Gjest fast gjest Skrevet 22. april 2006 #1 Skrevet 22. april 2006 jeg har to barn med en mann som jobber i militæret.han bor 120 mil unna oss.vi bor i midt norge å han i nord norge.Jeg vet at han får dekt x antall flyreiser gjennom forsvaret så han betaler nesten ingenting når det er han sin tur å betale turen.Jeg har ingen sånne ordninger.så jeg betaler full pris.Herifra jeg bor går det ikke direkte fly så de må ta 2 og verstefall 3 flyturer for å komme hjem til faren.jeg betaler alt fra 6000 til 10000 kr.dette har jeg ikke råd til lengere.Saken ble litt forandra for et halvt år siden da de flyttet i nabo kommunen.Men i dag ringte han meg å fortalte at de skal flytte tilbake igjen.å jeg har ikke råd til å betale så dyre turer lengere. Er det noen som vet hvor mange turer en som jobber i militæret får?
2små Skrevet 22. april 2006 #2 Skrevet 22. april 2006 hver enkelt person i familien -barn, kone og den ansatte får hver 4 enekelt reiser. Men.... etter juni (tror jeg det er)vil dette bli behovsprøvd. Reisene kan ikke overføres fra den ene til den andre innad i familien. Forsvaret er definitivt ikke et familievennlig sted å jobbe. Så familiepolitikken dems kan de få gratis av meg. Forstår godt at du ikke har råd til å dekke slike dyre reiser. Men det skal også deles mellom dere.
Gjest fast gjest Skrevet 22. april 2006 #3 Skrevet 22. april 2006 saken er den at jeg tror han benytter de frie reisene han får gjennom forsvaret for å bringe barna hjem til seg å tilbake igjen.Vi har gjort avtale om at vi skal betale annen hver reise for barna.dette resulterer i at det er faktisk jeg som får reelle utgifter med å sende barna hans til hans samvær.Er dette virkelig riktig?
2små Skrevet 22. april 2006 #4 Skrevet 22. april 2006 Lurt av han, men kjipt for deg. Hvis dere har en god dialog i mellom dere, ville jeg ha snakket med han, og fått han til å være med på å dekke dine utgifter.Han burde være såpass grei at han går med på dette.
Gjest fast gjest Skrevet 22. april 2006 #5 Skrevet 22. april 2006 ""Lurt av han, men kjipt for deg. Hvis dere har en god dialog i mellom dere, ville jeg ha snakket med han, og fått han til å være med på å dekke dine utgifter.Han burde være såpass grei at han går med på dette"" å ha en god dialog med det ***** er ganske helt umulig...
Gjest Snus Skrevet 23. april 2006 #6 Skrevet 23. april 2006 Det er allerede innført behovsprøving, men å få barna til seg på pappabesøk burde jo være god nok grunn. Det har vel ingen ting å si for din økonomi om han betaler selv eller ikke? Hadde du fått det bedre om også han må betale full billettpris? Jeg tror deres barn kan reise gratis inntill to ganger i året, tur/ retur.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #7 Skrevet 23. april 2006 Det er allerede innført behovsprøving, men å få barna til seg på pappabesøk burde jo være god nok grunn. Det har vel ingen ting å si for din økonomi om han betaler selv eller ikke? Hadde du fått det bedre om også han må betale full billettpris? Jeg tror deres barn kan reise gratis inntill to ganger i året, tur/ retur. ← selvfølgelig hadde ikke min økonomi blitt bedre.Men saken er at han "leier" hus der betaler 1500 kr.gratis fly turer og tjener rundt 600000 kr i året. Jeg betaler 10000 i måneden på huset mitt, FULL billett pris på fly turene.Å jeg tjener halvt av det han tjener.Så JA jeg synes det blir j**** irriterende at vi ikke kan dele på flyprisene..slik at vi betaler halve hvær..
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #8 Skrevet 24. april 2006 Offiser/befal (også matroser/grenaderer) med samboerskap (over 9mnd), gift eller felles barn med samboer har totalt 62 enkeltreiser som kan benyttes til reise til hjemmet... (må være x antal mil fra tjenestested) noen av disse (husker ikke antallet) kan benyttes til å få familien på besøk, altså mor og barn til tjenestested... Hvordan dette stiller seg når samboerskapet ender aner jeg ikke, men det er jo fortsatt hans barn og slik skulle det vel ikke gjøre noen forskjell P.S. reglene kan ha endret seg og hvis payen er kranglete så er det noen regler som sier at det er avstanden til hjemsted når beordringen ble gitt som er gjeldende... ex. navyofficer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå