Gjest ingen Skrevet 23. april 2006 #1 Skrevet 23. april 2006 Jeg har feiring om noen uker, og begynner så smått å forberede meg. Vet hva maten skal være, og det ut fra gjestelisten blir det mok hæla i taket. Men bør det være servering av kake utpå kvelden iom at det er et jubileum? eller skal man bare holde seg til god drikke etter middagen?
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #2 Skrevet 23. april 2006 Jeg feiret på fredag! Jeg serverte kake, mest fordi jeg synes det hører med til en fødselsdagsfeiring. Gjestene trodde først de var altfor mette, men jammen forsvant ikke nesten alt (to stykker ble igjen). Gjør som du vil, men hvis du vet at det kommer noen kakemomser, ville jeg hatt en kake eller to. Det trenger jo ikke å være de søteste, hvis dere skal drikke utover...
Plym Skrevet 23. april 2006 #3 Skrevet 23. april 2006 For å være ærlig synes jeg det blir litt mye med kake når man har spist middag og dessert. Jeg får litt tanteselskapvibber Etter middag har man også veldig lyst på kaffe, og da må du styre med det to ganger. En grei løsning er å ha et dessert- og kakebord rett etter middag.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #4 Skrevet 23. april 2006 For å være ærlig synes jeg det blir litt mye med kake når man har spist middag og dessert. Jeg får litt tanteselskapvibber Etter middag har man også veldig lyst på kaffe, og da må du styre med det to ganger. En grei løsning er å ha et dessert- og kakebord rett etter middag. ← Enig, jeg får også Vestlands/kristen/kjerring-vibber her med kaffeslabberas og kaker...er ikke det litt basaraktig for en 30-åring da?
Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2006 #5 Skrevet 23. april 2006 Jeg ville kjørt på kake og kaffe etter middagen (rydde etter middagen så gjestene fr strukket på bena/gått på do/skravlet/tatt en røyk). Blir bare rot skulle dra frem kaker nr alle er fine i farten
Imax Skrevet 23. april 2006 #6 Skrevet 23. april 2006 Jeg synes fødselsdagskake hører til for både store og små! Men du behøver jo ikke å bake deg ihjel da. En kake holder, størrelsen avhenger jo av antall folk da. Og så kan du jo servere kaffe og conjac til, så er alle happy. Alle er mette og orker ikke så mye, men jammen forsvinner kaken!
Scheherazade Skrevet 23. april 2006 #7 Skrevet 23. april 2006 Jeg hadde blitt skikkelig skuffet dersom jeg ikke fikk kake i bursdagsbesøk! Trenger jo ikke å være tradisjonell hvit dame da, kan jo være noe mer fancy og moderne.
Gjest Gjesta Skrevet 24. april 2006 #8 Skrevet 24. april 2006 Min erfaring er at kakene forsvinner uansett hvor lystig festen er
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #9 Skrevet 24. april 2006 Jeg synes også at kake hører med når man feirer en fødselsdag. Den har alltid forsvunnet i de festene vi har vært i. Hva er forresten Hvit Dame ??? Aldri hørt om det.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #10 Skrevet 24. april 2006 sett frem et par kaker etter middag, så tar gjestene når de selv vil utover kvelden. jeg synes ikke kaker er et must når man har fått middag, men er sikkert mange som liker det og så er det jo jubileum også.
skrue Skrevet 24. april 2006 #11 Skrevet 24. april 2006 Hva er forresten Hvit Dame ??? Aldri hørt om det. Marsipankake med nøttebunn (makronbunn).
strilen Skrevet 25. april 2006 #12 Skrevet 25. april 2006 Marsipankake med nøttebunn (makronbunn). ← Den er et selsomt særpreg ved bergensområdet, så vidt jeg vet. Jeg er lenger nord fra, og der har vi det ikke. Men kaken er nyydelig den !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå