Gå til innhold

Min sønn ned midtgangen med brudepikene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn vil være 17 mnd når vi gifter oss, og jeg har så lyst til at han skal gå ned midtgangen med mine kusiner på 3 og 6 år. Men jeg tror ikke det vil gå bra. Han er veldig "hyper", uberegnelig og blir fort sint (kan skje når han må sette seg ned hvis han trives som midtpunkt), kan også hende han blir veldig sjenert plutselig. Hva skal jeg gjøre? Får jo ikke øvd på dette da kusinene mine bor i arendal og først kommer hit den store dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hörtes kjempekoslig ut da!

Men, hm.. det var litt vanskelig aa svare paa egentlig.. Hvis han plutselig blir sjenert, da er det vel ikke like stort problem, for da kan han vel bare faa sette seg ned hvis han vil det (det forutsetter at du har en voksenperson som fölger med paa han)? Men hvis det blir omvendt, at han helst ikke vil sette seg ned etterpaa, ja da vet jeg ikke.. Det kommer vel an paa dere.. Synes dere det er greit om han valser litt rundt? Personen som skal passe paa han kan kanskje ta han med ut litt ogsaa skulle han bli ordentlig sint og saann.

Naa er det ikke lenge til du gifter deg Kitekatt! Det blir nok kjempebra uansett hva dere velger aa gjöre ;)

Skrevet
Dette hörtes kjempekoslig ut da!

Men, hm.. det var litt vanskelig aa svare paa egentlig.. Hvis han plutselig blir sjenert, da er det vel ikke like stort problem, for da kan han vel bare faa sette seg ned hvis han vil det (det forutsetter at du har en voksenperson som fölger med paa han)? Men hvis det blir omvendt, at han helst ikke vil sette seg ned etterpaa, ja da vet jeg ikke.. Det kommer vel an paa dere.. Synes dere det er greit om han valser litt rundt? Personen som skal passe paa han kan kanskje ta han med ut litt ogsaa skulle han bli ordentlig sint og saann.

Naa er det ikke lenge til du gifter deg Kitekatt! Det blir nok kjempebra uansett hva dere velger aa gjöre  ;)

Takk for råd :) Ja, min stefar skal ta seg av han i kirken. En tanke kan jo være at han går mellom mine to forlovere også etter brudepikene. Rett bak de liksom. Er engstelig for at han plutselig "vil noe annet" og ergo legger seg ned og begynner å skrike i raseri (han er MIDT i trassalderen, tidlig ute ;))

Føler ellers at han ikke "blir med" på noe liksom....han skal jo hentes av barnevakt etter mottagelsen på restauranten. Hmm...ikke lett dette her..

Skrevet

Vi har også to små gutter, som fint kan finne på både det ene og andre.

Vi har bestemt oss for å bare ta det som det blir. Vil de følge brudepikene, så gjør de det. Vil de ikke så vil de ikke.

Og vi har noen som kan ta dem med ut om det skulle bli aldeles tilstander :)

Vanskelig å planlegge slikt nøye med sånne små, tror jeg ;)

Skrevet

Du har ikke ei fin lita trille eller gammeldags dukkevogn som ho eldste brudepika kan trille han i da???

Skrevet
Du har ikke ei fin lita trille eller gammeldags dukkevogn som ho eldste brudepika kan trille han i da???

hehehe, godt forslag, men det går ikke. Han nekter å sitte i vogn ;) Skal GÅ! :forvirret:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg var i et bryllup for et par år siden, der brudens nevø på to og brudens niese på fire skulle gå opp foran bruden. Jenta skulle trille broren i en vogn. Det ble total katastrofe, og endte med at mormor og farmor måtte bære opp hver sin hylende unge til første benk, mens onkel måtte løpe og flytte vognen.....

Min filosofi er :

Ikke gi denne typen jobb til barn som er så små at de ikke kan instrueres skikkelig ;)

Gjest Gjest_Nuwanda_*
Skrevet

Slik jeg ser det har du to valg - enten at han ikke er til stede (han kan jo også bli "sutrete" når han ser mammaen sin stå der oppe ved alteret og han ikke får løpe opp til henne). På den måten har du kontroll og du vet at det blir som du vil, og du og mannen din kan gå nedover midtgangen i ro og mak og nyte øyeblikket.

Alternativt kan du tenke som så at "vi er jo mamma og pappa selv om vi gifter oss" og la sønnen din være der, satse på at han vil gå pent og pyntelig ned midtgangen sammen med brudepikene, men også være forberedt på at han faktisk forventer at mamma tar han opp på armen og bærer han ned..... selv om hun er iført sin fine brudekjole :)

Så - satt på spissen tror jeg du må velge mellom "den perfekte utgang fra kirka sånn som vi ser på film" og en slags "Jepp - dette er VI, vår familie - med barn og noen ganger blir vårt barn vrang og dett er helt normalt, og først og fremst er jeg mor". Håper du skjønner hva jeg mener ;)

Og - jeg har full forståelse for begge løsninger - er sannelig ikke sikker på hva jeg selv ville valgt.

Skrevet

Vår sønn var 18 mnd. da vi giftet oss i fjor sommer.

Han skulle gå inn i kirken sammen med sin storesøster på 13 år, foran meg og pappa.

Den lille ville selvsagt ikke gå selv......men å sitte på armen til storesøs var stas.

Under selve vielsen hadde storesøs + min mor i oppgave å aktivisere den lille, dette gikk helt fint. Han satt fint på fanget og kommenterte alt som skjedde ;) Da presten ba oss komme frem til alteret var den lille raskest ute og måtte hjelpes ned på plass, til hele forsamlingens glede.

Når vi gikk ned midtgangen sammen var det på samme måte, først jeg og mannen og deretter storesøs og lillebror.

For oss var det ikke noe alternativ å feire dagen uten barna, de er en del av familien og hørte naturlig inn i seremonien i kirken, men jeg forstår at enkelte ønsker å slippe å tenke på barna denne dagen. Det kan iallefall være greit å ha alliert seg med noen som kan ta med seg de små ut av kirken dersom det blir kjedelig.

Om sønnen skal gå ned midtgangen sammen med brudepikene tror jeg nesten bare dere får ta som det kommer da dagen kommer. Det er alltid vanskelig å planlegge noe med så små, de vil som regel mest selv! :ler:

Lykke til :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...