Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2006 #1 Skrevet 22. april 2006 Svarfristen vår går ut om ei veke, og eg har mine tvil om at alle gjestene kjem til å hugse å svare innan det. Når kan vi kontakte eventuelle etternølarar utan å virke masete? Dagen etter fristen, tre dagar etter, ei veke!?!?? Og, kva skal vi seie? Eller skrive, sms er vel vel så greit å bruke, kan hende...?
Gjest Markblomsten Skrevet 22. april 2006 #2 Skrevet 22. april 2006 Henger meg på her jeg, for dette lurer jeg også på. Er riktig nok litt lenger til vår svarfrist da men....
JallaJalla Skrevet 22. april 2006 #3 Skrevet 22. april 2006 Litt vannskelig det er men jeg kommer til å ta kontakt med de som evt ikke har svart etter et par uker.
Brudesløret Skrevet 22. april 2006 #4 Skrevet 22. april 2006 Jeg synes også det er greit å vente et par uker. Vi er to uker over svarfristen nå, og det er et par gjester som ikke har svart. Vi har tenkt til å sende en hyggelig sms.
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2006 #5 Skrevet 22. april 2006 Oj, skal de vente såpass lenge? Det kan jo hende gjestene har glømt svarfristen då, og berre blir glade for ein påminnelse? Er det frekt å sende ein sms eit par dagar etterpå?
Arkana Skrevet 22. april 2006 #6 Skrevet 22. april 2006 Jeg synes det høres greit ut med en SMS etter noen dager. Hvis jeg, mot formodning, skulle ha glemt en svarfrist hadde jeg i allefall satt pris på det. Synes ikke du skal tenke at det er frekt, det er jo betydelig frekkere og virkelig uhøflig å ignorere en svarfrist (joda, man kan jo glemme, men hvor vanskelig er det nå å svare på en liten innbydelse). Hvor mange som kommer i bryllupet påvirker jo mye rart, så for deres egen del er det jo greit å få det avklart så fort som mulig.
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2006 #7 Skrevet 22. april 2006 Takk for svar Arkana. Det var eigentleg ei stadfesting på det vi føler også. Vi tenkte å bestille maten i begynnelsen av mai, og då er det jo greit å vite kven som kjem. Det var også ein grunn til at vi satt svarfristen den datoen vi gjorde, sånn at vi skulle rekke å gjere unna litt ting før eksamens-lesinga mi set til for fullt..
Laini Skrevet 22. april 2006 #8 Skrevet 22. april 2006 Aaahhhrrg, de drølerene! Jeg henger meg på Arkana her som mener det litt frekt av de som er invitert. Hvorfor venter de i det hele tatt, som oftes er det god tid til bryllupet slik at de vet om de har noe annet fore den dagen. Så hva venter de ellers på, at noe bedre aktivitet skal dukke opp? Jeg har kun purret en venninne per sms, resten vet jeg rett og slett ikke om jeg purrer. Tar det som et nei egentlig. Men det hadde jo vært greit å få beskjed og noen er jo så svimete at de TROR de har svart men så ikke gjort det.... Blir vel noen sms til slutt, hyggelige påminnelser så klart;-)
Hermula Skrevet 22. april 2006 #9 Skrevet 22. april 2006 Når de har hatt 2 måneders svarfrist tenker jeg at jeg begynner med purringer rett etter fristens utløp. Kan ikke skjønne at det skulle være frekt på noen som helst måte.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #10 Skrevet 23. april 2006 Hos oss svarte folk tidsnok men vi hadde en del avbestillinger de siste ukene av forskjellige grunner. Og det var ingen problemer med å avbestille maten for de inntil en uke før bryllupet faktisk. De som er inviterte tenker jo ikke kun på bryllu som brudene gjør, derfor syns jeg at det er altfor tidlig å minne dem på par dager etter fristen. Det er jo derfor vi setter fristen litt tidlig, for at de som ikke svarer tidsnok skal få mulighet til å gjøre det. For det er jo faktisk 2 mnd til bryllupet ditt Veslo, så du har jo god tid egentlig.
Lykketrollet Skrevet 23. april 2006 #11 Skrevet 23. april 2006 (endret) Jeg syns godt du kan sende en sms eller hva dere velger å gjøre, samme uke som fristen går ut. Ser ikke på noen måte at det kan være frekt. Det som er litt frekt er jo å ikke svare. Det er jo mye som skal planlegges og tilpasses antall gjester så det tror jeg de inviterte har stor forståelse for. Men du har godt tid Veslo... Endret 23. april 2006 av Lykketrollet
Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2006 #12 Skrevet 23. april 2006 Men du har godt tid Veslo... ← Joda, men eksamens-kjøret mitt setter inn for fullt i midten av mai, og vi hadde håpt å fått unna ein del praktisk planlegging før de tid.. Men men.. Ting ordnar seg nok!
Elise_ Skrevet 23. april 2006 #13 Skrevet 23. april 2006 Jeg ville nok ikke sagt noe mindre enn ei uke etter fristen, og kommer til å ha med det i planleggingen min når vi en gang sender ut innbydelser (bør strengt tatt skje SNART!). Jeg er også så fandenivoldsk at jeg tenker å sende sms av typen "Når tror du at du kan finne ut av om du har mulighet til å komme i bryllupet eller ikke? Det er nemlig litt greit for oss å vite..."
