Gjest Bras-jente Skrevet 23. april 2006 #1 Skrevet 23. april 2006 Er nå blitt helt fullstendig fan av brasiliansk voksing, men får endel rød hud etter behandlingen.. Har hørt fra flere at en krem fra MD Formulations skal være god; kalt Vit-A-Plus Hand and Body Cream... men den har de selvfølgelig ikke på LookFantastic.com Jeg vil handle fra LF siden de har så gode priser og virker seriøse. Er det noen som har en krem fra Dermalogica å anbefale eller et annet merke som de har på LF?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 23. april 2006 #2 Skrevet 23. april 2006 Vit-A-Plus Hand and Body Cream fra Dermalogica er definitivt det beste du kan bruke i denne forbindelse, og jeg tror dessverre ikke at LF selger noe tilsvarende. Kremen er dyr, men veldig drøy, så du har den lenge.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #3 Skrevet 23. april 2006 rensevasken for vibratorer har flere nevnt,,invit kanskje?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 23. april 2006 #4 Skrevet 23. april 2006 rensevasken for vibratorer har flere nevnt,,invit kanskje? ← Den virker desinfiserende på huden, mens Vit A Plus er en sterk fruktsyrekrem, så dette er to vidt forskjellige produkter og de vil ikke gi samme virkningen. Desinfiserende kan nok ha noe for seg umiddelbart etter voksing, men fruktsyren er med på å forhindre inngrodde hår og rødhet på lengre sikt.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #5 Skrevet 23. april 2006 Takk for svar, Dalwhinnie... Og du mente vel MD Formulations i den første posten din? Og ikke Dermalogica? Og forresten; kan du gi meg noen tips til hvordan jeg skal bruke den for å få mest mulig silkeglatt hud? Trenger sårt gode råd for å bli helt vidunderlig fin i huden
Gjest Bras-jente Skrevet 23. april 2006 #6 Skrevet 23. april 2006 Ja,... og det var meg som skrev innlegget over... Hvis du Dalwhinnie også har andre produkter å anbefale så kom gjerne med dem...
Mint Skrevet 23. april 2006 #7 Skrevet 23. april 2006 (endret) Hvis du er ute etter et produkt som hindrer nupper og inngrodde hår, kan du velge omtrent hvilket som helst produkt som inneholder salisylsyre. F.eks Zirh Fix, Depileve Folisan eller salisylsyre fra ACO. Selv bruker jeg Depileve eller Zirh Fix etter bras.voksbehandling og det fungerer utmerket. Brukes fra 3.dag og hver dag til hårene vokser ut igjen. Endret 23. april 2006 av Mint
Gjest Bras-jente Skrevet 23. april 2006 #8 Skrevet 23. april 2006 Takk for svar, Mint... Vet du om de produkter du nevner vil fungere like bra som MD Formulations sin krem? Og virker de produktene du nevnte bra på deg? ACO er jo et ganske billig merke så det ville jo være fint å slippe unna store kostnader for å få perfekt hud... Når du bruker slik salosinsyre (eller hvordan det nå staves ) ; tar du dette direkte på huden ved morgen/kveld og lar det bare være på? Eller tar du det på, lar det virke og tar det så av? Og; har du prøvd Zirh produktet; FIX? Er så utrolig interessert i et godt resultat... Setter kjempestor pris på svar, fortsatt god søndag!
Gjest Dalwhinnie Skrevet 23. april 2006 #9 Skrevet 23. april 2006 Ja, jeg mente MD Formulations, ikke Dermalogica. Ren skrivefeil som følge av to tanker i hodet på en gang Det finnes en rekke produkter, også rimeligere varianter, som inneholder fruktsyre, men poenget med Vit A Plus er at den er så konsentrert at den faktisk virker bedre. Jeg har vokset brasiliansk i flere år og har prøvd både denne og kremer med lavere konsentrasjon av fruktsyrer (bl.a. andre kremer fra MD), og jeg merker tydelig forskjell. Så mitt tips er en kombinasjon av denne og en veksthemmende krem. Selv har jeg brukt den veksthemmende kremen til May Cohr (blant de billigere merkene hos hudpleier) og er godt fornøyd med den. Veksthemmende kan du bruke allerede samme dag som du vokser, men du bør vente til dagen etterpå før du smører på Vit A Plus da den er sterk mot helt nyvokset hud. Smør med begge hver dag den første uka og deretter dann og vann, så vil du merke forskjell. Og ja, jeg har prøvd det meste - desinfisert huden med sprit, klorhexidin, brukt fet, aseptisk salve, aloe vers, ymse oljer etc, men kombinasjonen av veksthemmende krem og Vit A Plus fra MD er det som har vært suverent best hos meg.
Rosenrød Skrevet 23. april 2006 #10 Skrevet 23. april 2006 Hva koster denne vidunderkremen? Jeg har bestilt brasiliansk voksing for første gang, og er ikke interessert i inngrodde hår....
Gjest Dalwhinnie Skrevet 23. april 2006 #11 Skrevet 23. april 2006 Mener at jeg betalte rundt 500 kroner for den hos hudpleier. Det er mulig å få den billigere hos Essential Day Spa, men da må en betale moms ved innførsel, så jeg vet ikke om det blir stort billigere å kjøpe over nett likevel.
Mint Skrevet 23. april 2006 #12 Skrevet 23. april 2006 Takk for svar, Mint... Vet du om de produkter du nevner vil fungere like bra som MD Formulations sin krem? Og virker de produktene du nevnte bra på deg? ACO er jo et ganske billig merke så det ville jo være fint å slippe unna store kostnader for å få perfekt hud... Når du bruker slik salosinsyre (eller hvordan det nå staves ) ; tar du dette direkte på huden ved morgen/kveld og lar det bare være på? Eller tar du det på, lar det virke og tar det så av? Og; har du prøvd Zirh produktet; FIX? Er så utrolig interessert i et godt resultat... Setter kjempestor pris på svar, fortsatt god søndag! ← Det er nok et litt annet virkestoff i MD-kremen som det snakkes om her. Men poenget er at huden trenger å eksfolieres etter en slik voksbehandling for å hindre inngrodde hår og nupper og alle disse produktene gjør dette. Jeg tror kanskje at MD er litt sterkere..? Jeg har brukt både Depileve og Zirh Fix, og de fungerer utmerket. Bittelitt nupper har jeg hatt, men ikke plagsomt. Fix er litt mildere enn Depileve. Jeg har ikke prøvd ACO, men den inneholder også salicylsyre og vil virke på samme måten. Jeg smører huden etter dusj hver dag og lar det være på. Lykke til og god søndag til deg og
Gjest Bras-jente Skrevet 24. april 2006 #13 Skrevet 24. april 2006 Tusen takk for alle svarene jeg har fått - har lært mer om brasiliansk voksing på dette døgnet (etterbehandling) enn alle de månedene jeg har lest opp og ned på nettet... Men en liten ting til; i dag fikk jeg tak i noen prøvepakker av Zirh Fix - skal nok prøve disse neste gang jeg bestiller time til brasiliansk voksing..., men så en liten ting....: Like etter at behandlerinnen er ferdig med å vokse seg så smører hun meg inn med/smører på med aloe vera gele/krem (mener jeg å huske). Jeg kan da som sagt være litt rødlig - i hårsekkene der håret er trukket ut - og det holder seg slik. Burde jeg be henne om å ikke smøre meg inn med aloe vera (det er også litt fordi det gjør det enklere å fjerne eventuelle voksrester)... Bør jeg heller be henne smøre meg inn med Zirh Fix like etter voksbehandlingen (og ha dette med)? Vil dette hjelpe meg og få meg fortere vekk fra de røde merkene etter voksingen...? Eller bør jeg rett etter behandlingen smøre meg inn med noe annet? Hadde blitt så utrolig glad for svar og en opplysning.... slik at jeg neste gang når jeg er helt bar er vidunerdlig glatt uten merker...
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #14 Skrevet 24. april 2006 Hvor kjøper du Zirh Fix og hva koster den?
Gjest Bras-jente Skrevet 24. april 2006 #15 Skrevet 24. april 2006 Du får kjøpt den på diverse parfymerier og kostet på Esthetique 268 kroner. Husker ikke hvor stor tuben var....
Mint Skrevet 25. april 2006 #16 Skrevet 25. april 2006 Hm.. Jeg tror absolutt ikke at du skal bruke Fix rett etter behandling. Ikke noe annet produkt med eksfolierende ingredienser heller. Det hudpleieren tar på huden din rett etter behandling hjelper til med å roe ned huden din. Det har jo nettopp gjennomgått ganske hard behandling. Jeg pleier å vente med å bruke Fix o.l til 3. dag. I mellomtiden bruker jeg et fruktkonentrat fra Depileve som roer ned huden og sørger for senere tilvekst av hårene. Jeg kjøper dette på salongen.
Gjest Bras-jente Skrevet 25. april 2006 #17 Skrevet 25. april 2006 Takker for svar Behandlerinnen bruker vel kanskje noe beroligende ja, men mener å huske at det kun er noe aloe vera - og føler liksom at det kunne blitt bedre med noe annet - tips? Ellers bruker behandlerinnen ingenting krem/lotion eller annet på meg før hun setter i gang med voksen og strips? Bruker deres behandlerinne hard voks eller myk med strips? Takker alle for svar....
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #18 Skrevet 24. januar 2008 hei hei... jeg lurte på om det gåt ann at bruke de kremerne hvis jeg fjerner håret med hårfjerner krem eller rakhyvel?
mari Skrevet 24. januar 2008 #19 Skrevet 24. januar 2008 Kan dere forklare meg hvordan dere klarer å motivere dere for "neste gang" med brazilian? Jeg har tatt en gang, og syntes det var så utolig vondt at jeg ikke klarer tanken på engang til... tok det vel for 7 mnd siden (har brukt høvel siden...). Desuten var jeg skuffet over hvor kort tid det virket... følte at det kom hår igjen etter under en uke, og da er det jo ikke verdt hverken pengene eller smerten... er det sånn for alle eller er det bare jeg som har hår som vokser ekstremt fort? Kan jo legge til at jeg har helt svart ganske tykke hår der...
Gjest Flanør Skrevet 25. januar 2008 #20 Skrevet 25. januar 2008 Er det noen som kan tipse meg om hvordan jeg som mann kan holde meg glatt over tid? Å bli glatt går greit, men det varer så altfor kort tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå