Gå til innhold

Hvordan regne termin?

Lille Emma

Anbefalte innlegg

Da jeg var hos legen regnet hun ut at jeg var kommet kortere på vei enn det jeg selv trodde. Jeg fant ut at hun må ha gått utfra at menssyklusen min er på 30 dager. Da vil det altså bety at jeg er 10+1 på vei... Men jeg har aldri hatt lengre syklus enn 24-25 dager, og etter det jeg sjekket her på kvinneguiden så vil det si at jeg er 10+6. Noe som jeg selv tror kan stemme mer.

Er det noen som har peiling på dette? Jeg tok ikke en underlivsundersøkelse da jeg var der fordi det var så tidlig. Det er ikke det at dette er sååå voldsomt nøye til syvende og sist, men det er bare nå når disse dagene teller ekstra mye. Går jo å venter på å komme til den 12 uke :)

Renger jo også med at jeg får et klarere svar når jeg skal på ultralyd..

Noen som har noe peiling?

Klem fra Lille Emma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smør deg med tålmodighet til UL du, for terminen du får der er den eneste "offisielle" datoen du har å forholde deg til etterpå. Det er bl a ut fra UL-terminen permisjonen blir beregnet.

Grunnen til at man kun bruker UL-terminen er visstnok fordi alle fostre vokser like mye frem til 19. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk flyttet terminen min fem dager etter to forskjellige UL, så jeg er ikke helt sikker på den heller, men de stemte bedre med min utregnende termin enn lege og jordmorens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...