Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #1 Skrevet 22. april 2006 Vært gift? Her i Norge er det sensasjon om man er gift mer enn 10 - 15 år.. hvorfor gifter man seg når man ikke kan kjempe sammen? for et ekteskap er en jobb som begge parter må jobbe med. Hvorfor skiller man seg når det blir litt kjedelig, man forlanger at den andre parten skal underholde den andre er det ikke vi selv som må stå for å være lykkelig? hadde vært morsomt å få vite hvor lenge hver enkelt her inne har vært gift og om du selv lager den gløden som skal til i et ekteskap?
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #2 Skrevet 22. april 2006 Har vært gift i snart 12 år, og har nok av og til følt at følelseslivet og kjærligheten går litt i bølgedaler. Spesielt da ungene var mindre. Nå er minstemann 10 år, og føler endelig at jeg har litt mere overskudd til forholdet mellom oss. Men selv og følelsene varierer, så er ikke skilsmisse noe alternativ for oss. Til det har vi for mye felles, å snakke om, å gjøre sammen. Viktige ting for oss.....
Gjest Donna Skrevet 22. april 2006 #3 Skrevet 22. april 2006 (endret) Jeg har vært gift 17 år - og sammen med mannen noen år før det. Synes vi har et fint forhold. Barna er blitt 15 og 20 og vi har mulighet til å gjøre det vi har lyst til. Men selvsagt går forholdet i bølgedalen - noe annet ville vært unormalt - det finnes dager hvor jeg mener at han er den største tufsen i verden og da har jeg mest lyst til å sparke ham på hodet ut av huset. Jeg har et ganske heftig temperament - mens han er irriterende rolig - så den blandingen er jo dynamitt til tider Endret 22. april 2006 av Donna
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #4 Skrevet 22. april 2006 Har vært gift i snart 12 år, og har nok av og til følt at følelseslivet og kjærligheten går litt i bølgedaler. Spesielt da ungene var mindre. Nå er minstemann 10 år, og føler endelig at jeg har litt mere overskudd til forholdet mellom oss. Men selv og følelsene varierer, så er ikke skilsmisse noe alternativ for oss. Til det har vi for mye felles, å snakke om, å gjøre sammen. Viktige ting for oss..... ← ... så herlig å høre stå på og la de små tingene i hverdagen bli store og sett pris på alt.. her er et lite sitat som jeg elsker: Never take your partner for granted. Hold your partner close to your heart because you might wake up one day and realize that you`ve lost a diamond, while you were too busy collecting stones. vet ikke om det passer i et forhold men jeg tror det
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #5 Skrevet 22. april 2006 Jeg har vært gift 17 år - og sammen med mannen noen år før det. Synes vi har et fint forhold. Barna er blitt 15 og 20 og vi har mulighet til å gjøre det vi har lyst til. Men selvsagt går forholdet i bølgedalen - noe annet ville vært unormalt - det finnes dager hvor jeg mener at han er den største tufsen i verden og da har jeg mest lyst til å sparke ham på hodet ut av huset. Jeg har et ganske heftig temperament - mens han er irriterende rolig - så den blandingen er jo dynamitt til tider ← for 17 år.. må bare si det samme til deg som til gjest... klem mannen din fra oss her inne, og joda han er dum og du er dum og jeg er dum vel alle er vel dumme fra tid til annen, og du takler det meget bra ...
Gjest Gjesta Skrevet 23. april 2006 #6 Skrevet 23. april 2006 Jeg har vært gift i to år!! (neste måned)
Gjest LoisLane Skrevet 23. april 2006 #9 Skrevet 23. april 2006 Jeg har vært gift i snart tre år, men vi har vært kjærester i nesten nitten år. Jeg har fremdeles hjertebank, av og til av forelskelse, av og til av sinne... Stort sett har vi det veldig bra, ikke minst takket være felles humor og en stadig større åpenhet. Vi har erfart at ingenting kommer gratis. Derfor setter jeg veldig stor pris på gode perioder og små, hyggelige ting i hverdagen. Jeg snakker ikke om roser her, men et blikk og at vi hjelper hverandre med praktiske ting.
Gjest Gjest_Love_* Skrevet 23. april 2006 #10 Skrevet 23. april 2006 Vi har vært gift i 3 år i juni - vært sammen i 8 år Vi har begge brutte forhold med 1 barn hver bak oss - disse forholdene gikk over styr før det var gått 7 år - og vi var rimelig unge da Tror vi begge ville kjempet mere hvis vi hadde visst konsekvensene av brudd - især for barnas del Håper og tror vi har lært - vi var veldig enige at vi skulle være sammen for alltid og kjempe for OSS ALLE da vi ble enige om å få barn sammen nå er vi kommet over 7års-krisa også - lekkert det
Kvitil Skrevet 25. april 2006 #11 Skrevet 25. april 2006 Hei henger meg på! Ekteskapet skrantet i mange år, før jeg tok skjeen i egen hand. Har voksne barn som klarer seg selv. Ikke hold sammen for en hver pris. Livet er så kort og spennende . Få mer ut av livet enn å slite på hverandre . Når kjærligheten er død er alt bare en vanesak.
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2006 #12 Skrevet 25. april 2006 Hvis samboeskap teller, så varte det lengst i ni år. De andre, varte i to-tre år.
Gjest Vivian (35) Skrevet 25. april 2006 #13 Skrevet 25. april 2006 I mitt første ekteskap var jeg gift i ett år. Vi var alt for ulike! Så traff jeg min andre ektemann og nå er vi gift på 4.de året. Hvius det skulle bli slutt for det så være,det finnes nok av fisk i havet.
Gjest Bare innom Skrevet 25. april 2006 #14 Skrevet 25. april 2006 Vi har vært gift i 12 år, og var samboere nesten 2 år før det. Kanskje ikke alltid like rosenrødt, men vi har heller ikke hatt de store nedturene selv om prøvelsene har vært mange.
Fru Fomle Skrevet 25. april 2006 #15 Skrevet 25. april 2006 Har vært gift i snart 6 år og sammen 6 år før det. Vi har det utrolig bra sammen selv om vi til tider krangler så busta fyker og ønsker hverandre dit pepperen gror.
Nasseline Skrevet 25. april 2006 #16 Skrevet 25. april 2006 Jeg var gift i 1,5 år... Vi vokste rett og slett ifra hverandre.
Ugla Skrevet 25. april 2006 #17 Skrevet 25. april 2006 Her i Norge er det sensasjon om man er gift mer enn 10 - 15 år... ← Ja, man føler seg nesten litt "unormal" når man har passert 15 år... Men får si som ei veninne av meg: "Nå som jeg endeli har klart å dressere han jeg har, kan jeg ikke tenke meg å starte med en ny..."
Arwen Skrevet 25. april 2006 #18 Skrevet 25. april 2006 Vært sammen i 8 år, bodd sammen i 6 år og vært gift bittelitt over ett år
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2006 #20 Skrevet 25. april 2006 I mai er det 8 år siden vi ble sammen. I august har vi vært gift i 6 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå