Gå til innhold

sorg

rolfkjo

Anbefalte innlegg

Jeg mistet min mor forrige helg, hun sakl begraves denne helga. Jeg har ingen mulighet til å komme meg i begravelsen, jeg vet det vil bli endel krangling osv etter begravelsen så jeg har heller ikke lyst til å dra om jeg hadde kunnet dra i begravelsen.

Høres det sykt ut for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spør om hva som er normalt? Jeg mener ingen ting er hverken normalt eller unormalt. Sorg er individuelt - og hver må gjøre det som passer for seg selv.

Du skal gjøre det du synes er riktig - det du føler er riktig.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør om hva som er normalt?  Jeg mener ingen ting er hverken normalt eller unormalt.  Sorg er individuelt - og hver må gjøre det som passer for seg selv.

Du skal gjøre det du synes er riktig - det du føler er riktig.

Lykke til  :)

Enig her jeg, og kondolere :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Jeg mistet min mor forrige helg, hun sakl begraves denne helga. Jeg har ingen mulighet til å komme meg i begravelsen, jeg vet det vil bli endel krangling osv etter begravelsen så jeg har heller ikke lyst til å dra om jeg hadde kunnet dra i begravelsen.

Høres det sykt ut for deg?

Om det høres sykt ut vet jeg ikke, men jeg syns det høres veldig trist ut at det er omstendigheter som gjør at du ikke ville dratt i din mors begravelse hvis du hadde kunnet. Begravelse er en personlig ting mellom deg og den avdøde og hva som er av uoverenstemmelser mellom de sørgende burde man kunne legge til side denne stunden, av respekt for hver enkelts sorg og av respekt for den avdøde.

Kondolerer mht moren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er sært dersom man ikke en gang kan begrave stridsøksen i forb med begravelse.

Enig med deg storebror*, men det kan være så mye som skjuler seg bak slike avgjørelser - og som sikkert er veldig vondt å "stå fram med". Derfor tror jeg vi bør akseptere at noen tar slike avgjørelser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvorfor du ikke har mulighet til å dra, men er du helt sikker på at du ikke kan få det til? Jeg er sikker på at du kommer til å tenke på det resten av livet hvis du ikke drar. Begravelsen er siste mulighet til å si adjø til moren din, og en viktig del av sorgprosessen. Går det an å gå i begravelsen og la være å snakke med de du er uvenner med, så ville jeg gjort det.

Klem til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres merkelig ut at du ikke har mulighet til å gå i din mors begravelse.

Hvis grunnen innerst inne er at du ikke har lyst til å treffe familien din, kan du ta kontakt med menighetskontoret der hun skal begraves og be om å få en egen sermoni.

Håper det går bra med deg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis grunnen innerst inne er at du ikke har lyst til å treffe familien din, kan du ta kontakt med menighetskontoret der hun skal begraves og be om å få en egen sermoni.

Håper det går bra med deg.  :klem:

Det får man ikke (jobber på men.kontor selv), så eneste mulighet er å bite tenna sammen og gå i begravelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Guro_*

For min egen del så hadde jeg angret meg grønn om dette hadde vært meg.. Jeg gikk nemlig ikke i begravelsen til tanten min, fordi jeg var redd for å gråte foran så mange mennesker!! Var bare sju år da... :sjenert: men jeg angrer..skulle gjerne gitt henne et siste farvel..

MEN jeg kjenner ikke til deg eller din familie.. og hvordan båndene mellom deg og din mor var.. og resten av familien..

Men om det er av hensyn til resten av familien så ville jeg vurdert det litt tror jeg..du kan jo unngå minnestunden etterpå om det er den du er redd for (?)

MEn du må gjøre det som er riktig for deg..

Bare tenk deg om en ekstra gang...etterpå er det for seint å angre..

Dette er det bare du som vet.

Ingen ting er unormalt eller normalt når det gjelder sorg..

Vi reagerer så utrolig forskjellig..

Lykke til, uasnsett hva du måtte velge.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...