gjest lurerpå
Skrevet

Spørsmålet er kanskje dumt, men det er selvfølgelig forutsatt av at han er oppført som far til barna. Er dette da offentlig informasjon? Noen som vet?

Lurer på om faren min har flere barn enn med min mor. Har nemlig gode grunner til å tro det.

Videoannonse
Annonse
Gjest lurerpå
Skrevet
Har du spurt han?

Ikke direkte om det, men jeg vet det ikke hjelper. Han er notorisk utro, og har gjerne 3-4 kjærester på en gang, som alle tror de er den eneste (det har vært utallige damer siden han fikk meg med moren min, så derfor er det egentlig mer sannsynlig enn usannsynlig at han har flere barn). Hvis jeg konfronterer han med noe angående dette nekter han plent og kommer med noen dårlige unnskyldninger.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg at det skal være så lett å finne ut......

Ikke så lenge ikke DU har barn med han, og skal motta bidrag.....

Gjest Bodillen
Skrevet
Jeg kan ikke tenke meg at det skal være så lett å finne ut......

Ikke så lenge ikke DU har barn med han, og skal motta bidrag.....

Eh....det er faren hennes det er snakk om her...

Gjest Gjest1
Skrevet

Det er mulig du kan kontakte trygdekontoret for få innsikt i bidragssaken din. Han betaler vel bidrag til deg, og ved fastsettelse av dette kan man vel se om han betaler bidrag for flere barn enn ett vil jeg tro.

Skrevet

Jeg tror bare hun mener at man som datter ikke får innsikt i dette. At man bare får slik info dersom det gjelder en mann man har barn med selv.

Gjest lurerpå
Skrevet
Det er mulig du kan kontakte trygdekontoret for få innsikt i bidragssaken din. Han betaler vel bidrag til deg, og ved fastsettelse av dette kan man vel se om han betaler bidrag for flere barn enn ett vil jeg tro.

Jeg er over 18, så han betaler ikke bidrag. Han har aldri gjort det heller (han har sneket seg unna ved å kun jobbe svart, altså har han ikke hatt noen offisiell inntekt), så får ikke funnet det ut på den måten heller :tristbla::sur:

Gjest Gjest1
Skrevet
Jeg er over 18, så han betaler ikke bidrag. Han har aldri gjort det heller (han har sneket seg unna ved å kun jobbe svart, altså har han ikke hatt noen offisiell inntekt), så får ikke funnet det ut på den måten heller :tristbla:  :sur:

Uansett så ville jeg tro at det en gang har vært fremsatt krav om bidrag. Har du prøvd å kontakte trygdekontoret?

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg tviler vel på, at dersom han har hatt gjerne fire damer samtidig og sånn, at han har stått på papirer...

Det er dyrt og kan jo ha blitt endel unger. Eller han kan bare ha deg...

Gjest lurerpå
Skrevet
Jeg tviler vel på, at dersom han har hatt gjerne fire damer samtidig og sånn, at han har stått på papirer...

Det er dyrt og kan jo ha blitt endel unger. Eller han kan bare ha deg...

Ja, det tenker jeg også da. Men hvis han var sammen med ei, de fikk barn, alt var bare fryd og gammen (hun trodde ikke han hadde noen andre osv), hva skulle da vært grunnen til at han hadde sagt at "Nei, jeg kan ikke stå oppført som far" overfor dama. Vil ikke tro hun bare hadde godtatt det sånn uten videre.

Uansett har han ikke hatt noen utgifter med noen barn (bidragsmessig i det minste), fordi han kun jobber svart.

Gjest lurerpå
Skrevet
Uansett så ville jeg tro at det en gang har vært fremsatt krav om bidrag. Har du prøvd å kontakte trygdekontoret?

Ja, mamma prøvde vel på det, men det var vel hvertfall over 15 år siden. Har ikke kommet så langt at jeg har snakket med trygdekontoret, nei. Hva skulle jeg evt sagt til trygdekontoret hvis jeg skulle snakket med dem? Hvordan skulle jeg gått frem?

Gjest gjest1
Skrevet
Ja, det tenker jeg også da. Men hvis han var sammen med ei, de fikk barn, alt var bare fryd og gammen (hun trodde ikke han hadde noen andre osv), hva skulle da vært grunnen til at han hadde sagt at "Nei, jeg kan ikke stå oppført som far" overfor dama. Vil ikke tro hun bare hadde godtatt det sånn uten videre.

Uansett har han ikke hatt noen utgifter med noen barn (bidragsmessig i det minste), fordi han kun jobber svart.

Mangee dumme damer og mange menn som sniker jeg unna ansvar...

Jeg mener helt bestemt det str i registre dersom man har barn, men tror ikke det er så lett å få innsyn der gitt... Da m du evt bli kjent med noen som jobber i folkeregisteret OG som er villige til å ofre jobben sin for hjelpe deg. Dette er både lite trolig samt svært ulovlig.

Tror nok du bare m appellere til samvittigheten hans.

Sånne saker er veldig vanskelige. min mor er adoptert, og hun har tre helsøsken og god kontakt med både søsknene og foreldrene i dag.

Men de vet alle at det er to til, to som er eldre enn mamma, men de skal de ikke ta kontakt med før foreldrene er borte. Men de vet ihvertfall AT det finnes noen der ute

Gjest Gjest1
Skrevet
Ja, mamma prøvde vel på det, men det var vel hvertfall over 15 år siden. Har ikke kommet så langt at jeg har snakket med trygdekontoret, nei. Hva skulle jeg evt sagt til trygdekontoret hvis jeg skulle snakket med dem? Hvordan skulle jeg gått frem?

Du kan i hvert fall si det som det er, og spørre hvem som kan få innsyn og på hvilket grunnlag.

Skrevet

jepp. bare kontakt frelsesarmeen. min halvbror gjorde det for å finne ut mer om sin avdøde biologiske far og oppdaget at han hadde 7 halvsøsken han ikke visste om!

Gjest lurerpå
Skrevet
Tror nok du bare m appellere til samvittigheten hans.

Problemet er vel at det ikke er så mye samvittighet igjen å appelere til.. :forvirret:

Skrevet
Ikke direkte om det, men jeg vet det ikke hjelper. Han er notorisk utro, og har gjerne 3-4 kjærester på en gang, som alle tror de er den eneste (det har vært utallige damer siden han fikk meg med moren min, så derfor er det egentlig mer sannsynlig enn usannsynlig at han har flere barn). Hvis jeg konfronterer han med noe angående dette nekter han plent og kommer med noen dårlige unnskyldninger.

Pia? :overrasket:

Gjest lurerpå
Skrevet
Pia?  :overrasket:

Nei, jeg heter ikke Pia.. Uff.. Ille at det skal være flere som har samme historie.. Men hvem vet.. Kanskje han er faren til Pia også.

Gjest lurerpå
Skrevet
jepp. bare kontakt frelsesarmeen. min halvbror gjorde det for å finne ut mer om sin avdøde biologiske far og oppdaget at han hadde 7 halvsøsken han ikke visste om!

Takk. Det kan jeg jo prøve på.

Gjest Gjesta
Skrevet

:ler: ja jeg kan lese ;)

Jeg tror bare hun mener at man som datter ikke får innsikt i dette.  At man bare får slik info dersom det gjelder en mann man har barn med selv.

akkurat ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...