Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest confused
Skrevet

Jeg trenger litt seriøs hjelp til å sortere tankene her, og kanskje skjønne litt av hva som foregår nå.

Se for dere følgende:

Jeg er separert.

Jeg har en stund nå prøvd å få mannen min med på å gi forholdet en ny sjanse..noe han på nåværende tidspunkt ikke vil.

Jeg vet det har vært/er en dame med i bildet her.

Han sier at det ikke er noe mellom de, men jeg har bevis for at det ikke er sant.

Han lyver bla.a om en tur, som jeg vet hun var med på, han sier at hun ikke var med. (han vet ikke at jeg vet, men jeg har bla.a sett bilder så bevisene er klare)

Det var allerede slutt på det tidspunktet så det er greit, men hvorfor lyve..

Nå er han på en ny tur, som hun ganske sikkert er med på, jeg har det fra relativt sikre kilder, men skal ikke sverge på det...

Han påstår at hun ikke skal være med på den heller.....

Han sier at sånn som han føler det nå, vil han at vi skal leve hvert vårt liv, og det må jeg jo respektere.

Vi har en "avtale" om at så lenge vi begge er single er det ikke noe galt i at vi har sex osv, og vi overnatter ofte hos hverandre, drar på kino osv....

Det jeg ikke skjønner er hvorfor han LYVER??

Hvorfor ikke bare si at han er sammen med henne, noe hvertfall hun har en klar følelse av at de er.

Ved å bare innrømme det blir han jo kvitt maset fra meg!

Jeg skjønner ingenting nå, noen som kan se ting litt klart og hjelpe meg her?

Vet han ikke hva han vil, og er redd jeg ikke skal gi han noen flere sjanser om jeg vet om hun andre?

Vil han ha meg senere, men vil være sammen med hun en stund først?

Vil han ha to damer samtidig?

Noen? Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dropp kontakten med han. Han virker ikke verdt det...da slipper du unna lyving og bekymringer!

Skrevet

Skjønner at det er mest fornuftig, men er ikke lett når følelsene sier noe helt annet :(

Har jo ett håp om at vi skal bli sammen igjen da, samme hvor dumt det høres ut.

Noen som har noen teorier på oppførselen hans?

Gjest gotthard
Skrevet

om han sier at de har et forhold mister han jo vennskapet og sexen med deg

Skrevet

Samtidig er han veldig opptatt av om jeg har noen i kikkerten osv, og sier at den dagen jeg har liggi med noen andre, er det jo slutt på sex med oss to....

Føler han vil ha litt i pose og sex jeg....at det det er stas med 2 damer etter seg....

Det er bare så rart, for han er faktisk ikke den typen heller.....

Gjest gotthard
Skrevet

fristelsen blir kansje stor?

en kamerat dreiv lit m x dama si, de hadde swx og slikt. kuleste han viste var og pule xn om ettermidagen også dra til ei venninde og pule hu på kvelden. ikke for sexen sin skyld men pga makten som han kallte det.

Skrevet

F.. til mannfolk!

Han må gjerne gå over til det nye kvinnemennesket om hun er mer fristende.

Det eneste jeg syns jeg fortjener etter maange år sammen er ærlighet og bli behandla med litt respekt.

Må da for svarte gå an å si det som er, at han har ny dame!

Har så sykt lyst å sende henne en mld eller ringe henne og fortelle alt.

Er de sammen har han begynt forholdet deres med å være utro med meg.

Og det er ikke direkte smigrende alt han har sagt om henne heller....

Akkuratt nå ønsker jeg han til ett VELDIG varmt sted :frustrert:

Skrevet

Kanskje han vil tste ut om denne venninnen er noe å satse på før han brenner alle broer hos deg......og hvis hun ikke er noe, så kanskje han går til deg ?

Pose og sekk....

Skrevet
Jeg trenger litt seriøs hjelp til å sortere tankene her, og kanskje skjønne litt av hva som foregår nå.

Se for dere følgende:

Jeg er separert.

Jeg har en stund nå prøvd å få mannen min med på å gi forholdet en ny sjanse..noe han på nåværende tidspunkt ikke vil.

Jeg vet det har vært/er en dame med i bildet her.

Han sier at det ikke er noe mellom de, men jeg har bevis for at det ikke er sant.

Han lyver bla.a om en tur, som jeg vet hun var med på, han sier at hun ikke var med. (han vet ikke at jeg vet, men jeg har bla.a sett bilder så bevisene er klare)

Det var allerede slutt på det tidspunktet så det er greit, men hvorfor lyve..

Nå er han på en ny tur, som hun ganske sikkert er med på, jeg har det fra relativt sikre kilder, men skal ikke sverge på det...

Han påstår at hun ikke skal være med på den heller.....

Han sier at sånn som han føler det  nå, vil han at vi skal leve hvert vårt liv, og det må jeg jo respektere.

Vi har en "avtale" om at så lenge vi begge er single er det ikke noe galt i at vi har sex osv, og vi overnatter ofte hos hverandre, drar på kino osv....

Det jeg ikke skjønner er hvorfor han LYVER??

Hvorfor ikke bare si at han er sammen med henne, noe hvertfall hun har en klar følelse av at de er.

Ved å bare innrømme det blir han jo kvitt maset fra meg!

Jeg skjønner ingenting nå, noen som kan se ting litt klart og hjelpe meg her?

Vet han ikke hva han vil, og er redd jeg ikke skal gi han noen flere sjanser om jeg vet om hun andre?

Vil han ha meg senere, men vil være sammen med hun en stund først?

Vil han ha to damer samtidig?

Noen?  Hva tror dere?

egentlig er det du selv som tvinger hsan til å lyve. Du vil gjerne gi forholdet en sjangse ...men han vegrer seg. Muli han ikke "tør2 innrømme overfor deg...redd han vil såre deg.

mulig han trenger tiden med ny dame for å se an..

ikke legg press på han.

Skrevet

Her er det du som må ta et valg og ikke han. Han holder deg på gress til han finner ut hva han vil. Bare ved å si hvis DU har sex med en annen så vil han ikke ha deg, så viser han hvor lite han respekterer deg. Ved å behandle deg som nå så viser han ingen respekt.

Jeg har vært der du er, jeg tok han tilbake og jeg har angret mange ganger i senere år. Nå har vi barn sammen så det var vel det som gjorde at jeg tok han tilbake. Nå har han gått igjen, til en annen, klarer seg ikke alene,denne gangen for godt. Jeg syns det er veldig vondt selv om jeg burde være glad for å være kvitt han.

Finn ut hvor mye du er klar til å investere i dette. Koster det deg for mye, så gå.

Skrevet

Nesten som jeg skulle skrevet det selv...

Hos meg i min situasjon har jeg komt frem til følgende:

Han vil ikke gi vårt forhold en ny sjanse nå...

Det er ikke noe som tyder på at han vil det senere heller, siden han ikke virker "direkte" redd for at jeg skal finne en ny heller...

Han er jo egentlig fri til å gjøre som han vil...

Så hvorfor sier han ikke sannheten??

Slik jeg ser det er det bare 3 mulige grunner:

1. Han er feig, og tør ikke innrømme at han har funnet en ny dame (er kanskje redd jeg skal lage "bråk" siden han vet at jeg ønsker vi skal gjøre et forsøk til)

2. Han har fått smaken på "singellivet" og vil ikke ha forpliktelser nå

3. Han har alltid hatt problemer med å si hva han føler og mener. Han er kanskje glad i meg fortsatt (noen signaler oppfatter jeg sånn...), men han er for stolt akkurat nå, eller usikker på hva han vil akkurat nå og vil derfor ikke at vi skal fortsette akkurat nå...Men han vet at hvis han innrømmer at det er en annen dame i bildet, så går det toget...

Vet ikke om jeg tror mer på noen av mulighetene, men så lenge nr. 3 svirrer i hodet mitt som en mulighet, klarer jeg ikke å gå videre. Har for mange følelser/minner til det, og siden det er barn inni bildet her føler jeg det nesten som min "plikt" å gi det en sjanse til...

Så dere menn som leser dette. Hvorfor kan dere ikke bare SNAKKE, og si ting som de er??De ville vært så mye enklere. Er sååå lei av å gruble..

Skrevet

Har så sykt lyst å sende henne en mld eller ringe henne og fortelle alt.

Er de sammen har han begynt forholdet deres med å være utro med meg.

Og det er ikke direkte smigrende alt han har sagt om henne heller....

Ikke gjør det, for da er det du som blir "liten".

Men du kan jo gjerne sette ut et rykte, som du vet vil nå henne... ;)

Synes forresten hun fortjener å vite det også, hvis hun ikke gjør det..

Skrevet
Og til dere kvinner som leser dette: Kan dere ikke bare slutte å gruble? Legge det bak dere, gå videre, hvis mannen er interessert kommer han til å gi tydelige signaler om det!

Nei, det var ikke slemt ment. Og ja, jeg vet det er lettere å si det enn å gjøre det.

Men jeg vedder en tier på at svært få menn i tilsvarende situasjon ville grublet og holdt alle muligheter åpne, kanskje det kan bli oss allikevel, hvisomatte dersomatte...

Synes vi kvinner bruker en uforholdsmessig stor del av livene våre til å gruble på slike ting, og ofte ta en mann i forsvar på kjøpet.

Er 100% enig i at menn som de TS og gjesten beskriver, burde ha guts til å si hva de egentlig mener. Men all den tid de ikke gjør det, tror jeg det er best for selvfølelsen å si at nok er nok, nå går jeg videre, hvis du ikke vil bli med er det synd for deg...

Men det er vanskelig.  :klem:  til dere begge.

Ja, skulle virkelig ønsket jeg kunne. Men som du sier, mange av oss bruker altfor mye tid på å gruble. Og grubleriene er ikke så lett å kontrollere, dessverre. Tror også at en del kvinner føler et mye større ansvar for å prøve å få ting til å fungere (spesielt hvis det er barn i bildet) før vi til slutt kanskje brenner alle bruer..Menn har nok lettere for å "se hva som skjer" og hvis det ikke skjer så var det nok ikke "ment to be"...

Til trådstarter:

Har lest skikkelig gjennom innleggene her nå, og ser vel ganske klart at han ex'en din sikkert trives med sin nye singeltilværelse, men samtidig ønsker å beholde deg litt også (kanskje også "kontrollere" deg slik at du ikke finner en ny...)

Det virker så tydelig når du sier at han har sagt at den dagen du har hatt sex med en annen, er det slutt på sex mellom dere. Det er jo klart at han ikke kan si at han har en annen da, i tilfelle du vil kjøre samme regel...

Det er også mulig at han kanskje vil tilbake til deg en dag, men vil sprelle fra seg litt først. Og da kan han jo ikke si hva han driver med, i tilfelle det ødelegger mulighetene hans.

Hva med å prøve åavsløre han, ta han på fersken??

Da får du iallefall svar, og kan kjenne på hva du føler. Det er ikke så enkelt så lenge det er en viss tvil, tror nok det blir mye lettere om du får ting bekreftet.

Ønsker deg lykke til, skjønner hvordan du har det :klem:

Gjest Lovegeckos
Skrevet

Mannen høres ut som en skikkelig drittsekk du vil få det mye bedre uten. :frustrert:

Når det er sagt så er det bare en mulighet til å få han tilbake slik jeg ser det, og det er å kutte han ut, late som om han er luft for deg. Du bør prøve å framstå som en sterk selvstendig kvinne som ikke trenger han. Få ting tror jeg er mer tiltrekkende på menn.

Han er vandt til oppmerksomheten din, ta den vekk og han vil merke det. Mannen liker ofte å være jegeren, la han jakte deg igjen.

Husk "If you love someone set them free, if they come back to you they are yours forever if the do not they never were" Fra Uanstendig forslag

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Nesten som jeg skulle skrevet det selv...

Hos meg i min situasjon har jeg komt frem til følgende:

Han vil ikke gi vårt forhold en ny sjanse nå...

Det er ikke noe som tyder på at han vil det senere heller, siden han  ikke virker "direkte"  redd for at jeg skal finne en ny heller...

Han er jo egentlig fri til å gjøre som han vil...

Så hvorfor sier han ikke sannheten??

Slik jeg ser det er det bare 3 mulige grunner:

1. Han er feig, og tør ikke innrømme at han har funnet en ny dame (er kanskje redd jeg skal lage "bråk" siden han vet at jeg ønsker vi skal gjøre et forsøk til)

2. Han har fått smaken på "singellivet" og vil ikke ha forpliktelser nå

3. Han har alltid hatt problemer med å si hva han føler og mener. Han er kanskje glad i meg fortsatt (noen signaler oppfatter jeg sånn...), men han er for stolt akkurat nå, eller usikker på hva han vil akkurat nå og vil derfor ikke at vi skal fortsette akkurat nå...Men han vet at hvis han innrømmer at det er en annen dame i bildet, så går det toget...

Vet ikke om jeg tror mer på noen av mulighetene, men så lenge nr. 3 svirrer i hodet mitt som en mulighet, klarer jeg ikke å gå videre. Har for mange følelser/minner til det, og siden det er barn inni bildet her føler jeg det nesten som min "plikt" å gi det en sjanse til...

Så dere menn som leser dette. Hvorfor kan dere ikke bare SNAKKE, og si ting som de er??De ville vært så mye enklere. Er sååå lei av å gruble..

Høres ut som vi har det på akkuratt samme måte.....

Jeg også har litt troen på teori 3, og så lenge jeg ser ett lite håp, klarer jeg ikke å gi slipp!

Lykke til til deg også, håper det ordner deg til det beste :klem:

Skrevet
Ikke gjør det, for da er det du som blir "liten".

Men du kan jo gjerne sette ut et rykte, som du vet vil nå henne... ;)

Synes forresten hun fortjener å vite det også, hvis hun ikke gjør det..

Jeg vet det, og jeg vet at hvis jeg gjør det, er det plutselig jeg som er den store stygge ulven, og alle mine sjanser er borte for godt.....

Er ikke så lett å sette ut rykte heller, siden jeg og henne ikke har noen felles kjente, bortsett fra eksen da, og jeg tror nok ikke han er rett person til det oppdraget ;)

Og hun burde absolutt vite det ja, noe hun IKKE gjør....kom nemlig over noe hun har skrevet, og hun har ett helt annet syn på sakene....

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Ja, skulle virkelig ønsket jeg kunne. Men som du sier, mange av oss bruker altfor mye tid på å gruble. Og grubleriene er ikke så lett å kontrollere, dessverre. Tror også at en del kvinner føler et mye større ansvar for å prøve å få ting til å fungere (spesielt hvis det er barn i bildet) før vi til slutt kanskje brenner alle bruer..Menn har nok lettere for å "se hva som skjer" og hvis det ikke skjer så var det nok ikke "ment to be"...

Til trådstarter:

Har lest skikkelig gjennom innleggene her nå, og ser vel ganske klart at han ex'en din sikkert trives med sin nye singeltilværelse, men samtidig ønsker å beholde deg litt også (kanskje også "kontrollere" deg slik at du ikke finner en ny...)

Det virker så tydelig når du sier at han har sagt at den dagen du har hatt sex med en annen, er det slutt på sex mellom dere. Det er jo klart at han ikke kan si at han har en annen da, i tilfelle du vil kjøre samme regel...

Det er også mulig at han kanskje vil tilbake til deg en dag, men vil sprelle fra seg litt først. Og da kan han jo ikke si hva han driver med, i tilfelle det ødelegger mulighetene hans.

Hva med å prøve åavsløre han, ta han på fersken??

Da får du iallefall svar, og kan kjenne på hva du føler. Det er ikke så enkelt så lenge det er en viss tvil, tror nok det blir mye lettere om du får ting bekreftet.

Ønsker deg lykke til, skjønner hvordan du har det :klem:

Virker som han vil nyte singeltilværelsen en stund ja, men samtidig ikke miste alle sjanser hos meg....

Hadde vært bra og fersket han på en måte, men samtidig har jeg jo flere bevis, både sett ting hun har skrevet og sett bilder....

Allikevel nekter han på at det er noe mellom de, han sier det er det fra hennes side, og at hun tar ting fryktelig seriøst og alvorlig med en gang, men at fra HAN er det ikke noe.....

Vet ikke hva jeg skal tro lenger, vil så gjerne tro han, men tvilen er der, og den er sterk.

Han sier at han vet ikke hva som skjer med oss fremover, at det er jo mulig det blir oss to igjen. Men tanken på å gå og håpe på det i månedsvis, uten at noe skjer, det knekker meg.

Har fått flere mld fra han nå, han er bortreist ei uke.

Han skriver at han savner meg MASSE allerede og gleder seg til å se meg igjen.

Det vekker selvfølelig håpet hos meg :tristbla:

Men, hittil i dag har jeg vært flink. Jeg svarte på en siste mld fra han i går kveld, og har ikke skrevet eller ringt noe i dag.Selv om jeg har plukket opp telefonen utallige ganger i dag, det klør i fingra etter å sende en melding :sjenert:

Jeg har planer om å prøve å ikke gi lyd fra meg før han gjør det, for å se hvor lang tid det tar før jeg hører noe fra han.

Det kan jo være en pekepinne på hva han egentlig føler kanskje.

Hører jeg ikke noe før han er hjemme på mandag, er nok ikke savnet etter meg stort, men om han derimot tar kontakt i dag kanskje......

Uff, jeg er patetisk :frustrert:

Gjest gjest1
Skrevet

Ring han ofte nå, og ikke send sms. Tar han ikke telefonen, så er sikkert grunnen at han ikke kan prate pga. at han ikke er alene.

Du kan finne på flere grunner, lekkasje på kjøkkenet, at du er deprimert - hvis han ikke lytter til deg når du er deprimert, så bryr han seg lite om deg...

Jeg hadde ikke orket å sitte på vent. Du har et lite håp om å få han tilbake, men du oppfører deg slik at han lett mister respekten for deg. Selvfølgelig vil han ha i pose og sekk, men du bidrar dessverre selv til at han får det...

Skrevet
Ring han ofte nå, og ikke send sms. Tar han ikke telefonen, så er sikkert grunnen at han ikke kan prate pga. at han ikke er alene.

Du kan finne på flere grunner, lekkasje på kjøkkenet, at du er deprimert - hvis han ikke lytter til deg når du er deprimert, så bryr han seg lite om deg...

Jeg hadde ikke orket å sitte på vent. Du har et lite håp om å få han tilbake, men du oppfører deg slik at han lett mister respekten for deg. Selvfølgelig vil han ha i pose og sekk, men du bidrar dessverre selv til at han får det...

Ja, jeg er smertelig klar over at jeg lar han få det som han vil...og det går jo ikke til min fordel.

Problemet mitt er at jeg ser det er dumt av meg, men klarer ikke gjøre noe med det. Ikke så lett når det er følelser med i bildet, da er man ikke alltid like fornuftig.

Jeg lurer egntlig ikke så mye på om han har med noen på turen, selv om han har sagt nei, så har jeg en følelse av det motsatte.

Men det spiller egentlig ingen rolle, han er jo fri til å gjøre som han vil, og det er uansett ikke noe jeg får gjort med det.

Men problemet er at han ikke vil innrømme det! Og heller ikke flere andre ting som han lyver om!

Jeg vil bare ha sannheten jeg, og skjønner ikke hvorfor det skal være så farlig å gi meg den?!

Men fortsatt stolt av meg selv da, jeg har enda ikke gitt lyd fra meg i dag, og håper jeg klarer å ikke gjøre det heller.

Jeg sitter å psyker meg opp med tanker om at han har løyet for meg osv, og at han ikke fortjener meg, og merkelig nok hjelper det litt :stolt:

Så det blir spennende å se hvor lang tid det går før han ringer meg.

Skrevet

Guuuud som jeg verker etter å ringe nå!!!

Jeg er skikkelig rastløs og urolig i hele kroppen nå, det er utrolig vanskelig å ikke gjøre noe! Skikkelig sug i magen.

Tror jeg må gå og legge meg rett og slett, elers faller jeg snart for fristelsen, og det VIL jeg ikke.

Jeg vil se hvor lang tid det går før han kontakter meg + at jeg vil gi han anledning til å kanskje savne meg, og jeg vil ikke mase!

Uff, om noen kunne skrudd av følelsene mine for den mannen :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...