Gå til innhold

Komfirmasjons spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest Becca ii
Skrevet

fetteren min skal komfirmeres i juni, men han vil ha pengene selkapet ville ha kostet, isteden for selskap. Det er jo dems sak og helt oki det, men jeg blir sittende å teke på hvor mye skal vi kjøpe gave for. Vi (mannen min og jeg) har lite kontakt med dem, og hadde i utgangs punktet tenkt å bruke 500 kr..

Nå når det ikke skal feires (fikk høre i tele fon at "vi kunne jo komme en tur i kirka vist vi ville" men vet ikke om jeg synes det er noe vitsi med tanke på at vi bor 15 mil unna. dvs at vi må kjøre 30 mil..)

Hva hadde dere gjordt? gitt dedt samme som om det var fest?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet
fetteren min skal komfirmeres i juni, men han vil ha pengene selkapet ville ha  kostet,  isteden for selskap.

Er dette vanleg praksis? :overrasket:

Gjest gjest1
Skrevet
Hva hadde dere gjordt? gitt dedt samme som om det var fest?

Jepp. Hverken mer eller mindre.

Og om det hadde vært fest, så ville jeg gitt det samme enten jeg var invitert eller ikke, og uavhengig av om jeg takket ja til invitasjonen.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg hadde ikke konf-fest, men fikk da penger av de fleste for det. Antakeligvis litt mindre enn jeg ville fått hvis vi hadde hatt fest, men jeg vet jo ikke hva giverne tenkte. Jeg hadde ihvertfall gitt litt mindre hvis det ikke var selskap.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg hadde ihvertfall gitt litt mindre hvis det ikke var selskap.

Hvorfor tenker vi sånn egentlig?

Er det egentlig noen grunn til at vi skal gi konfirmanten mer dersom foreldrene h*ns spanderer mat på oss?

Gjest gjest1
Skrevet

Er det egentlig noen grunn til at vi skal gi konfirmanten mer dersom foreldrene h*ns spanderer mat på oss?

Egentlig vet jeg ikke... "det bare er sånn" eller kanskje det ikke burde være sånn? Neste gang det skjer skal jeg tenke meg veldig godt om.

På den annen side, da jeg var konfirmant og ikke hadde fest, forventet jeg ikke noen gaver eller "penger istedet for fest" i det hele tatt. Hadde jeg derimot hatt fest, så hadde jeg sikkert forventet det.

Skrevet

Er vel av samme grunn som at man gir/ikke gir gaver ved andre anledninger.

jeg hadde IKKE dratt i kirken, og antakeolig gitt betraktelig mindre gave enn om det var fest. Særlig om det var en man ikke hadde særlig kontakt med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...