Susan Sto Helit Skrevet 24. april 2006 #14 Skrevet 24. april 2006 Har ikke så lenge igjen til tidsfriten vår går ut selv. Er noen få som ikke har svart, og jeg regner vel egentlig ikke med å få noen flere svar nå før fristen går ut. Har mest lyst til å sende de som ikke har svart følgende SMS ca en uke etter tidsfristen: Jeg kan ikke se å ha fått noe svar fra dere ang. vårt bryllup i sommer, og antar derfor at dere ikke har anledning til å komme. For meg er et manglende svar det samme som et avslag. De kan ikke la vær å svare og regne med at vi bruker masse penger i tilfelle de dukker opp. (Selvfølgelig nære venner og familie som ikke svarer, sånne som man EGENTLIG forventer at kommer. Men kommer venner med partnere?)
Hildegard Skrevet 24. april 2006 #15 Skrevet 24. april 2006 Vi skal purre rimelig kjapt etter fristen går ut. De som er invitert har tross alt hatt over to måneder på seg til å svare. Jeg er litt fristet til å ikke purre i det hele tatt, men vil ikke risikrere at noen vi trodde ikke kom, stiller opp likevel, og så er det ikke verken plass eller mat til dem. Så det blir nok purrings likevel, og da kommer vi til å ringe eller sende sms.
Gjest Gika (ii) Skrevet 24. april 2006 #16 Skrevet 24. april 2006 Vi sleit mye med dette, og delvis også med gjester som ringte for å si at de ikke kunne svare på en stund enda. Mannen følte at det var veldig uhøflig å purre, derfor ventet vi i det lengste. Tror ikke vi purret før 3 uker etter fristen, og da var det kun fordi jeg var i ferd med å få helt hetta. Det var under 3 uker til bryllupet, jula kom imellom, og det var fortsatt ganske så stor usikkerhet. Dermed hang bordplassering, romfordeling og div annet i lufta. Vi fikk nå inn de svarene vi skulle til slutt, men endte opp med å få 4 frafall i løpet av de to siste dagene. Gode grunner alle sammen, men ganske slitsomt å administrere. Alle "grunnene" hadde vel oppstått en stund på forhånd, men så hadde gjestene håpet at situasjonen/formen skulle bedre seg og derfor ikke gitt beskjed før det var helt tydelig at det var helt håpløst. Jeg har stor forståelse for det, men hadde nok satt pris på et hint om at det kunne bli problemer i forkant, sånn at vi kunne hatt noen alternative planer på plass. Tilbake til purringene: Tror det er litt forskjellige "regler" i forskjellige miljøer. Mannen mente for eksempel for en del at når de ikke hadde svart, så var det fordi det var selvsagt at de kom. Akkurat! Faktisk var akkurat dette med svar, svarfrister, manglende svar, osv det som skapte mest gnisninger oss imellom i hele bryllupsplanleggingen. Han følte at jeg "angrep" hans venner/familie når jeg ville purre/var utålmodig. Men det ordnet seg til slutt.
Floja Felíz Skrevet 24. april 2006 #17 Skrevet 24. april 2006 Jeg synes det er greit å purre noen dager etter svarfristen. Det er jo en grunn til at man har en svarfrist, og det skjønner jo folk. Jeg ville sendt en hyggelig sms og minnet dem på fristen, og gitt en ny og endelig frist et par dager etter "av praktiske årsaker". Irriterende å gå og ikke vite om man skal ta hensyn til dem i bordplasseringen eller ikke. Slike ting er jo greit å få unnagjort. Jeg synes også det er litt frekt å ikke svare på en slik invitasjon før fristen. man kan jo ikke anta at brudeparet er tankelesere...
Susan Sto Helit Skrevet 24. april 2006 #18 Skrevet 24. april 2006 Tilbake til purringene: Tror det er litt forskjellige "regler" i forskjellige miljøer. Mannen mente for eksempel for en del at når de ikke hadde svart, så var det fordi det var selvsagt at de kom. Akkurat! Faktisk var akkurat dette med svar, svarfrister, manglende svar, osv det som skapte mest gnisninger oss imellom i hele bryllupsplanleggingen. Han følte at jeg "angrep" hans venner/familie når jeg ville purre/var utålmodig. Men det ordnet seg til slutt. ← Dette er det som frustrerer meg mest. Vi hadde egentlig ikke tenkt å informere noen utover foreldre før innbydelsene ble sendt ut, men jeg var "dum" og informerte besteforeldre og nærmeste venninner like før vi sendte invitasjonene. Resutat: Alle min kjæres venner og familie svarte så fort de visste noe, mens mine mener "det er selvfølgelig" at de kommer. Har nevnt dette for flere av dem, og de blir virkelig overrasket når jeg sier jeg ventet et svar fra dem. (Joda, jeg forventer at venninnene mine tar seg tid til dette, men jeg kan jo ikke vite om de får med seg samboerene eller ikke?) Og jeg "vet" at besteforeldrene mine har endret ferien sin pga bryllupet, men de har faktisk ikke sagt til meg at de kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå