Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #1 Skrevet 23. april 2006 Sønnen min skal inn på sykehus for å fjerne mandlene. Han skal da først inn en dag for undersøkelse og blir da innlagt uka etter. Han legges inn dagen før operasjonen og kommer hjem dagen etter. Han må da være hjemme ca. 1 uke. Hva gjør vi i forhold til arb.giver? Får vi sykemelding siden det dreier seg om så mange dager?
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #2 Skrevet 23. april 2006 Det er slutt på å få sykemelding for å være hjemme eller på sykehus med sykt barn. Når dere drar hjem får du en bekreftelse til arbeidsgiver fra sykehuset om hvor lenge dere har vært innlagt, og de vil sikkert skrive det i bekreftelsen om det anbefales at barnet blir hjemme en tid etter sykehusoppholdet.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #3 Skrevet 23. april 2006 Så det dagene man må være borte fra arbeid, blir trukket av egenmeldingsdagene? Jag har allerede vært borte i 5 dager fordi sønnen vår var syke. Hva gjør jeg dersom jeg må være med han alle dagene da? Det er nemlig en mulighet for at mannen min ikke er hjemme slik at han kan ta noen av dagene. Vil det da si at jeg må ta noen dager uten lønn? Hva gjør de da som må være på sykehus i flere uker?
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #7 Skrevet 25. april 2006 Du får en sykmelding av legen rett og slett. Du er hjemme med "sykt" barn.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #8 Skrevet 25. april 2006 Du får en sykmelding av legen rett og slett. Du er hjemme med "sykt" barn. ← Som en tidligere gjest sier er det slutt på sykemeldinger med mindre man faktisk er syk. Må du ta deg av syke barn får du en attest/bekreftelse fra legen på at du har sykt barn. Lønner seg å lese hele tråden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå