Klips Skrevet 29. november 2002 #1 Skrevet 29. november 2002 Siden jeg legger meg så tidlig, så jeg forrige ukes Sex & the city først i går, og fniste godt av de tre jentenes hjemme alene ritualer. Miranda tok på håndkrem og vanter og så tv-shop, Charlotte studerte porene sine i forstørrelsesspeil og Carrie spiste kjeksstabler med saus eller hva det nå var, stående ved kjøkkenbenken med nytt motemagasin. Selv fryder jeg meg når mannen skal bort en dag eller kveld og jeg skal være hjemme alene, og gjøre alle "greiene mine" uten å bli spurt hva jeg gjør osv. Når han skal være lenger borte vet jeg allerede at jeg utpå første kvelden begynner å lure på hva disse greiene egentlig er og begynner å savne ham Men hva er greiene deres, jenter, hva elsker dere å gjøre når dere er alene? Meg selv først: - Liker å planlegge, skrive lister over ting jeg skal gjøre fremover, tegne kalendre jeg fyller inn med planer og oversikter. - Klippe ut av ukeblader, stilige antrekk, kule frisyrer, bilder som inspirerer meg på en eller annen måte, stilige fotografier som jeg tenker "noe slikt skal jeg ta på neste ferie", sunnhetstips, skjønnhetstips, oppskrifter. Så skal de sirlig arkiveres, og mange ser jeg vel aldri på igjen. - Stelle meg: ansiktsmaske, hårkur osv. Gjør jo dette med mannen hjemme også nå, han blir ikke skremt lenger. Prøver vel av og til en ansiktsmaske sammen med meg. - Se episoder av yndlingsseriene mine som jeg har på video om igjen og notere meg innredningstips og hva de har på seg, hvordan de har håret, hva de gjør. Prøve å avsløre magien, med andre ord. Høres kanskje ikke så spennende ut? Hva med dere, hva gjør dere hjemme alene?
Gjest Starya Skrevet 29. november 2002 #2 Skrevet 29. november 2002 Jeg er "alene hjemme" stort sett hele tiden, så jeg gjør det samme som jeg gjør til vanlig... Fordelen er å kunne vasse omkring i morgenkåpe helt til jeg enten må på butikken eller i postkassa.
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2002 #3 Skrevet 29. november 2002 Nå er det ikke så ofte jeg er alene hjemme da, men når de små er i seng så : -tar jeg meg et bad, et stort glass cola light på badekanten og lesestoff -steroanlegget på og husarbeid -rydde rydde rydde (ingen andre gjør det ) -prater i telefonen -eller sitter her :D Egentlig ganske deilig
Gjest care Skrevet 29. november 2002 #4 Skrevet 29. november 2002 Det er ikke så ofte jeg er alene hjemme, og de gangene jeg er det, benytter jeg meg av muligheten til å sitte foran pc. Hvis jeg blir lei av så tar jeg meg et glass rødvin og ringer rundt til venner.
suzie Skrevet 29. november 2002 #5 Skrevet 29. november 2002 Jeg har fått dilla på Flash, og klarer ikke å legge det fra meg. Så når jeg er hjemme alene hiver jeg meg på datamaskinen og jobber med forskjellige flash-prosjekter. Det er bare et kongekult program... Jeg synes også det er deilig å bare være for seg selv og sy eller tegne eller lime bilder inn i album (ligger alltid etter...) Ellers liker jeg å nappe hår og kan sitte med pinsetten og pusle foran tven lenge.... suzie
Gjest care Skrevet 29. november 2002 #6 Skrevet 29. november 2002 Ellers liker jeg å nappe hår og kan sitte med pinsetten og pusle foran tven lenge.... suzie Hei Suzie Du heter vel ikke tilfeldigvis Gina og var med i Robinson 2002? :blunke:
suzie Skrevet 29. november 2002 #7 Skrevet 29. november 2002 he he... nei det var nok ikke meg, men jeg skjønner henne godt jeg. Synes det var en lur ting å ha med seg på en øde øy, hvor man uansett har fint lite å ta seg til.... Napping er gøy det suzie
Lillje Skrevet 29. november 2002 #8 Skrevet 29. november 2002 Jeg er ofte alene hjemme, da han har en reisejobb og er lenge borte av gangen. Den første dagen, synes jeg det er hærlig og bare driver å små pulser, rydder og koser meg. Tapper i badekaret, setter på musikke og tar med meg en bok og ligger og slapper av i karet. Men, så blir jeg lei og går tilbake i den samme gammle tralten. Men en gjenganger. Jeg lager nesten ikke middager. De dropper jeg. Gidder liksom ikke å lage store middager bare til meg.
Gjest Brunhilde Skrevet 29. november 2002 #9 Skrevet 29. november 2002 Jeg er stort sett "alene" hjemme - men barnet mitt er jo her da.... Når barnet er borte koser jeg meg med MIN musikk på full fres, et glass vin eller to - en god bok - ja hva som måtte falle meg inn..... Det eneste som er helt sikkert er at jeg ikke ser på TV!
Lille-Meg84 Skrevet 29. november 2002 #10 Skrevet 29. november 2002 Napping er gøy det suzie vil bare si en ting først.. napping er vondt... når jeg er alene hjemme... sitter som regel på dataen... eller så ser jeg på TV... syns egentlig det er ganske kjedelig å være alene hjemme...
Blue Mist Skrevet 29. november 2002 #11 Skrevet 29. november 2002 Når foreldra er vekke pleier eg vanlegvis å sjå video. Gamle yndlingsserier som eg ikkje tør å sjå når dei er heime Dersom dei er lenge vekke, lager eg meg ein lettvint "tenåringsmiddag" og noke godt til kaffi. Og koser meg skikkelig. Ellers gjer eg også litt husarbeid, vaske kler og slikt.
Gjest Madden Skrevet 29. november 2002 #12 Skrevet 29. november 2002 Det blir nok egenpleie med hårkur og hårfjerning og masker og masse moro...pedikyr og manikyr og full pakke... Så sitter jeg jo mye foran data'n da...og leker meg! Bruker masse tid på teite spill og surfing... Elsker å være alene hjemme! men er det sjelden... Koser meg mye med gutten min når han er der da..men jeg liker meg så godt i eget selskap at jeg nyter hvert sekund av det når jeg har sjansen!!
Lula Skrevet 29. november 2002 #13 Skrevet 29. november 2002 Når jeg er alene hjemme: - Tar meg gjerne et langt bad - Lager litt kosemat (gjerne en god pasta) og spiser i sofaen foran TV´n (når vi begge er hjemme spiser vi alltid ved spisebordet) - Leser en god bok - Småpusler med litt tegning eller maling - Ordner med bilder på PCen - Prater med venninner eller familie på telefon - Legger med tidlig :-) ...men dette er når jeg har "fri". Ofte er det ting som MÅ gjøres, og da må jeg jo bare henge i enten jeg er alene hjemme eller ikke. Da kan det feks være: - Husvask - Klesvask - Mindre reparasjoener eller oppusiingsprosjekt i heimen - JOBB! (men det foregår stort sett på PC, og da sniker jeg meg til å surfe en tur innom KG ;-))
Klips Skrevet 29. november 2002 Forfatter #14 Skrevet 29. november 2002 Må henge meg på den hårnappingen, jeg. Napper jo øyebrynene litt ca. hver morgen for å holde dem i orden, men av og til, spesielt når alene hjemme så ikke skal skremme noen tar jeg med et speil ut i stuen hvor det er godt dagslys og gjør det skikkelig. "Måler opp" ytterkantene og lar ikke et strå gjemme seg unna. Blir nesten skuffet når brynene er perfekte og leken er over.
Frk Doodad Skrevet 29. november 2002 #15 Skrevet 29. november 2002 Hjemme alene= Enten slappe av (TV, ukeblad +++) eller: Stereoanlegget på så høyt at naboene nesten kommer og klager + danse rundt å synge med mens jeg evt gjør noe husarbeid. Vaskeskaftet som mikrofon funker fint det
Gjest Frøken Dings Skrevet 29. november 2002 #16 Skrevet 29. november 2002 Jeg var alene på onsdag, da gjorde jeg følgende: (og det gjelder som regel for hver gang jeg er alene, forresten! :D ) Tok en lang dusj, hårkur, ansiktsmaske, napping av bryn (jada, jeg og! ) ,barberte beina og gav hele kroppen en omgang med bodylotion. På med koseklær og slang meg i sofaen og leste på selvbiografien jeg leser om Simone de Beauvoir. Så surfet jeg litt og la meg tidlig. Deilig! :D
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 29. november 2002 #17 Skrevet 29. november 2002 Å være hjemme alene er kjempedeilig.. Når jeg er hjemme alene, pleier jeg å: * skrive på boka mi (skal vel kanskje en gang publisere den) * Danse skikkelig vulgært :blunke: * Drive med litt styrketrening - synes det er så deilig at ingen ser på * Spille på lillebrors Playstation * Sitte og snakke i telefonen i timesvis * Bade leeeenge * Bake noe - det synes jeg er VELDIG gøy, for det blir sjelden sånn som jeg vil ha det * Morgengymnastikk (f.eks stupe kråke i senga :oops: ) * Klippe ut ting og lage sånn.. hmm.. hva heter det nå igjen.. helvete.. I hvert fall, bare klistre forskjellige ansikter og kropper sammen... ÅH.. Mosaikk var det 8) * Sminke meg kjempekjempestygt ... og.. her er en fy-fy ting som jeg IKKE vil typen skal vite.. Jeg liker å lage sånne "knekk" i kroppen. Hvis jeg rører fort på hofta f.eks, "knekker" det skikkelig. Pluss at jeg noen ganger raper Tja.. Vet ikke helt hva mer, jeg... Jo! Spiser Nugatti fra boksen (gjorde det ofte før i hvert fall)
Gjest Lea Skrevet 29. november 2002 #18 Skrevet 29. november 2002 Jeg elsker å være alene hjemme og er veldig glad for at jeg ikke er alene om det! Når jeg er alene, slik som i kveld, er det avslapning som teller. Jeg kan sitte i timesvis forran PC-en, se teite ting på TV, lese ukeblader og kose med hunden. Tar som regel på meg kosedressen som er myk og varm. Middagen dropper jeg som regel, men spiser litt frokostblanding eller noe. Så trakter jeg en jumbo-kanne med kaffe og koser meg med sjokkis og sånt! Det er så deilig å få orden på tankene sine en gang i blant. Vanligvis er det jo mas om alt mulig: "Hvor er sokkene mine?", "Hva gjøøør du?", kan du komme og se på TV sammen med meg?", "Jeg er sulten!!!" Hehe.. klager ikke da, har verdens beste samboer, men han er til tider veldig selskapssyk. Etterhvert har han lært at jeg liker å være alene da. I begynnelsen trodde han at jeg ikke var glad i ham fordi jeg jublet hver gang han skulle ut.. hehe!
Gjest Zalomine Skrevet 29. november 2002 #19 Skrevet 29. november 2002 Når jeg er alene hjemme... hårnapping ja, og lang dusj er deilig. Kosemat, eller ingen mat (enten lager jeg skinkepizza, eller skinke og pasta eller noe slikt (ja jeg er glad i skinkeretter, og sambo er ikke like begeistret for skinke) eller så spiser jeg knapt noe i det hele tatt) Koseklær (ofte sambos fleecegenser, god og varm, samt hans (dog, det er mest jeg som bruker den, har den på nå også..) Mye KG, film/tv om det er noe bra. Lese, ja, av og til. Legge meg tidelig? Somregel ikke. Når han er bortreist hele helga, da legger jeg meg kjempesent, og sover lenge neste dag. (slik at jeg slipper å legge meg før jeg er trøtt, og ikke få sove, bare savne ham, pluss at nste dag blir kortere) Ofte fører slike helger alene hjemme, til besøk av venninne, mer eller mindre frivillig fra min side, så "styrtrydding" er også en vane jeg har når jeg er alene hjemme. På med noe rask musikk, og løpe rundt og vaske klær, vaske opp, rydde, støvsuge, finne ren duk... alt på en gang. Etter et par timer er det somregel presentabelt (bortsett fra soverommet, der lagrer jeg alt jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av... :-? ) spiser ting som "ikke er lov" ja. (sirup, f.eks, vane jeg har hjemmefra) Drikker masse (sterk) sjokomekl, av og til også iblandet melis (men ikke for mye, da blir det hele kvalmende) Andre ting jeg pleier å gjøre kan jeg ikke komme på. Somregel innebærer slike henger at jeg får en pose potetgull også, så da er jeg fornøyd
blå Skrevet 29. november 2002 #20 Skrevet 29. november 2002 Når jeg vet at jeg skal være hjemme alene, så gleder jeg meg masse. Har masse planer om alt det gøye og barnslige jeg skal gjøre. Det blir skjelden noe av, og jeg blir sittende foran tv og vente på at han skal komme hjem Jeg har alltid store planer om å sette inn bilder, surfe på nettet, lage masse gøy mat (og grise på kjøkkenet). Eller så blir jeg stående på badet og sminke meg helt forfærdelig for så å synes jeg blir så stygg at jeg tar alt av igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå